• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds lipsync trouble op Nl 1, 2, 3 en eurosport HD hier.

N.a.v. de vele klachten met de Samsung D360: Ik heb geen enkel lipsyncprobleem whatsoever, noch op Ned 1,2,3 HD, noch op Eurosport HD.
Is dat omdat ik via component kijk? Mijn ontvanger schiet nl. in de stress (loopt totaal vast) als ik de HDMI-uitgang gebruik. Verder geeft-ie al jjaren geen Softwareupdates meer aan. Ik heb dus Ned HD dus nog steeds op 71 72 73. Overigens heb ik bij de allereerste HD-uitzendingen tijdens het WK 2004 wel lipsync problemen op Ned.1 Hd gehad en ook bij de start van Europsport HD. Maar toen deed de HDMI van de Samsung het nog gewoon..
 
geachte lasonski

Haalt u eerst de stekker uit het stopcontact en de smartcard uit de decoder. U wacht even 1 min en doet dan de stekker er weer in. u wacht op een melding "voer smartcard in" als u deze ziet doet u de smartcard weer in de decoder.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Hallo Alex,

Ik heb de stroom 2 minuten van de ontvanger afgehaald. Daarna aangezet en de smartcard ingevoerd. Helaas, nog steeds geen NED 3 HD beeld en geluid. Tevens heb ik nou weer een behoorlijke lipsync probleem.
Dus het heeft niets geholpen.

Lars
 
Het schiet niet echt op zo heh, het lijkt zo wel of de boel stilstaat.
 
Klopt. Ik had gisteravond op Ned3HD toch tegen een seconde vertraging.
Meer dan ik tot nu toe gezien(gehoord) heb.
Vraagje: kijk jij via HDMI kabel of via component? En heb je het verschil al eens (kunnen) testen? Ik ben nl. geintrigeerd door het feit dat iemand hier meldt dat hij met component geen probleem heeft... Dat zou nl. de hele theorie van de te hoge bitrate op losse schroeven zetten, en de Samsung HDMI implementatie (die altijd al voor problemen heeft gezorgd) als schuldige aanwijzen!
Mss dat anderen met lipsync problemen dat hier ook eens kunnen melden!
 
Vraagje: kijk jij via HDMI kabel of via component? En heb je het verschil al eens (kunnen) testen? Ik ben nl. geintrigeerd door het feit dat iemand hier meldt dat hij met component geen probleem heeft... Dat zou nl. de hele theorie van de te hoge bitrate op losse schroeven zetten, en de Samsung HDMI implementatie (die altijd al voor problemen heeft gezorgd) als schuldige aanwijzen!
Mss dat anderen met lipsync problemen dat hier ook eens kunnen melden!

Ik kijk rechtstreeks via HDMI en laat het geluid optisch over mijn setje lopen.
Iemand die via component kijkt laat het geluid toch ook optisch of via tulp lopen dus waar zou het verschil dan zitten ?.
Ik heb het verschil niet kunnen testen want het lukt me niet zo makkelijk om in mijn eentje mijn voorversterker te verschuiven. Op mijn vorige surroundversterker zat geen HDMI dus heb het nu voorlopig maar zo gelaten.
 
Ik kijk rechtstreeks via HDMI en laat het geluid optisch over mijn setje lopen.
Iemand die via component kijkt laat het geluid toch ook optisch of via tulp lopen dus waar zou het verschil dan zitten ?.
Ik heb het verschil niet kunnen testen want het lukt me niet zo makkelijk om in mijn eentje mijn voorversterker te verschuiven. Op mijn vorige surroundversterker zat geen HDMI dus heb het nu voorlopig maar zo gelaten.
Wanneer je van de HDMI aansluiting gebruik maakt om te kijken dan zal de ontvanger ook geluid via die HDMI aansluiting naar buiten sturen en samen met het beeld moeten encrypten vanwege de HDCP beveiliging. Als de HDMI aansluiting niet wordt gebruikt, dus geen HDMI kabel tussen TV en ontvanger, dan kan de ontvanger dat hele HDMI en HDCP coding gebeuren achterwege laten. Vandaar dat het een aardig testje is om de TV aan te sluiten via een component kabel en het geluid via de optische kabel naar de receiver. Als de boel dan wel lipsynchroon is dan zit het probleem toch in de DCB-H360R bij gebruik van de HDMI aansluiting.
 
Ned 1/2/3 HD is nog steeds een drama op de Samsung 360rsa!! Alle mogelijke opties al getest, zonder enig resultaat...... Kan het geen codec probleem zijn icm de codecs van deze ontvanger?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan het geluid vanaf de samsung naar de audio versterker sturen of vanaf de tv die met hdmi is aangesloten. In beide gevallen heb ik lipsync afwijkingen, ik zie/hoor geen verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan