• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo actie Maastricht e/o €79,00

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansam

Forum Gebruiker
Berichten
56
Begin juni heb ik de actie van @home aangegerepen om digitale TV te gaan gebruiken. Deze actie was als goedmaker om de abonees van Nutsbedrijven kabel Maastricht e.o. tegemoet te komen omdat zij na overname na 2 jaar een hogere abonnementsprijs moesten gaan betalen. Deze actie kostte €15,=. Hiervoor kreeg men dan een SD decoder en een smartcard. Men moest wel binnen 7 dagen opgeven welke digitale dienst men wilde afnemen. Ik heb voor het digitale basispakket gekozen t.w.v. €15,90.
Tot mijn grote verbazing zag op 22 juli €79,= van mijn rekening afgeschreven. Navraag bij Ziggo gaf als informatie dat men per abuis de decoder had ingehouden. Op dat moment heb ik dus €96,= voor deze mooie actie van Ziggo betaald. Deze medewerker zei dat dit de volgende maand hersteld word want het was en interne afboekingsfout. Prima, maar als dit met alle Maastricht actieklanten zo doet dan heeft Ziggo wederom een mooie rente ontvangen, net zoals het tegelijkertijd innen van 2 maanden abonnementsgeld en ook nog eens 2 maanden vooruit. Ik vind dit wederom zeer klant onvriendelijk van deze MONOPOLIST. Het vertrouwen in Ziggo zakt met de maand. Ik denk dan ook nog eens aan die mooie aanvangsreclame van Ziggo.
 
zomeractie Ziggo Maastricht €79,00

Benj? Nee niet €0,15, maar bijna € 1.000,= van samen 3600 deelnemers (volgens de Limburger). Koele reactie van jou. Is jou zeker niet overkomen? Ook niet begin mei bij het te vroeg vooraf afboeken? Ook niet de 2e fout van Ziggo? Excuus brief inderdaad ontvangen, maar direct terugstorten kan blijkbaar niet. Dit is arrogantie naar de klant. Zo voel ik het.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo ontvangt maandelijks 3,2 miljoen (klanten) keer (gegokt gemiddelde) 30,= abonnementsgeld, ofwel bijna 100.000.000,= euro. Hierbij zijn de veel duurdere zakelijke abonnementen nog niet eens meegerekend.

Het is ze echt niet om die 1000,= euro te doen...
 
Zomeractie Maastricht €79,=

Tja: nee dat zal niet. Maar wel een oerstomme fout. Je mag als monopolist dergelijke fouten niet maken. Zeker als je zegt te willen luisteren naar je klanten!! Typisch toch dat dit soort bedrijven steeds weer het nieuws halen.
Vanavond kon ik niemand van Ziggo bereiken. Geen TV signaal in onze hele blok. Ik denk blikseminslag. Het storingsnummer 09001844 (dacht ik) daar kun je niets kwijt. Je kunt alleen maar luisteren naar wat het telefoonprogramma je verteld en dat is:"er zijn geen storingen op dit moment". Iets aan hun melden kan/mag blijkbaar niet. Ik heb de storing toen maar via internet gemeld. Ik heb toevallig geen internet via Ziggo (of gelukkig?). Ik ben benieuwd wanneer e.e.a. weer in orde is.
 
Ziggo actie Maastricht e/o rente over €79,00

Typisch toch dat dit soort bedrijven steeds weer het nieuws halen.

Daar is niets "typisch" aan. Als je "dit soort bedrijven" even vervangt door "grote bedrijven" zou je zelf kunnen bedenken dat de groenteboer op de hoek niet echt interessant nieuws is, ook al zijn 90 % van zijn klanten ontevreden.

Een klachten Top 3 zoals b.v. Kassa die samenstelt alleen gebaseerd op het aantal klachten is statistisch gezien volkomen waardeloos. Het zegt werkelijk niets over het functioneren van een bedrijf als er op geen enkele manier rekening wordt gehouden met het aantal klanten.
Als dan ook nog eens dit soort "klachten" meegeteld worden, een maand rente over € 79, is het aantal klachten tellen zo mogelijk nog zinlozer.
 
Zomer actie €79,00 Maastricht e/o

Daar is niets "typisch" aan. Als je "dit soort bedrijven" even vervangt door "grote bedrijven" zou je zelf kunnen bedenken dat de groenteboer op de hoek niet echt interessant nieuws is, ook al zijn 90 % van zijn klanten ontevreden.

Een klachten Top 3 zoals b.v. Kassa die samenstelt alleen gebaseerd op het aantal klachten is statistisch gezien volkomen waardeloos. Het zegt werkelijk niets over het functioneren van een bedrijf als er op geen enkele manier rekening wordt gehouden met het aantal klanten.
Als dan ook nog eens dit soort "klachten" meegeteld worden, een maand rente over € 79, is het aantal klachten tellen zo mogelijk nog zinlozer.

Messed-up: Inderdaad. Prima, dan moeten we alles maar accepteren en onze beurs op tafel leggen. Want daar wordt nu geld uitgehaald zonder onze toestemming, toch? Want de betreffende Maastrichtenaren hebben daar nooit toestemming voor gegeven. En dat is het heikele punt dat mij erg verontrust in deze tijd van machtigingen. Als je geen machtiging afgeeft mag je niet meedoen, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De grootste reden voor het niet direct terugstorten lijkt mij het feit dat je via automatische incasso betaalt. In het verleden is nogal gebleken dat bij fouten de klanten massaal aan het storneren slaan. Wanneer er dan ook nog geld teruggeboekt wordt, moet je de volgende maand weer extra incasseren.

Door een maand af te wachten, kan de correctie gewoon verrekend worden met de nieuwe factuur of, in geval van stornering, het openstaande bedrag.

Dit is ook de reden dat je een maand moet wachten op een uitbetaling als je om wat voor reden dan ook een tegoed overhoudt aan het einde van je abonnement.
 
Zomer actie €79,00 Maastricht e/o

Ja, wij moeten betalen via een machtiging, anders krijg je niks. Maar de ooit eens afgegeven machtiging geldt voor alleen maar het abonnementsgeld en niet voor ieder bedrag dat Ziggo zomaar denkt te moeten afboeken? Gelukkig dat er een excuusbrief is verzonden. Alleen dat feit is voor mij de reden om dan maar niet te storneren en het administratieve proces bij Ziggo niet te verstoren. Ik wens/hoop dat Ziggo ook zoveel begrip kan/zal opbrengen als het eens een keer andersom is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan