• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

let op tv basis (z1) is duurder geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mee eens, als je het inderdaad zo bekijkt. Mijn vraag is of de prijsverhoging strookt gezien het feit dat er ook twee analoge kanalen verdwijnen. Ik zeg niet dat ik het in de basis oneens ben met de prijsverhoging, mijn vraag is letterlijk of het rekensommetje dat jij ook maakt klopt. Er zijn ook mensen die uberhaupt geen digitale tv hebben en die er ook nog niet aan beginnen.....(dan gaat bovenstaand voordeel dus niet op).

Daarnaast zijn een deel van de analoog verwijderde zenders digitaal al jaren gratis beschikbaar!

Ik vind een prijsstijging van een paar duppies die ook alleen maar opgaat als je geen volledig pakket hebt best wel te doen.
Daarnaast zijn de meest bekeken zenders gewoon te kijken,uit onderzoek bleek laatst dat de meeste mensen bij het zappen niet verder komen als de eerste 16 zenders van hun tv,en nu heb ik best wat zenders zien sneuvelen maar niet mijn populaire.
Qua inflatie zijn die paar duppies in elk geval sterk onder het gewone inflatiepercentage dus ik neem zo aan dat ze er rekening mee hebben gehouden dat een enkeling die er naar keek ze niet zal missen en/of ook nog digitaal heeft.
Daarnaast heb ik een beetje moeite met beslissen voor anderen,je weet niet hoeveel % van de mensen die die paar zenders die er net uit gaan wel digitaal kijken,voor hetzelfde geld kijkt 100% van de mensen die toevallig kijken naar de zenders die er uit gaan wel digitaal en mist dus niemand het.
Dan wordt er dus niemand getroffen,er is immers niet per zender bekend hoeveel mensen daar uitsluitend digitaal naar kijkt (behalve de zenders die alleen nog digitaal te bekijken zijn) dus.. zowieso kijken jij en ik digitaal,zodra bekend zijn welke zenders er weg zijn melden zich vanzelf wel analoge kijkers,zo niet dan heeft niemand er last van.
 
Ik vind een prijsstijging van een paar duppies die ook alleen maar opgaat als je geen volledig pakket hebt best wel te doen.
Daarnaast zijn de meest bekeken zenders gewoon te kijken,uit onderzoek bleek laatst dat de meeste mensen bij het zappen niet verder komen als de eerste 16 zenders van hun tv,en nu heb ik best wat zenders zien sneuvelen maar niet mijn populaire.
Qua inflatie zijn die paar duppies in elk geval sterk onder het gewone inflatiepercentage dus ik neem zo aan dat ze er rekening mee hebben gehouden dat een enkeling die er naar keek ze niet zal missen en/of ook nog digitaal heeft.
Daarnaast heb ik een beetje moeite met beslissen voor anderen,je weet niet hoeveel % van de mensen die die paar zenders die er net uit gaan wel digitaal kijken,voor hetzelfde geld kijkt 100% van de mensen die toevallig kijken naar de zenders die er uit gaan wel digitaal en mist dus niemand het.
Dan wordt er dus niemand getroffen,er is immers niet per zender bekend hoeveel mensen daar uitsluitend digitaal naar kijkt (behalve de zenders die alleen nog digitaal te bekijken zijn) dus.. zowieso kijken jij en ik digitaal,zodra bekend zijn welke zenders er weg zijn melden zich vanzelf wel analoge kijkers,zo niet dan heeft niemand er last van.

Ik probeer al te zeggen dat niet iedereen digitaal kijkt en dat die link die jij maakt naar digitaal totaal niets met analoog kijken te maken heeft (sterker nog die link mag er niet zijn).

Er gaan analoog twee zenders af. Normaal betaal je als consument dus twee zenders minder (mits dat ook zo is, misschien betaal je voor het restant nu wel meer omdat deze zenders duurder zijn??). Kortom ik vraag me af of het rekensommetje klopt. De link naar digitaal is daarbij totaal niet ter zake doende (er zijn nog veel mensen die geen digitaal kastje hebben en deze (voorlopig) ook niet willen.

Jou uiteenzetting is in die zin goed dat wanneer de analoog overgebleven zenders meer kosten + een beetje inflatie de prijs hoger uitkomt op wat Ziggo aangeeft, echter in de folder wordt alleen maar inflatie genoemd.

Daarnaast is een paar duppies voor een bijstandgezin op jaarbasis toch maar weer enkele euro's.... (ik reken niet bij mezelf af maar denk ook graag voor anderen)

En misschien moet ik me benadrukken: ik ben niet tegen de prijsverhoging, maar vraag me af of deze klopt, gezien het feit dat er twee zenders af gaan.
 
Tja daarin blijven we het dan oneens,ik ben van mening dat jij en ik niet getroffen worden en hier om hier te spreken voor anderen die wel "eventueel" getroffen worden,als die mensen dat zo voelen posten ze zelf wel of schrijven ze ziggo een brief.
Ik heb er nog niets over gehoord bij Kassa of Radar dus ik denk dat de storm van protesten wel mee zal vallen.
Natuurlijk betaal ik liever geen prijsverhoging maar je kan niet zo maar zeggen,een prijsverhoging klopt niet omdat er 2 zenders af gaan.
Een van die zenders was een eigen promo/matrix zender bijvoorbeeld.
Vraag is ook,betalen we uberhaupt voor de eventuele overige zender.
Heb je alles in een ( daarbij zit geen digitale tv,maar telefonie en internet ) dan wordt je zowieso niet getroffen.

Wat je bijstandsopmerking betreft: dat valt ook wel mee, iedere gemeente heeft een minimabeleid,hier krijg je bv op jaarbasis 250 euro voor zwembaden,internet,telefoon,krant of tijdschriften en dergelijke,in Leiden is het nog iets meer.
Die 3 euro op jaarbasis voor degenen die geen alles in 1 hebben valt dan echt wel mee.

Voor exploitatie zijn de kosten echter drastisch gestegen,neem alleen de stroomprijzen al,die stegen met ruim 20 % en zullen nog meer stijgen.
Al die versterkers werken niet op kaarslicht dus de kosten moeten ergens vandaan komen.
De lonen zijn gestegen van de mensen die er werken.
Dus je kan ook zeggen: door hogere kosten moest het abonnementsgeld ook verhoogd worden,gelukkig is dat in peil gebleven met de inflatie omdat er 2 zenders verdwenen zijn.
Een hele kop met waarschuwing voor een paar duppies die mogelijk mensen treft die dan geen all in 1 abbo hebben is toch wat overdreven hoor.

En die zenders gaan verdwijnen om de capaciteit van internet,digitale tv en dergelijke te verhogen,daar betaal je niets meer voor,de zenders zijn niet in mindering gebracht maar hun capaciteit wordt gebruikt om de kwaliteit van andere diensten te verhogen,zo komt het dus toch weer ten goede aan de abonnee.
 
tja... alles in het leven wordt duurder...........kan er nou niet echt wakker van liggen, van die 35 cent. gingen die rest van de vaste lasten ook maar met 35 cent omhoog.......... maar dat is helaas niet zo......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan