• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stotterend beeld cisco

Status
Niet open voor verdere reacties.
tv-meubel 2 cm naar voren en alles werkt weer perfect :pompom:
 
Vreemd, als het met HDMI te maken heeft snap ik niet goed waarom het op het ene kanaal fout gaat en op het andere kanaal niet.

- hoe vaak stottert het beeld?
- heb je het met een andere HDMI kabel kunnen proberen?
- klinkt idioot, maar heb je de HDMI kabel al eens omgedraaid?

ja heb ik allemaal ook geprobeert, ik begin nu zelfs te twijfelen aan mijn scherm...
maar, de Itv loopt vlekkeloos en spatzuiver, en dat is toch ook een digitaal signaal ?

ik snap er niets meer van.

het beeld hakkelt voortdurend dus om de seconde zelfs...
 
Laatste feedback:

het is opgelost, het ligt niet zo zeer aan de cisco maar het is een compatibiliteit probleem met de cisco en sommige schermen, waaronder het type dat ik had.
helaas, maar ik heb inmiddels een ander scherm en nu loopt alles vlekkeloos en spat zuiver.


tot nu toe is de enige PC monitor Full HD die ondersteund word de samsung T240HD en de T260HD.

ik heb nu de JVC LT-32R10BU en wat een fantastisch scherm is dit !!
haarscherp met zowel SD als HD.
enorm goede scaling, en het geluid is subliem! maar dat was ik van JVC wel gewend.

deze LCD tv is een echte aanrader. [en full HD] :applause::pompom::lol:

uiteraard geef ik dit nog even door aan de helpdesk, die ik nu ook zeker wel verbeterd vind.

hij gaat goed zo !

de 24" is wel een erg goede pc monitor [Benq G2400WD]
en is nu in principe te koop via marktplaats.
3 weken oud, vaste prijs 200 euro, mag hij weg.

 
ik heb het zelfde probleem,ik heb de hd zenders ned 1 2 3 er op gezet ,
toen kreeg ik het probleem [stotterend beeld],als ik de gewonen zenders ned 1 2 3 erop zet is het probleem weg,heeft iemand hier een oplosssing voor.de andere hd zenders geeft het geen probleem.
 
@Egeltje:
1) Zap naar Ned1-SD
2) Zap dan naar Ned1-HD
3) Ga dan naar menu/instellingen/info
Zie je bij beide tuners 100% signaalkwaliteit? Zo niet, dan ligt het misschien aan het signaalnivo. Gebruik je splitters en/of lange kabels?
 
beeld

signaal sd 100%
signaal hd 45%
Dit probleem is er sinds de hd op ned 1 2 3 staat
 
beste mensen, het stotteren met HD tv ned 1,2,3, is toch een ander probleem dan dat ik had.

maar misschien kan het helpen om de kabel te veranderen naar een "sterkere" uitgang op de breedbandversterker ?!

er zitten namelijk verschillende versterking niveau's op, 5m, 10m, en 15m.
wellicht dat het kan helpen om daar eens wat mee te proberen.
 
even een korte uitleg: Ik had zowel artifacten alsmede stotterd beeld over alle zenders. Vanavond na maanden alleen analoog gekeken te hebben, heb ik alles gechecked van beginpunt(binnenkomst signaal) tot eindpunt (TV). Proces van eliminatie uitgevoerd om eindelijk eens tot scherp digitaal beeld te komen. Alles leek prima zowel instellingen als bekabeling(hirschmann) etc etc. Totdat ik dus maar eens de HDMI eruithaalde en verving door scart.

Ik had dus eindelijk een digitaal signaal, alleen niet tot zijn volle benutting omdat het via scart naar de tv ging. Daarna de HDMI kabel eens omgedraaid (qua aansluitingen) en op een andere HDMI poort van de tv (ik heb er 3 opzitten) aangesloten. TV output op HDMI gezet en zowaar kijk ik nu digitaal. Zowel in signaal ontvangst als signaal output (TV is ingesteld op 1080i).

Wellicht kan iemand hier iets mee, maar misschien ook niet. Ik dacht: laat ik mijn ervaringen toch maar even hier op het forum zetten. Alle apparatuur staat alleen nu overal in de woonkamer. Ik "hoop" dat als alles weer op zijn plaats staat ik nog steeds "scherp" kan zien.

De TV is trouwens de Samsung A552 40".
 
signaal sd 100%
signaal hd 45%
Dit probleem is er sinds de hd op ned 1 2 3 staat


Hier hetzelfde fenomeen. Nooit een echt probleem gehad op de andere HD zenders, maar in mijn geval is NL 3 een ramp. Constant haperingen, elke 10 seconden wel. NL 1 en 2 gaan enigszins maar ook NL 2 heeft regelmatig een hapering.

Het moge duidelijk zijn dat er iets mis is met het signaal voor NL 1/2/3 HD:

NL1/2/3 HD Signaal 0% (!) Kwaliteit 49% BER 1.5E-5 t/m 2.5E-5
NL1/2/3 SD Signaal 100% Kwaliteit 100% BER 0.0E-6
Discovery HD Signaal 100% Kwaliteit 100% BER 0.0E-6
NGC HD Signaal 100% Kwaliteit 100% BER 0.0E-6
 
stotterent beeld

bedankt voor alle oplossingen maar hellaas niets heeft geholpen,laten we hopen dat er iemand van Ziggo mee kijkt dan komt er meschien een oplossing,als er nog meer oplosssingen zijn hoor ik dat graag,bedankt:cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan