• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zijn de problemen nog steeds niet opgelost en ik wacht nog steeds op antwoord op mijn mail die ik vorige week woensdag verstuurd heb.

Wel hebben we intussen met hulp een aantal testen uitgevoerd en staan we nog steeds voor een raadsel. Misschien dat er iemand is die een antwoord weet:

  1. Een nieuwe router geplaatst (WRT54G2 als ik het goed heb) die dus 54 Mbit aan kan ipv de oude 11 Mbit. Verrassend genoeg ging de snelheid hiermee flink naar beneden (van 4.5 downloadsnelheid voorheen naar 0.25 Mbps). Het laden van pagina's duurt ook een eeuwigheid in vergelijking met de vorige router. Erg vreemd aangezien je mag verwachten dat de snelheid hiermee flink omhoog zou gaan.
  2. Snelheid getest met kabel, hiermee haalt hij met gemak de 50 Mbps die we horen te hebben. Je zou dus denken dat er aan het nieuwe modem niets kan mankeren. Ook zou je dus gaan denken dat er iets is in de naaste omgeving dat enorm stoort. Dus de DECT-telefoon al uit gehad, draadloze bel uit gehad...hielp niets, maar dat viel te verwachten, want voordat we het nieuwe modem kregen was onze snelheid prima! Mocht iemand nog suggesties hebben van apparaten oid die invloed kunnen hebben, hoor ik dit graag (al vrees ik dat dit het probleem niet gaat oplossen).
  3. Omdat het nieuwe modem zich gedurende de dag nog steeds meerdere keren reset (varierend van 3 tot meer dan 10x per dag), moet het probleem toch haast wel bij de modem liggen. Al is het nog steeds een raadsel waarom de snelheid flink naar beneden gaat bij de nieuwe router (op dit moment gebruiken we dus ook de oude, die laadt pagina's tenminste binnen de seconde) en waarom de snelheid prima is bij gebruik van kabel.
Ziggo al een paar keer geprobeerd te bellen, maar ze zijn onbereikbaar :no:.
Als iemand nog tips heeft hoor ik dit graag!

Beetje onsamenhangend verhaal.
_heb je aie Extra?
_gaat het om wireless snelheden
_gaat het rechtstreeks op het modem bekabeld wel goed?
_die connection-drops, wijt je die aan het modem of de router? Ik
vermoed de router.
Geen reden tot paniek, het komt wel goed.

p.s. dat van het modem spontaan resetten, dat weet je zeker?
 
Tja ik heb het verhaal in dit topic al een paar keer uitgelegd, dus vandaar ;)

- ja het gaat om alles-in-een extra
- draadloos snelheden, bekabeld is de snelheid prima (download van 50 Mbps)
- connection-drops ik neem aan dat je hier het uitvallen van de verbinding mee bedoelt? deze wijt ik aan het modem, want wanneer ik het log van het modem bekijk zie ik dat deze zich meerdere keren per dag reset, zelfs wanneer alle pc's uit staan. En op het moment dat de internetverbinding wegvalt doet de telefoon het ook niet. En tijdens telefoongesprekken valt de verbinding dus, als je pech hebt, ook af en toe weg.
 
Tja ik heb het verhaal in dit topic al een paar keer uitgelegd, dus vandaar ;)

- ja het gaat om alles-in-een extra
- draadloos snelheden, bekabeld is de snelheid prima (download van 50 Mbps)
- connection-drops ik neem aan dat je hier het uitvallen van de verbinding mee bedoelt? deze wijt ik aan het modem, want wanneer ik het log van het modem bekijk zie ik dat deze zich meerdere keren per dag reset, zelfs wanneer alle pc's uit staan. En op het moment dat de internetverbinding wegvalt doet de telefoon het ook niet. En tijdens telefoongesprekken valt de verbinding dus, als je pech hebt, ook af en toe weg.

Ik ben niet zo'n expert op de arris, maar het lijkt een beetje op de verminkte firmware-upgrade loop. Je kunt de arris wel uitlezen via 192.168.100.1 als je de aop-kabel er even uittrekt. Wat voor firmware geeft hij aan? En Signaalsterktes? Je bent natuurlijk dubbel het haasje als zowel arris als router lopen te muiten. Dan wordt het lastiger diagnostiseren. Eerst maar even kort achter de arris zonder router, gaat dat goed, kun je verder kijken.
 
Ik overspeel hier mijn hand, signaalwaardes kun je natuurlijk niet uitlezen met de hoofdkabel losgekoppeld. Sorry.
 
Fietje,
Over die WRT54G2 bestaat een aparte draad. Wanneer ik me goed herinner betrof dat specifieke firmware die erin moest, fabrieksinstellingen die moesten worden teruggezet én router en modem die moesten worden uitgezet en aangezet in de verkeerde volgorde (maar zoek hem even op, wanneer je het hele verhaal wilt).
Dat modem resetten klinkt niet zo goed; kan je hem uitlezen? Met de juiste firmware en opnieuw geconfigureerd moet deze linksys goed werk kunnen leveren.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=197641&postcount=1
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191255&postcount=1
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=183290&postcount=1

Denk er aan dat het Arris-modem zeer gevoelig is voor RF stoorsignalen. Helaas is het zo dat wat er in kan komen er ook uit kan komen. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat het Arris-modem van zichzelf ook een flink stoorsignaal genereert, en dat beïnvloed een 54G erger dan je vorige 11Mbit. Zorg dus dat je WiFi uit de buurt van die Arris blijft!

Feelgood,

Dat is een enorm verschil tussen gewoon en safe mode. Dat geeft het idee dat je computer alles maar nét kan bijbenen, zelfs in safe mode. Waar draai je mee, en zou je tijdens de test met b.v. taskmanager (maar sysinternals procexp.exe is nog beter) eens willen kijken waar en hoe hard je PC iets aan het doen is, want 10x sneller in safe mode (ook al is dat nog altijd wat te langzaam) geeft geen goed gevoel. Bij verschillen zo groot als deze mag je namelijk malware ook niet bij voorbaat uitsluiten.

Mees de Roo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat er veel meer aan de hand is dan er word toegegeven door ziggo,als ze namelijk zouden toegeven dat de fout/probleem bij hen lag,zouden veel mensen restitutie kunnen aanvragen,en dat zou ziggo erg veel centjes kosten.

Dus mensen,er is niks mis met jullie computertjes,het ligt toch echt aan ziggo,en wie anders beweert,die liegt.

Voordat ziggo met de snelheid ging rommelen,nooit problemen gehad.
Nadat nieuwe snelheden zijn doorgevoerd,erg schommelende download snelheid,upload is wel stabiel,zelfs een paar dagen knalde internet er zomaar uit,ook voorheen nooit gehad.
 
Heb nu al zo'n 3 weken nieuwe snelheid van alles-in-1-plus. Downloaden is van 10 naar 20mb gegaan.
Dit betekent met Grabít via nieuwsgroepen downloadne toch een snelheid van ongeveer +/- 2500?
Ik kom al een aantal dagen rond de 1800-2000 uit. Komt dit soms door drukte? Geen router, en rechtstreeks via het modem in de pc.
 
Heb nu al zo'n 3 weken nieuwe snelheid van alles-in-1-plus. Downloaden is van 10 naar 20mb gegaan.
Dit betekent met Grabít via nieuwsgroepen downloadne toch een snelheid van ongeveer +/- 2500?
Ik kom al een aantal dagen rond de 1800-2000 uit. Komt dit soms door drukte? Geen router, en rechtstreeks via het modem in de pc.
De snelheid van de Ziggo nieuwsgroepen is begrensd. Je zal nooit met de maximale snelheid kunnen downloaden.
 
het is een ellende de router die ziggo aanbied bij het nieuwe modem komt lang niet aan de snelheid heb nu een sitecom router de game308 router met een kinksys Wireless-N usb network adapter with dualband en de nieuwe modem en nog heb ik steeds wisselende snelheid





alles meerdere malen gereset maar het blijft waardeloos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan