• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Levering doe het zelf alles in een pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf heb rond 28 januari het alles-in-1 pakket besteld. Hierbij hebben we ook de bestaande Internet abonnement bij Telfort opgezegd, welke 28 februari zou beeindingen. Hierbij nemen ze ook het telefoonnummer over.

Tegen eind februari begonnen we ons zorgen te maken over de levering van Ziggo en het lijkt dat ze grote problemen hebben met de levering. Bij het bellen met de helpdesk proberen ze je wel te helpen, maar helaas kunnen ze ook niet veel aan de situatie veranderen. Op ons verzoek hebben ze wel de levering van het modem en TV decoder opgesplitst en zodoende kwam gisteren de TV decoder binnen.

Helaas voor ons heeft Telfort per 11 februari het telefoon verbinding afgesloten omdat ze een aanvraag kregen van Ziggo voor het porteren van het nummer. Dit is 3 weken voor ons contract met Telfort afliep en dat is helaas nogal vroegtijdig. De internet verbinding is pas vanaf 3 maart beeindigd.

Ik had gehoopt dat ze problemen hadden om de TV decoder te leveren en ze bij het opsplitsen het modem zouden sturen. Vooral eigenlijk omdat ik hier begreep dat het pakket wachte op een decoder. Daarnaast zitten we momenteel al 4 weken zonder telefoon zitten, wat vrij vervelend is.

Het is een beetje jammer, omdat onze eerdere ervaring met een proef-pakket alles wel soepel verliep. Alles was binnen een week binnen, maar deze ervaring is ondertussen zo ongeveer een jaar geleden.
Ook ze overstap van KPN/Orange naar Telfort een jaar geleden ging belachelijk soepel, zowel Internet als Telefonie hebben slechts enkele uren niet gewerkt, omdat de kabels moesten worden omgezet.

Voor overstappers kan ik alleen maar adviseren wat een klantenservice medewerker van, toendertijd, Orange me adviseerde: neem een overlap van een maand voor de diensten, dit geeft wat meer speelruimte en zekerheid, vooral bij onverhoopte problemen...
Het zou ook heel veel schelen als er meer inzicht is in hoe groot de problemen zijn bij Ziggo, zodat je er als klant in ieder geval rekening mee kan houden. Het meeste valt me nog tegen dat Ziggo zijn klanten niet informeert en je er zelf vrij laat achter moet komen dat het mis gaat.

Kunnen anderen zeggen hoe lang het heeft geduurt voor de spullen binnen zijn en wanneer het abonnement zou moeten ingaan? Dit geeft voor mij in ieder geval enige indicatie.
 
Ik heb vorige week eindelijk mijn doe het zelf pakket binnen gekregen (op dinsdag). Dit was bijna twee maanden nadat mijn abonnement in zou gaan. sindsdien ben ik dagelijks aan het bellen en emailen om mijn pakket geactiveerd te krijgen, maar telkens krijg ik de mededeling dat het normaal gesproken binnen 2 uur, maar uiterlijk binnen 48 uur zou moeten werken.

Mijn geduld raakt inmiddels aardig op, en de kosten om elders gebruik van internet te maken lopen ook al aardig de pan uit.

Ik heb inmiddels al wel meerdere brieven van Ziggo dat mijn abonnement inmiddels in iets anders is omgezet. Volgens mijn idee hoeven ze alleen ergens in een buitenkast het kabeltje te connecten, maar volgens de helpdesk snap ik niets en ben ik dom. Als ik volgende week woensdag nog niet ben aangesloten stuur ik alles terug, en dan neem ik van elende toch maar ADSL van een of andere provider.

even kort als reply naar Jorisd: ik ben al sinds 22 december in de weer.
 
vandaag maar weer Ziggo gebeld, bleek mijn a-i-e pakket weer gecancelled te zijn, en omgezet in televisie z1. Nu moet ik wachten op een nieuwe activatie code per post. Duurt naar zeggen van de helpdesk medewerker 4 dagen.

Ik heb er voor de zekerheid maar een monteur bij besteld, die gaan namelijk pas weg zodra het werkt. Dat is normaal gesproken de procedure, of het bij Ziggo ook zo is weet ik trouwens niet. Dit betekend trouwens wel dat ik nog een paar extra dagen kwijt ben. Wordt na 14 maart, dus meer dan een week. Een datum kan mij nog niet worden verteld.:confused:
 
Ik heb het pakket vrijdag in de winkel gehaald, had geen zin in om lang te wachten.
 
Het meest vervelende bij Ziggo is de barriere die je bij de helpdesk oploopt. Een grote verbetering zou zijn als ze een keer echt melden waarom het niet gaat werken en je enig idee hebt of je nog 1 dag, 1 week of langer in de kou blijft staan.

Woensdag is het modem door de monteur afgeleverd, maar het werkt nog steeds niet. Ze zouden activatiecodes opsturen. Zaterdag opnieuw gebeld en omdat we wel aan de telefoon wilde wachten om het probleem opgelost te krijgen was na 15 minuten de mededeling dat hun systemen niet werkten en ze ons modem niet konden activeren. De voortgang is uiteindelijk dat je weet dat er een probleem is en het dus rustig nog een week gaat duren.

Nu zullen ze deze week bellen, dus even afwachten ;)
 
Bij mij kwam vandaag de monteur langs. Hij is bijna 2 uur bezig geweest, en ging toen weg. Zelf moest ik nog maar ff elk half uur testen of mijn modem het ging doen, en dat is eind van de middag ook gelukt.

Het probleem dat ik zelf steeds opmerkte en aan de helpdesk doorgaf bleek te kloppen. Mijn lijn was buiten niet aangesloten, en dat heeft mij dus meer dan drie weken tijd gekost. Als ze de eerste keer hadden geluisterd naar mij was dit veel sneller opgelost.

De snelheid is niet de beloofde 20 Mbit/s, maar 18,6-19,1 is ook geen hele slechte score ivm ADSL (belofte tot 24 en vaak niet meer dan 8-10)

Op dit moment ben ik blij dat ik alles actief heb, maar ga nog wel een brief sturen over het feit dat de service van de helpdesk niet goed is.

voor een ieder die nog wacht op zijn/haar pakket: geduld is een schone zaak, hopelijk heb je er veel van.
 
Helpdesk..... wat bedoel je met slechte service?

Bellen, bellen, bellen en nog een keer...... Doorverbinden en weer doorverbinden en steeds weer opnieuw je verhaal moeten vertellen. En wat krijg je te horen: ik geef het door aan een collega. En de volgende keer dat weer belt krijg je te horen dat er niets bekend is over je vorige contact.

Ik bel niet meer en wacht gewoon af, want de kosten lopen zo langzaam te hoog op. Lokaal tarief "my :censored:"! Het wordt tijd dat ze een gratis servicenummer introduceren, dan kun je tenminste op je gemak je verhaal vertellen en raak je niet zo gefrustreerd over al dat doorverbinden.

Of misschien een mogelijkheid om ter zake deskundige helpdeskmedewerkers te gaan gebruiken of een persoon om naar door te verbinden nadat die mutsen het niet meer weten. Lijkt me een beter oplossing dan je onwetendheid en ondeskundigheid te uiten en de klant met een kluitje in het riet te sturen.
 
duurt ongeveer 6 weken dan komt de postbode bij je en dan kan je alles al kijken en vanaf daar kaart registeren en dat duurde bij mij 10 dagen maar alles werkt wel sinds 6 maart 2009 alleen met internet nog niet helemaal maar daar wordt door ziggo hopelijk snel aan gewerkt
 
Ik ben momenteel al op het punt dat het modem een anderhalve week oud staat te worden. De activatiepagina komt al op, maar daar blijft het nu ook bij.

Vandaag bellen met de helpdesk leert, na bijna 15 minuten, dat "de technische dienst" nog vanalles moet doen (ze zijn op stap 3 van de 6). Volgende week werd gezegd dat het deze week opgelost zou moeten worden en ze zouden bellen. Ik krijg het idee dat het rustig nog een paar weken kan gaan duren en of het niet verstandiger is om het te annuleren en over te gaan naar een andere partij...

Vervelender is nog dat ze beloven de brief met activatiecodes te sturen, welke nog steeds op zich laat wachten. Je vertrouwd op een partij die van alles beloofd te doen en uiteindelijk kan je er gewoon niet op vertrouwen.

Ben benieuwt of ik enig record hier ga zetten, wat wel een heel vervelende situatie gaat worden na de eerdere 2 maanden...
 
Dat duurt wel heel lang lijk wel of ze het niet goed in hun pc hebben gezet bij ziggo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan