• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer krijg je de beloofde snelheid in 8102

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds januari allesinéén extra. En meteen de juiste snelheid.(20/3)
Ook ik heb de bewuste brief gekregen.(postcode 8103)
Maar ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is.

Dank voor je bericht uit mijn woonplaats. Dan denk ik toch dat ik eens op zoek moet gaan naar een oorzaak. En eerst die router er maar eens uit.
 
je upload snelheid lijkt wel goed. Weet je zeker dat je router niet dusdanig oud is (10Mb bijv) dat deze de hogere verwerkings snelheid aankan?

Het is een Belkin F5D5230-4.Die ik in 2003 gekocht heb.
In het boekje staat alleen maar als het statusverklikkerlampje amberkleurig is dat er een 100Mbps link tussen router en de computer bestaat. Het lampje is inderdaad amberkleurig.
 
Het is een Belkin F5D5230-4.Die ik in 2003 gekocht heb.
In het boekje staat alleen maar als het statusverklikkerlampje amberkleurig is dat er een 100Mbps link tussen router en de computer bestaat. Het lampje is inderdaad amberkleurig.

Dit zegt echter niets over de WAN <-> LAN doorvoer snelheid die de router kan behalen. :wink: Als het een wat oudere router (2-3jaar of ouder) betreft is de kans redelijk aanwezig dat deze niet de snelheid kan leveren die bij het abonnement hoort.

Maar tot zover blijft het gissen. Meten = Weten. Even zonder router testen en je hebt het uitgesloten, heb je voor jezelf gelijk ook wat meer zekerheid of het (mede) een oorzaak is of niet.
 
Dit zegt echter niets over de WAN <-> LAN doorvoer snelheid die de router kan behalen. :wink: Als het een wat oudere router (2-3jaar of ouder) betreft is de kans redelijk aanwezig dat deze niet de snelheid kan leveren die bij het abonnement hoort.

Maar tot zover blijft het gissen. Meten = Weten. Even zonder router testen en je hebt het uitgesloten, heb je voor jezelf gelijk ook wat meer zekerheid of het (mede) een oorzaak is of niet.

Oké is zal het gaan meten. Ik zal het volgens de methode van Cees doen. Als het goed gaat horen jullie het vanavond.
 
Oké is zal het gaan meten. Ik zal het volgens de methode van Cees doen. Als het goed gaat horen jullie het vanavond.

Daar ben ik weer en nu zonder router. De methode van Cees werkt.
en dit is mijn snelheid::pompom:

418253341.png


Dus precies de snelheid die hoort bij het alles in 1 plus pakket.
Hier zit ik dus al vele maanden op te wachten.
Dank u wel heren/dames. :thankyou:Ik ben toe aan een nieuwe goede router.:cry: Het liefst een exemplaar die ook nog gewoon bedraad kan.
Wat is een goed merk en hoe geven ze de snelheid eigenlijk weer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op de site van Ziggo (www.sluitallesaan.nl) staan een paar voorbeelden van ondersteunde routers. De sitecom gamerouter krijgt fantastische reviews (google) en is een goede keus maar wel iets duurder. Voor prijsinformatie zou ik ook even googlen aangezien sluitallesaan niet de goekoopste is. Als je niet het beste van het beste wil kun je onder de 100 euro ook wel iets vinden. Ik begrijp dat je met je oude router bijna 6 jaar hebt gedaan, dus als je nu weer 6 jaar wil doen bereid je dan goed voor op de toekomst. Dus gigabit poorten, 802.11n, QOS.
 
Ik heb reeds deze gekocht.
Linksys BEFSX41-EU Cable/DSL Firewall Router WAN (RJ45), 4 Poorten
gekocht bij https://www.salland.eu/ Salland automatisering. Die kan ik afhalen in mijn woonplaats over een paar dagen.
In die gebrekkige technische informatie ben ik niet thuis. Het zijn bijna allemaal 10/100 mbps routers. Maar volgens mij heb ik die ook al. De informatie over welke snelheid ze echt aankunnen staat er niet bij. Ik hoop er het beste maar van.
 
4350 kb/s down en 1425 kb/s up
4350 kb/s down???????????daar moet met je txt 10 mbit nog zeker een 0 achter!!!!
Wat je eens moet doen?
De modum resetknop eens indrukken, minuut of 5 of 10 wachten tot alles weer terug is en kijken hoe je snelheid dan is/
Soms helpt alleen de stekker eruithalen en een minuutje wachten niet.
Eigen ervaring sprekende.
Ik had vorige week ook die snelheid, terwijl ik rond de 19000 moet uitkomen.
Stekker er uit en in mocht niet baten.
Resetknopje indrukken echter wel!!
Ik zeg, nee hebje, ja kun je krijgen.
Als je de rest ook even uit zet nadat, of tijden het resetten, komt alles automagies weer op je router in beeld.
 
4350 kb/s down???????????daar moet met je txt 10 mbit nog zeker een 0 achter!!!!
Wat je eens moet doen?
De modum resetknop eens indrukken, minuut of 5 of 10 wachten tot alles weer terug is en kijken hoe je snelheid dan is/
Soms helpt alleen de stekker eruithalen en een minuutje wachten niet.
Eigen ervaring sprekende.
Ik had vorige week ook die snelheid, terwijl ik rond de 19000 moet uitkomen.
Stekker er uit en in mocht niet baten.
Resetknopje indrukken echter wel!!
Ik zeg, nee hebje, ja kun je krijgen.
Als je de rest ook even uit zet nadat, of tijden het resetten, komt alles automagies weer op je router in beeld.

Ik denk dat je het draadje niet goed gelezen hebt. Ik heb een 10MB (alles in een plus) aansluiting. Die snelheid haal ik zonder router. Meer zit er niet in. Een resetknopje op de modem heb ik ook nog niet gezien. Maar misschien is er ergens een gaatje.
 
Ik woon ook in Raalte en ik heb alles in 1 plus en dit is mijn snelheid met een router



en deze is zonder router
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan