• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jansfotos

Ik heb dagenlang gelezen op dit forum. Maar ik kom er niet uit. Ik zou graag de opgenomen bestanden omzetten naar een dvd en ik heb een paar dvd's die zou ik graag omzetten naar de hd van de Humax 5050c. Het aanschaffen van software is geen probleem maar ik weet niet welke software. Hopelijk kan me iemand helpen. Alvast bedankt!
 
Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.
 
Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.


VideoRedo zou gewoon moeten kunnen met MPEG-2 streams.

Arcsoft Total Media Extreme zou, volgens zeggen, ook de H.264 high-definition goed moeten kunnen hanteren en omzetten naar DVD.
 
Bedankt voor de tips, maar die programma's draaien niet op een Mac en ik heb geen zin om Windows op m'n Mac te zetten. Ik blijf dus nog even zoeken en knoeien :wink:
 
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file. :oyeah:

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten. :lol:

-Peter-
 
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file. :oyeah:

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten. :lol:

-Peter-


Geweldig nieuws! Succes en ik kijk er naar uit!
 
de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
Zitten de subtitles dan in de SPTS? Ik had laatst een file van HistoryHD van de Humax geplukt maar op m'n PC liet smplayer geen subs zien. Ik dacht daarom dat die in ander bestand stonden.

PS: Leuk als je experiment gaat lukken. Zal veel mensen blij maken :) (en meer mensen doen besluiten een grotere HDD in de Humax te stoppen :mrgreen: )
 
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file. :oyeah:

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten. :lol:

-Peter-

Geweldige actie!! Ik hoop dat het lukt. Succes....
 
Ik heb nog geen Humax, maar zal deze binnenkort aanschaffen en ben zeer geïnteresseerd naar je resultaten.

Ik heb op

https://foxsatdisk.wikispaces.com/

gelezen dat er op de Humax HD ook een hidden directory bestaat. Ben je daarvan op de hoogte en hou je hier rekenschap mee?

:thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan