• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verslechterde signaal kwaliteit op digitale TV frequenties

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de BER waarden zijn weer normaal op alle frequenties. Deze keer hebben die verhoogde BER waarden dus het bij elkaar zo'n 24 uur aangehouden.

Misschien nog maar even voor de duidelijkheid van dit topic: Ik controleer de BER waarde op iedere door Ziggo gebruikte frequentie voor digitale TV Transport Streams. In mijn geval is het dus niet zo dat er op één of twee frequenties sprake is van een verhoogde BER waarde, maar op alle frequenties. Digitenne en andere eventuele stralingsbronnen zijn daarom zeer onwaarschijnlijke veroorzakers van dit probleem. Als anderen last hebben van een verhoogde BER op maar een deel van de frequenties dan heb ik het verzoek om hier een andere topic voor te openen omdat er dan sprake is van een ander probleem.
 
Ook nu weer verhoogde BER waarden op alle frequenties waarbij 20 zo'n beetje de ondergrens is. Het wordt er allemaal niet beter op.
 
Ze blijven bij Ziggo/Casema maar aan het rommelen aan de frequenties die in Ziggo/Multikabel gebied voor digitale TV Transport Streams worden ingezet, maar ondertussen wordt het signaal er hier allemaal niet beter op. Nog steeds verhoogde BER waarden op alle frequenties waarbij steeds vaker een waarde boven de 100 wordt gehaald wat er bij de Humax toe leidt dat de kwaliteit terug loopt tot 90% i.p.v. de gebruikelijke 100%. Zojuist een nieuw hoogtepunt of moet ik zeggen dieptepunt op de 722.75 MHz (was voorheen 722 MHz) met een BER van 155.
 
Heb je al eens contact met Ziggo opgenomen?
 
Ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem. Overdag geen probleem en vanaf 17-18 uur begint het te storen, zowel digitaal als analoog.

Ik heb een opname van de analoge storing gemaakt, misschien is dat nog informatief.

WMV, 8MB. (YouTube heeft niet voldoende kwaliteit, dus maar op deze ouderwetse manier :-P)
Het gaat dus om de horizontale strepen.

Het heeft niks met mijn modem te maken, ik kan hem zonder spanning zetten en de storing blijft doorgaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is misschien wel handig ja. :oops:

Het is 2375XH, in de buurt van Leiden.
 
Heb je al eens contact met Ziggo opgenomen?
Nee, als ik dit soort zaken aanbreng via de helpdesk dan zijn er maar twee mogelijkheden na het doorlopen van het standaard helpdesk script. Of ik moet een afspraak maken voor het langskomen van een monteur of de melding wordt op closed gezet als ik van mening ben dat Ziggo eerst maar de apparatuur gaat controleren die tussen mijn AOP en de Ziggo/Casema headend zit. Ik heb namelijk geen zin om iedere keer als er door Ziggo iets verprutst wordt in Ziggo/Multikabel gebied in mijn vrije tijd afspraken te gaan maken met monteurs om dat weer opgelost te krijgen. Ziggo weet wie ik ben en waar ik woon, dus gaan ze eerst zelf maar eens aan de slag en als ze het dan nog niet kunnen vinden dan nemen ze maar contact op om een afspraak te maken.
 
Ziggo weet wie ik ben en waar ik woon, dus gaan ze eerst zelf maar eens aan de slag en als ze het dan nog niet kunnen vinden dan nemen ze maar contact op om een afspraak te maken.
Veel van je kritiek is terecht, maar dit keer sla je toch wel de plank mis. Als je last hebt van slechte ontvangst als klant is dat immers jouw probleem, niet dat van Ziggo. Dus zij zullen niet contact met jou opnemen omdat het hen toch niet uitmaakt als een enkeling dit probleem ondervindt. Uiteraard moeten ze je wel helpen als jij contact met ze opneemt, dat heet klantenservice, maar dus niet andersom.

Ik heb weinig of geen last van slechte ontvangst.
 
Uiteraard moeten ze je wel helpen als jij contact met ze opneemt, dat heet klantenservice, maar dus niet andersom.

Ze kunnen het ook niet ruiken wanneer er iets mis is bij jou als je niet verhaal gaat halen. Natuurlijk zit er monitoring op, maar als je niks van je laat horen is het logisch aan te nemen dat er niks aan de hand is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan