• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ventilator uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wrcveen

Ik stoor me vreselijk aan de herrie van de ventilator. Eigenlijk wil ik deze los koppelen en niet meer gebruiken. Wat zijn de ervaringen van de personen die ook de ventilator niet gebruiken? Wordt de Samsung niet te warm en wellicht storing die in gevolg daarop kunnen ontstaan?
 
Ik stoor me vreselijk aan de herrie van de ventilator. Eigenlijk wil ik deze los koppelen en niet meer gebruiken. Wat zijn de ervaringen van de personen die ook de ventilator niet gebruiken? Wordt de Samsung niet te warm en wellicht storing die in gevolg daarop kunnen ontstaan?

ja, de ventilator zit er niet voor niets in.
 
Misschien kan je een duurdere gelagerde ventilator erin zetten van een
goed merk. Kijk maar eens bij Computer winkels, in combinatie met een
temperatuur controller, zodat hij nooit harder hoeft te werken dan nodig is. ( kijk maar eens bij Zalman of Sharkoon ).

Neem dus wel een kogelgelagerde versie, en niet een met een glijbus erin.

Die hebben hele stille fans, of kunnen deze voor je bestellen.
Deze fans hebben beduidend minder decibelletjes :)
 
.........Eigenlijk wil ik deze los koppelen en niet meer gebruiken.......... :shock::shock:
Toch maar niet doen:!:
 
Ja het is net als Anoniem al zei.
Hij zit er niet voor niks in.
Hij wordt best warm binnenin dus uitschakelen zou ik zeker niet doen!
En trouwens hoe denk je er mee om te gaan als hij stuk gaat doordat je de ventilator uitgeschakeld hebt.
Garantie heb je dan echt niet meer.
 
.........Eigenlijk wil ik deze los koppelen en niet meer gebruiken.......... :shock::shock:
Toch maar niet doen:!:

De P850R heeft actieve koeling nodig, anders wordt dat ding simpel weg te warm. Hij zal het ongetwijfelt een poosje blijven doen maar dan verkort je z'n levensduur waarscheinlijk wel enorm.

Ik heb het zelfde gehad met mijn Sony HDD recoder, Ik heb het los geschroeft, een nieuwe low-noice koeler er in gezet..... Nu hoor je hem niet meer, alleen heel zacht het aanslaan van de Harddisk.....

Het was in mijn geval wel een gedoe om de juist low-noice koeler te vinden. En je moet niet bang zijn om een soldeerbout & mini-torx schroeven draaier vast te houden.

p.s. de modificatie is natuurlijk niet aan te raden wanneer je ooit gebruik wil maken van een garantieclaim, m.a.w. welke vorm van aanpassing aan het appraat doet de garantie vervallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan