• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale ontvanger met harddisk.

  • Onderwerp starter christianrocks
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

christianrocks

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag : Ik heb al een paar jaar een digitale ontvanger namelijk de eerste samsung. Sinds dit jaar heb ik het totaal pakket en dat bevalt me goed. Nu is me afgelopen week de tvkaart van m'n pc begeven en nu ben ik aan het denken om over 3 maanden als ik het geld bij mekaar heb gespaard om een digitale ontvanger met harddisk te kopen. Dan hoef ik namelijk ook de pc niet meer aan te laten. Welke ontvangen zouden jullie me adviseren ? En het liefst met duo tuner. Ik wil tot +/- € 400 gaan.

Alvast bedankt voor het advies en fijne feestdagen toegewenst.

Christian rocks.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag : Ik heb al een paar jaar een digitale ontvanger namelijk de eerste samsung. Sinds dit jaar heb ik het totaal pakket en dat bevalt me goed. Nu is me afgelopen week de tvkaart van m'n pc begeven en nu ben ik aan het denken om over 3 maanden als ik het geld bij mekaar heb gespaard om een digitale ontvanger met harddisk te kopen. Dan hoef ik namelijk ook de pc niet meer aan te laten. Welke ontvangen zouden jullie me adviseren ? En het liefst met duo tuner. Ik wil tot +/- € 400 gaan.

Alvast bedankt voor het advies en fijne feestdagen toegewenst.

Christian rocks.
Humax PVR 9200C, prijs ca €235,- (zwart), €265,- (zilver).
 
Humax PVR 9200C, prijs ca €235,- (zwart), €265,- (zilver).


Is inderdaad een hele mooie en goedkoper als ik dacht.
Ik kan gewoon mijn kaartje wat ik nu gebruik daarin duwen
en het nieuwe kaartje in m'n oude digitale ontvanger bij m'n ouders zetten.

Dan ga ik voor de zilver uitvoering.
 
Is inderdaad een hele mooie en goedkoper als ik dacht.
Ik kan gewoon mijn kaartje wat ik nu gebruik daarin duwen
en het nieuwe kaartje in m'n oude digitale ontvanger bij m'n ouders zetten.

Dan ga ik voor de zilver uitvoering.
Je kunt je oude kaart blijven gebruiken. Wel zou ik aangeven bij Ziggo dat je een PVR gebruikt. Qua maandelijkse kosten maakt dit niets uit. Dit kun je aangeven via de website van Ziggo. Geef je de wijziging niet door aan Ziggo loop je de kans in de toekomst niet meer naar opgenomen programma's te kunnen kijken.
 
Je kunt je oude kaart blijven gebruiken. Wel zou ik aangeven bij Ziggo dat je een PVR gebruikt. Qua maandelijkse kosten maakt dit niets uit. Dit kun je aangeven via de website van Ziggo. Geef je de wijziging niet door aan Ziggo loop je de kans in de toekomst niet meer naar opgenomen programma's te kunnen kijken.

Welke garantie geeft het dan als je aangeeft welke pvr je hebt? Dat je zonder haperingen kan opnemen? Dat hebben we gezien toen de kabelboer ging prutsen aan het signaal en de Siemens en Cisco pvr's omvielen... Met name de eigenaren van een Cisco pvr hebben errug lang moeten wachten voordat hun apparaat weer volgens verwachting functioneerde en dat had niets te maken of ze wel of niet hebben aangegeven welke pvr ze gebruiken. Terwijl de mensen met ongecertificeerde apparatuur (die er ook last van hadden) na een dag weer de gewenste functionaliteit hadden (dank U community :thankyou:) Uiteraard is dit geen aansporing om geen kabelboer-spullen aan te schaffen maar aangeven welke pvr je wel gebruikt levert ook niet zoveel op...

Gert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke garantie geeft het dan als je aangeeft welke pvr je hebt? Dat je zonder haperingen kan opnemen? Dat hebben we gezien toen de kabelboer ging prutsen aan het signaal en de Siemens en Cisco pvr's omvielen...
Correct me if i'm wrong, maar lag aan deze storing ook niet hetzelfde ten grondslag, het niet geregistreerd staan van de PVR's in het systeem bij Ziggo? Althans dat kan ik zo nog terughalen over de topics die daar over gelopen hebben. Ik weet wel dat het door een fix opgelost is, maar ik kan me ergens herinneren dat door een Ziggo medewerker is gezegd in een van die topics dat de basis oorzaak voor die storing veroorzaakt werd door het niet geregistreerd staan van de PVR's wat dus middels een fix uiteindelijk opgelost moest worden.
 
Correct me if i'm wrong, maar lag aan deze storing ook niet hetzelfde ten grondslag, het niet geregistreerd staan van de PVR's in het systeem bij Ziggo? Althans dat kan ik zo nog terughalen over de topics die daar over gelopen hebben. Ik weet wel dat het door een fix opgelost is, maar ik kan me ergens herinneren dat door een Ziggo medewerker is gezegd in een van die topics dat de basis oorzaak voor die storing veroorzaakt werd door het niet geregistreerd staan van de PVR's wat dus middels een fix uiteindelijk opgelost moest worden.

Volgens mij niet, dat werd er later bij gehaald (door de ziggo-medewerker) toen men niet wist wie er een Siemens had welke (na een week) door een smartcardkoppeling weer kon opnemen. Als hetzelfde ook het geval was voor de Cisco dan hebben ze er blijkbaar 2 weken voor nodig gehad om de smatcardkoppleling te fixen... Aangezien de niet-gecertificeerde ontvangers op zwart gingen (althans de dreamboxen) kan me niet aan de indruk onttrekken dat er gewoon geprutst is aan het signaal. Oftewel, als ze niet hadden klooien aan het signaal was het niet nodig geweest om een smartcardkoppeling te hebben waardoor met name de Siemens de eerste tijd alleen maar gecodeerd kon opnemen.

Gert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oftewel, als ze niet hadden klooien aan het signaal was het niet nodig geweest om een smartcardkoppeling te hebben waardoor met name de Siemens de eerste tijd alleen maar gecodeerd kon opnemen.
Momenteel is er gelukkig geen smartcard koppeling meer actief voor de Siemens. Ook met een niet geregistreerde smartcard kan ik nu weer gewoon opnemen en afspelen zonder encryptie. Alleen de opnames gemaakt tijdens de "encryptieperiode" zijn alleen nog maar af te spelen in combinatie met de gekoppelde smartcard.

Gelukkig is het nu allemaal weer opgelost. :wink:
Maar dat de kabelprovider de mogenlijkheid heeft om naar wens bepaalde functies van je eigen apparatuur te wijzigen en/of blokkeren blijft voor mij toch een totaal onaanvaardbaare zaak. :no:

Het is natuurlijk wel weer een mooi voorproefje van wat ons te wachten staat mocht de CI plus standaard er toch ooit komen. :censored:
 
Okee..... bedankt voor jullie reacties en de informatie. Ik heb hem inmiddels besteld. Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe alles verloopt.

Fijne feestdagen.
 
Ik heb sinds vandaag de Humax 9200c gekregen van m'n winkelier. Hij doet het harstikke perfect. Ik heb vanmiddag alles ingesteld en een aantal programma's opgenomen. Ik moet zeggen hij is gewoon geweldig. Bij mij is hij nog niet vastgelopen of zoiets dergelijks. Nu heb ik wel Digitaal Totaal weer omgezet naar Z1, want 3 kwart van de zenders kijk ik eigenlijk toch nooit. Ik kijk nu inderdaad anders tv :).

Groet, Christian Rocks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan