• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hulp gevraagd, traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het een even bekeken, en de modem opnieuw opgestart,

Ik kan er in komen, behalve ADVANCED blijft afgeschermd,

Ook is er op de andere instelpagina's alles geblokkeerd,

Als er wat veranderd moet worden, moet de firmware dan door Ziggo veranderd worden?,

Nu zal ik zelf niks in het apparaat wijzigen, maar ik vindt het vreemd dat een modem zo "op slot" wordt gezet door de provider,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.
 
Een aanvulling :

Het programma tpc optimizer heeft de verbindinging wederom iets opgekrikt. Ik zit nu rond de 14000 kb/s.

Informatie en download :

bron: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=325100

Tevens poort 119 handmatig open gezet in mijn router.

Grabbit en ftd toegevoegd aan uitgezonderde programma's van firewall.

Het resultaat (draadloos dus met router tussen modem en pc)

373093479.png


Gaat de goede kant op....

Kan natuurlijk ook deels aan het tijdstip liggen. M.a.w. capaciteit.
 
Hoe gaat het nu met je verbinding?

Ik heb hier exact hetzelfde probleem (Postcode 1621) maar nog ff erger.

's ochtends vroeg lijkt het nog ergens op. Dan haal ik down ca 15000 kbps. Maar in de loop van de dag wordt het echt een drama. Nu haal ik nauwelijks 1500 kbps. Uppen gaat overigens wel prima. Ik haal de geboden 3 mbit bijna.
 
ik word er droevig van.

Heb net uit ellende maar een n router gekocht.... Gaat ook weer retour.

Nog steeds drama en ik snap niet wat ik eraan kan doen. Ziggo is ook niet echt behulpzaam.

Mijn buurman heeft er ook last van. Zeer grote fluctuaties in verbindingssnelheid. Maar Ziggo doet er helaas niets mee.
 
Heb je je modem al gereset. Dit heb ik gelezen in een ander topic en dit heeft mij tot nu toe geholpen. Al de hele dag de volle snelheid...maar ik wacht af of het zo blijft.
 
Heb je je modem al gereset. Dit heb ik gelezen in een ander topic en dit heeft mij tot nu toe geholpen. Al de hele dag de volle snelheid...maar ik wacht af of het zo blijft.

Resetten zorgt ervoor dat je naar het eerste kanaal gaat wat hij vindt na een scan. Normaal (met een normale reset, dus geen factory reset) komt hij altijd terug op het laatst gebruikte kanaal. Als dat erg druk is kan het voordeel hebben om die reset te doen. Maar het kan ook averechts werken, als het eerste kanaal drukker is dan het kanaal waar je op zat zal je snelheid minder zijn. Dus niet klagen als het slechter dan daarvoor was na een factory-reset :wink:

'snachts worden de modems gelijk verdeeld over de kanalen zodat de load verdeeld wordt, dus je hebt kans dat je de volgende dag weer op een ander kanaal zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan