• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Telefonie en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Martyin

Sinds gisteravond in Centrum Zwolle geen internet en telefonie meer...
Modem meld wel aan, lijnen lijken ok. (Gebeld met Ziggo)
Men gaf aan dat het aan de server bij Ziggo ligt.
Ik vraag wanneer dit wordt opgepakt.
"U wordt begin volgende week gebeld... !! ???"

Sorry, maar dat is toch te gek voor woorden?
Nu kan ik best zonder internet. Maar telefoon moet er vandaag de dag toch wel continu zijn,...
Wat ik niet begrijp is dat wanneer men kennelijk met erg veel problemen zit, waardoor de hulp lang kan gaan duren, er niet meer capaciteit in huis gehaald wordt om storingen te verhelpen.
Misschien is het heel simpel, er zou een soort buffer moeten zijn die een vooranalyse doet om te zien of het iets ernstigs is. Als het simpel is verhoog je daarmee het service level... De klant krijgt ook het gevoel dat er aan gewerkt wordt.. Dat is nu wel anders. Wachten op uw beurt..
prima, maar een paar dagen tot een week?
Jammer dat men er daar zo mee om gaat.

Mogelijk dat er iemand van ziggo meeleest en eventueel even snel kan kijken waar het misgaat.
Ik heb sinds twee weken internet via Ziggo. (A.I.O 50MB)
Overigens zeer tevreden tot nu toe.
Hopelijk is er iemand die dit snel op pakt.

Met vriendelijke groet,

Martin
 
Wat ik niet begrijp is dat wanneer men kennelijk met erg veel problemen zit, waardoor de hulp lang kan gaan duren, er niet meer capaciteit in huis gehaald wordt om storingen te verhelpen.
Misschien is het heel simpel, er zou een soort buffer moeten zijn die een vooranalyse doet om te zien of het iets ernstigs is. Als het simpel is verhoog je daarmee het service level... De klant krijgt ook het gevoel dat er aan gewerkt wordt.. Dat is nu wel anders. Wachten op uw beurt..
prima, maar een paar dagen tot een week?
Jammer dat men er daar zo mee om gaat.
Een vooranalyse of het iets ernstigs is. Elke abonnee met een telefoonstoring is even ernstig, alleen vind elke persoon zijn of haar positie het meest urgent boven alle andere mensen. Zo werkt dat helaas niet.

Verhogen van service level? Manager in de IT? Zo ja; dit is een hele andere situatie en wat jij zegt is niet van toepassing. Er is geen SLA behalve zo snel mogelijk. Lees de voorwaarden er maar eens op na.

Maakt het allemaal niet minder vervelend, maar door een storing kan het voorkomen dat een of meerdere diensten "eruit" liggen. Heel vervelend en lastig, echter is niets onfeilbaar. Er zullen genoeg situaties zijn waarbij het wel snel opgelost kan zijn, echter dat zal niet met alles het geval zijn, en je krijgt nu eenmaal niet de garantie bij een dergelijk abonnement dat alle storingen binnen 24uur opgelost zijn.

Als jij een dienst wilt waarbij je die garantie wel hebt dat alle storingen binnen 24uur verholpen worden of zijn? Dan zul je een iets ander soort abonnement moeten sluiten met daarop keiharde afspraken. Kost een paar centen, maar dan heb je wel garantie, en anders een boete clausule.
 
re

Een vooranalyse of het iets ernstigs is. Elke abonnee met een telefoonstoring is even ernstig, alleen vind elke persoon zijn of haar positie het meest urgent boven alle andere mensen. Zo werkt dat helaas niet.

Verhogen van service level? Manager in de IT? Zo ja; dit is een hele andere situatie en wat jij zegt is niet van toepassing. Er is geen SLA behalve zo snel mogelijk. Lees de voorwaarden er maar eens op na.

Maakt het allemaal niet minder vervelend, maar door een storing kan het voorkomen dat een of meerdere diensten "eruit" liggen. Heel vervelend en lastig, echter is niets onfeilbaar. Er zullen genoeg situaties zijn waarbij het wel snel opgelost kan zijn, echter dat zal niet met alles het geval zijn, en je krijgt nu eenmaal niet de garantie bij een dergelijk abonnement dat alle storingen binnen 24uur opgelost zijn.

Als jij een dienst wilt waarbij je die garantie wel hebt dat alle storingen binnen 24uur verholpen worden of zijn? Dan zul je een iets ander soort abonnement moeten sluiten met daarop keiharde afspraken. Kost een paar centen, maar dan heb je wel garantie, en anders een boete clausule.

Voor een groot deel heb je gelijk.
Echter hoor ik van insiders dat ze "de hele dag" boze mensen aan de teleofoon krijgen...(ken een paar mensen) Waar ik me dus ovr verbaas is dat er kennelijk nogal veel problemen zijn. Als er dan een "dergelijke piek" is trek dan "tijdelijk" meer mensen aan... Gezien de crisis zijn die er genoeg.. je helpt er de werkgelegenheid mee en het zou dat een slim besluit zijn.

Daarnaast betaal ik wel 65 Euro voor een dienst die er nu niet is...
Nog meer geld betalen?

Weet je, die call centers zijn er als buffer tussen geplaatst... Daar zitten hele blikken mensen die te telefoon aannemen. Ingehuurde "ziggo " medewerkers.
Daar hebben ze dan volgens Amerikaans systeem "Scripts" die ze moeten afwerken. Niet te spreken over de wachttijden die je krijgt op het moment dat je inbeld.
Dat kost zeker niets en vooral, levert zeker niets op voor ziggo...
Ik ben al maanden bezig om een keer een stabiele lijn te krijgen.
Eerst via Online en toen besloten om naar Ziggo te gaan...
Na 5 dagen internet en telefonie dacht ik , goh dit werkt echt fantastisch.
En ik was nog niet uitgesproken en telefonie en internet doen het niet meer. Een "storinkje op onze server"

We hoeven verder niet inhoudelijk te gaan...
Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat er tegenwoordig aan alle kanten bezuinigt wordt en dat men er " alles aan doet" om de service hoog te houden. Lees de site er maar op na.

Als het zo is wat jij zegt dan moeten ze dat ook duidelijk maken op de website en ook tijdens de telefoongesprekken bij aanschaf als je belt voor advies.

Als Ziggo de grote broek aan doet door ALL in one provider van heel Nederland te willen worden en zijn, dan moeten ze ook zorgen voor voldoende capaciteit, in eigen huis...!!.

Het is dus geen schop naar de mensen die er achter de systemen moeten werken, zoals wellicht jij zelf werkzaam bent misschien wel achter een unixdoos bij ziggo... Het is bedoelt tegen het systeem , hoe men werkt..
Maar voor een groot deel heb je wel gelijk.
No offence...
Ik hoop wel dat zaken gaan verbeteren....
Ook voor de medewerkers zelf.

Bedankt voor je reactie.!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
re

Vrijdag middag om 13 uur wederom contact gehad.
Helpdesk meld mij dat er een eenvoudig probleem is.
Er wordt geen DHCP verstrekt. Daarom heeft u geen telefonie en internetet
Ik vraag of dit even geregeld kan worden door systeem beheer.
Simpel probleem, moet kunnen...
Ja hoor meneer, komt goed. U wordt vandaag nog gebeld.
- waaom zou dat nu ineens wel kunnen en donderdag niet ?
- simpel? mmm... na een middag wachten op telefoon,... weer bellen.
Wederom een kwartier in de wacht...
Een mevrouw geeft aan de "gegevens erbij" te pakken...
put's me on hold, je kent het wel... en na wederom 5 minuten....
" onze lijnen zijn allemaal bezet..." het is erg druk, probeert u hel tlater nog eens...
tuut tuut tuut...
hmzz.

Misschien dat iemand weet of er een bypass mogeijk is.
Helpt misschien het laten reactiveren van het modem waardoor je een andere activatie ID krijgt ?
Misschien is dat een leuke bypass. Maar voor ik weer ga bellen... misschien weet iemand een andere oplossing?
Inmiddels sinds woensdagavond geen telefoon en of internet...
En geen reactie van ziggo, behalve mijn eigen telefoontjes naar de helpdesk.
Erg vriendelijke mensen... Ze doen echt hun best dat merk je wel.
Ik ben wel blij dat ik hun werk niet doe. Wat een frustratie moet dat zijn.
Jammer dat er kennelijk ergens wat haken en ogen zijn die de zaak bemoeilijken.

Wordt vervolgt.
 
De 5e dag....

Vandaag de 5e dag.
Ik heb vanmorgen weer gebeld. Weer 25 min aan de lijn.
Het valt ook op dat het niet uit maakt wanneer er gebeld wordt. Het is er altijd "enorm" druk,..... Hoezo capaciteitsprobleem.

Ik heb de vraag gesteld, voor de 4e keer of zo, hoe lang er voor een dergelijk probleem staat.
Er werd me verteld dat er 2 tot 5 dagen staan voor dergelijke problemen.
Ik vraag of dat voor alleen werkdagen is of ook voor in het weekend.
Hij gaf aan dat ook in het weekend dus 7x 24 er een storingsdienst aan het werk is.
Ok, dat betekend dat ik vandaag dus aan de 5e dag zit. Eh.. ja dat klopt.
Maar als er vandaag nou weer niets gebeurt, moet ik dan weer bellen?
Ja dat is wel verstandig.
Ok, maar dan kan ik dus weer 25 min hangen en het verhaal opnieuw uitleggen hoe het in elkaar zit, en vervolgens weer te horen krijgen dat er gewacht moet worden "tot ik aan de beurt ben"
Hoe kom je er dan doorheen als er niet gebeld wordt en de storing blijft?
ehh... da weet ik ook nie he..

hmmzzz..
Klinkt allemaal een beetje kriechel, maar sorry... moet er toch even uit.
Waarom? Omdat er gewoon geen adequate antwoorden komen. Men zit vast in het eigen systeem.
De TD is niet rechtstreeks bereikbaar en men kan ook niet doorverbinden.
Neem nog een bak koffie.

pfff.

Voor de techneuten onder ons...

Freq Power SNR Modulation Octets Received

Downstream 1 257.00 MHz 1.50 dBmV 37.64 dB QAM 256 0
Downstream 2 265.00 MHz 1.99 dBmV 38.26 dB QAM 256 0
Downstream 3 273.00 MHz 1.13 dBmV 38.61 dB QAM 256 0
Downstream 4 281.00 MHz 1.31 dBmV 38.98 dB QAM 256 0

verversen
Downstream 1 257.00 MHz 1.40 dBmV 38.26 dB QAM 256 0
Downstream 2 241.00 MHz 0.00 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 3 249.00 MHz 1.04 dBmV 37.94 dB QAM 256 0
Downstream 4 281.00 MHz 1.20 dBmV 37.94 dB QAM 256 0


Daar ligt het dus niet aan
ondertussen blijft het online lampje knipperen



to be continued
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat me wel een beetje opvalt zijn de downstream powerlevels. Die zitten boven de ideale 0. Op zich niet zo'n groot probleem, maar het kan wel een aanwijzing zijn.

Kan het zijn dat er iets van een versterker tussen binnenkomst van het signaal en het modem zit? En waar is het modem aangesloten? Normaal gesproken zouden de downstream powerlevels niet boven 0 uit kunnen komen tenzij het signaal versterkt word.
 
re

Ja, met 1 dB, oftewel niets. Ideale waarde is tussen -10 en +10, en dan zo dicht mogelijk bij 0, dus +1 is prima.

Precies! Er zit niets tussen.
Ik heb voor de goede orde de splitter er zelfs even tussenuit gehaald.
Dat resulteert in die waarden.
Met splitter is er tussen zijn de waardes niet veel minder...

Is er overigens een versterker aan te raden die voldoende bandbreedte heeft en geschikt is voor retour signaal?

Ik hoor graag van jullie...


Vandaag weer gebeld...
Nog geen resultaat. Het is nu dus 5 dagen, morgen (8 sep is dag 6) weer eens bellen...


Thanx.

Martin
 
Ja, met 1 dB, oftewel niets. Ideale waarde is tussen -10 en +10, en dan zo dicht mogelijk bij 0, dus +1 is prima.
Klopt, er is niets mis mee, maar het zou een mogelijke aanwijzing kunnen zijn. Overigens varieert het tot +2dB ;)

Is er overigens een versterker aan te raden die voldoende bandbreedte heeft en geschikt is voor retour signaal?
Voor het modem? Absoluut niet.

Als je al een versterker (met of zonder) retourversterking wilt gebruiken, plaats de versterker dan niet voor het modem. Met de huidige splitter kan je de versterker dan op de TV/Radio aansluiting plaatsen, en hiermee het TV/Radio signaal verbeteren indien nodig (door bv het aantal aansluitingen en/of de lengte van kabels), maar als het niet nodig is en het signaal op elke tv/radio goed is, dan kan een versterker in die situatie geen verbetering, maar zelfs een verslechtering opleveren. Of je een versterker nodig hebt is geheel afhankelijk van jou situatie. Het aantal tv/radio aansluitingen, de kabellengte die daarmee gemoeid is etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
re

Wel, nu is het zo dat er dus niets tussen zit, (behalve de splitter.)
Situatie is echter dat er in het pand waar ik woon meer mensen wonen.
Het is 1 aansluiting die door een "data" splitter het TV/Rad signaal afpakt en naar een versterker stuurt.
De data uitgang heeft voldoende signaal tot in mijn huis waar de aansluiting zit. Alleen, heb ik dan geen tv meer. De TV kabel die uit de versterker komt is nl. op de data aansluiting geplaatst (losgekoppeld van de amp.) en is dus nu "data leiding" geworden.
Ik zoek dus eigenlijk naar een mogelijkheid om de kabel die binnenkomt te splitten op een zodanige manier dat er voor de andere bewoners niets veranderd en dat de kabel in mijn huis aankomt alsof er nog niets aanhangt.

Maar in principe moet het toch mogelijk zijn om dit te doen middels een wat professionelere (groep)versterker? hoe komt het signaal eigenlijk in de kast aan? (ik bedoel buiten) en wat gebeurt er na die kast?
Zit er groepsversterking? en dan verdelers?

Ik hoop dat je de situ begrijpt en mogelijk een oplossing weet.
Extra kabels trekken is nl. geen echte optie.
Nu zijn de andere bewoners met vakantie naar Amerika dus kon ik de versterker en andere zooi er allemaal afhalen. Maar nu hebben zij geen signaal. Op zich niets mis mee... ;)

Dank je voor je informatie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan