• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klantenservice? opzeggen dan maar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Budiman

Even mijn verbazing, verwondering en uiteindelijk mijn woede kwijt raken...... Wat is er gebeurd? Wel ik heb een 3-in-1 pakket bij Ziggo. Ik was geinteresseerd in interactieve televisie voor €99,- Navraag bij klantenservice leerde dat dit alleen voor nieuwe leden is. Ik vertelde dat ik ook interesse had in HD. Welnu het i-pakket kon ik dan voor €470,- kopen, maar dan moest ik ook maandelijks €16,- erbij gaan betalen.(!) Voor het HD was er een gelijksoortig verhaal.
Voor de grap vroeg ik, indien ik zou opzeggen en mijn vrouw haar zou aanmelden ik dan wel voor € 99,- de Cisco kon krijgen en...... dat kon!!
Ik vertelde de klantenservice dat ik een aanbod had liggen van Online/Canal Digitaal a €55,-: bellen,internet en HD tv, (15 HD tvzenders+ honderden andere zenders via Astra 1,2 en 3), je kan daar voor €99,- een triple-sat schotel met twee aansluitingen erbij bestellen. Maar nee, niets kon.......bij Ziggo.

Na beraad heb ik Ziggo opgezegd, via keuzemenu "andere provider aanbod", hier kreeg ik iemand die mijn verhaal aanhoorde en mij tot mijn stomme verbazing, verwondering en later woede, wel een HD-PVD kon leveren en geen maandelijkse € 16,- "erbij".
"Ja, want ik heb meer machtiging, ik ben van de klantenbehoud-afdeling".
Dit was echt de druppel! Deze wijze van werken schiet bij mij mijn verkeerde keelgat in,........saluut Ziggo, welkom sateliet TV!
(Dus wil je iets bereiken bij Ziggo? Zeg op !)

De waan van de dag heerst nog steeds bij Ziggo, maar ik ben daar tenminste weg.
Ik zal af en toe nog dit forum bezoeken, want ik ben erg geschrokken over hetgeen hier allemaal te lezen is.

allen gegroet,

Bud Westenberg
 
Wat is nou precies je klacht? De mensen van retentie kunnen meer inderdaad, omdat zij *alles* doen om klanten te behouden. Daar hebben ze de rechten voor; normale HD'ers hebben dat niet. Men heeft z'n werk gedaan zoals het moet.
 
Dat de Ziggo als organisatie in de eerste lijn mensen afscheept met een weigering om voor bestaande klanten het hd-aanbod ook te doen, maar dat na navragen via andere optie het wel kan?
 
Het HD-aanbod is er voor nieuwe klanten; dit staat ook duidelijk vermeld. Voor bestaande klanten kan de gewone HD zo'n actie niet doen. Opzegdesk heeft meer rechten omdat ze *alles* doen om een klant te behouden. Zij mogen bijv. ook een gratis monteur inplannen waar een HD'er dat echt niet zou mogen.
Dat is misschien krom, maar niemand heeft je voorgelogen of wat dan ook. Je bent niet afgescheept; je hebt te horen gekregen hoe het werkt.
 
Kijk, ik bedoel dat je geen mensen van "retentie" nodig zou hebben, wanneer je bestaande klanten gelijkwaardig met nieuw klanten zou behandelen. In de voorwaarden wordt verteld dat je ook in aanmerking zou komen indien je al een " Ziggo-product" hebt. In mijn beleving is een all-in-one pakket een Ziggo product! Echter volgens de klantenservice niet en volgens een andere afdeling weer wel. Inderdaad, ik heb meegemaakt zoal het werkt, zoals u stelde. En dat klopt niet! Moet u bij uw garage meer betalen voor het plakken van uw band dan een nieuwe klant? Of krijgt u bij een andere bakker goedkoper brood dan een bestaande klant? Men begrijpt dat deze redenering een foutieve is en kant nog wal raakt!
Nogmaals Isis, de waan van de dag!

groetjes

Bud Westenberg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een algemeen bekend probleem dat grote bedrijven een zodanig bord voor hun kop hebben dat ze in eerste instantie meer moeite doen om nieuwe klanten te winnen dan bestaande te behouden.

Maar in tweede instantie is er vaak meer mogelijk, je moet alleen als klant er meer moeite voor doen. Om een of andere reden is dit hoe grote bedrijven werken, en als je daar rekening mee houdt is er vaak wel iets te regelen, zoals je gemerkt hebt. Maar het blijft kortzichtig.
 
https://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/

Hier vind ik toch andere prijzen. Die 99 euro voor de HD ITV ontvanger klopt inderdaad voor nieuwe klanten.

Maar voor bestaande klanten is de decoder 130 euro, wel in combinatie met een ITV abonnement. Zonder abonnement is ie 299 euro. Nog steeds meer dan de actieprijs voor nieuwe abonnee's maar toch een stuk goedkoper dan die 400-nogwat.

Het HDTV pakket is 3,95 per maand:
https://www.ziggo.nl/producten/televisie/hdtv/
 
Kijk, ik bedoel dat je geen mensen van "retentie" nodig zou hebben, wanneer je bestaande klanten gelijkwaardig met nieuw klanten zou behandelen. In de voorwaarden wordt verteld dat je ook in aanmerking zou komen indien je al een " Ziggo-product" hebt. In mijn beleving is een all-in-one pakket een Ziggo product! Echter volgens de klantenservice niet en volgens een andere afdeling weer wel. Inderdaad, ik heb meegemaakt zoal het werkt, zoals u stelde. En dat klopt niet! Moet u bij uw garage meer betalen voor het plakken van uw band dan een nieuwe klant? Of krijgt u bij een andere bakker goedkoper brood dan een bestaande klant? Men begrijpt dat deze redenering een foutieve is en kant nog wal raakt!
Nogmaals Isis, de waan van de dag!

groetjes

Bud Westenberg

ik vind dat je helemaal gelijk hebt, vandaag zou [4e afspraak al weer] een monteur komen om een nieuwe HD PVR af te leveren als compensatie voor alle ellende die ik al heel lang ondervind met diverse producten van ZIGGO.
en jawel hoor.... WEER alles verkeerd en de monteur had niet bij zich wat was afgesproken.

nu komen ze dinsdag voor de 5e keer ! met WEER de verontschuldigingen en het woordje geduld en vertrouwen er bij...
gek word ik er van.

opzeggen? ja dat had ik al gedaan, daar vloeide deze compensatie uit, want men wilde mij graag behouden als vaste klant.
en natuurlijk schieten mensen bij wie wel alles goed gaat ZIGGO te hulp en zwakken de klachten af, maar reken eens uit hoe veel mensen dit soort klachten hebben, 10% van een paar miljoen klinkt als weinig, maar dat is het uiteindelijk niet!

maar goed ik sta na al die ellende hier ook te boek als " zeikerd" dus hulp vanuit het forum hoef ik ook niet op te rekenen, het lijkt wel 1 pot nat....
sorry hoor maar dit alles gaat toch echt VEEL TE VER.

2 maanden ging alles goed, en toen begon de ellende weer van voor af aan.
 
Moet u bij uw garage meer betalen voor het plakken van uw band dan een nieuwe klant? Of krijgt u bij een andere bakker goedkoper brood dan een bestaande klant? Men begrijpt dat deze redenering een foutieve is en kant nog wal raakt!

Daar zit wat in, echter gaat het in bovenstaande voorbeelden over eenmalige aankopen zonder verdere afname verplichtingen. Bij alle abonnement gerelateerde ondernemingen (buiten Ziggo b.v. kranten, gsm, adsl, etc) is het binnenhalen van de klant belangrijker dan de bestaande klant. Die is al binnen en zit voor een bepaalde tijd 'vast'.

opzeggen? ja dat had ik al gedaan, daar vloeide deze compensatie uit, want men wilde mij graag behouden als vaste klant.
en natuurlijk schieten mensen bij wie wel alles goed gaat ZIGGO te hulp en zwakken de klachten af, maar reken eens uit hoe veel mensen dit soort klachten hebben, 10% van een paar miljoen klinkt als weinig, maar dat is het uiteindelijk niet!

maar goed ik sta na al die ellende hier ook te boek als " zeikerd" dus hulp vanuit het forum hoef ik ook niet op te rekenen, het lijkt wel 1 pot nat....
sorry hoor maar dit alles gaat toch echt VEEL TE VER.

Zo, dat ben je kwijt! :thumb up:

Om nu het hele forum te betichten van onwil om jou te helpen is ietwat overtrokken, enkel en alleen omdat er een aantal leden blijkbaar wat berichten van je hebben afgekeurd. Dit is een zaak tussen jou en Ziggo waar anderen hooguit een mening over kunnen hebben.

Ik ga Ziggo ook niet te hulp schieten, het is niet handig van ze om iemand die opzegt te paaien met een compensatie en dit dan op zo'n manier te verprutsen.

Hopelijk gaat het dinsdag wel lukken, snap ook niet waarom ze een monteur langs sturen en niet gewoon de doos met de TNT opsturen?
 
...en natuurlijk schieten mensen bij wie wel alles goed gaat ZIGGO te hulp en zwakken de klachten af,
Hoe kunnen klachten nu minder worden als anderen hun opinie daar over geven? De klacht blijft exact hetzelfde ongeacht wat anderen daar over zeggen. Wat er wel door verandert is je boosheid. Je voelt je op z'n minst miskend en dat wordt erger naarmate je boosheid over het uitblijven van een oplossing groeit. Ieder signaal dat je dan krijgt dat ook maar een beetje als pro Ziggo zou kunnen worden uitgelegd wordt ervaren als tegenwerking.

Dit fenomeen keert op dit forum steeds maar weer terug. Boze klanten die gehoor zoeken voor hun probleem. Daar mag je gewoon op geen enkele wijze tegenin gaan. Door daar maar op te reageren bezorg je jezelf alleen maar een katergevoel. Probleem niet verholpen en nog onenigheid ook. En dat alleen maar omdat Ziggo je in je hemd laat staan.

maar goed ik sta na al die ellende hier ook te boek als " zeikerd" dus hulp vanuit het forum hoef ik ook niet op te rekenen, het lijkt wel 1 pot nat....
sorry hoor maar dit alles gaat toch echt VEEL TE VER.
Ik ken je historie en moet zeggen dat je vanaf dat je problemen weer begonnen die kwalificatie absoluut niet van toepassing is. Zodra je echter tegen de mensen gaat afzetten die je problemen niet op kunnen lossen, dan roep je dat vanzelf over je af. Richt je pijlen dan op de mensen die dat wel moeten verhelpen. Ik ken voorbeelden te over van forumleden die zich als een terriër vastbijten in vertegenwoordigers van het webteam via contactformulier en PB's. Nee niet door ze stijf te schelden en de tekortkomingen maar steeds in te wrijven, maar door ze te blijven herinneren aan je probleem.

Als MGV hebben we gemerkt dat bij Ziggo eigenlijk niemand "eigenaar" is van een probleem (behalve dan de klant zelf). dwz. niemand is geroepen om een probleem van begin tot eind te bewaken. Met de webcare heb je echter wel een figuur die je rechtstreeks kan aanspreken. Deze mensen willen ook niet voor eeuwig aan een probleem blijven vastzitten en doen er alles aan om tegen alle beperkingen in, waar ook zij tegen aan lopen, de zaak tot een oplossing te brengen. Dat het nog met vallen en opstaan gaat gepaard en nog niet allemaal even vlot verloopt moeten we helaas nog maar even op de koop toe nemen. Compensaties verlenen is men tenslotte ook niet al te kinderachtig in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan