• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

draadloos internet langzaam

  • Onderwerp starter kyra amber
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kyra amber

Sinds een week probeer ik het internetten draadloos te krijgen. Nu is het probleem pagina's openen heel langzaam of helemaal niet. Met draad is ons z1 internet gewoon normaal, wat we gewend zijn. Maar met de sitecom router wl-607 en de usb adapter wl-168 krijg we bijna geen pagina meer open. Wij hebben scientific atlanta EPC 2203-ns modem. Ziggo klantenservice wil of kan niet helpen. Omdat ze zgn de router niet ondersteunen. Nee ze verkopen hem zelf niet! Wat kan nu eigenlijk het probleem zijn?
Groetjes beetje boze klant:evil:
 
Sitecom router traag

Ik ben vandaag bij iemand geweest die ook problemen had met een Sitecom-router. (Weet zo het type-nr. niet). Pagina's die over een beveiligde verbinding lopen openen zeer traag of meestal helemaal niet. (gmail, rabobank, ziggo, online-winkels etc). Vervangen door een USRobotics 5463 en alles was opgelost. Gebruik deze zelf al bijna een jaar zonder enige uitval van betekenis. Ook niet na overgang naar Ziggo.
 
Sinds een week probeer ik het internetten draadloos te krijgen. Nu is het probleem pagina's openen heel langzaam of helemaal niet. Met draad is ons z1 internet gewoon normaal, wat we gewend zijn. Maar met de sitecom router wl-607 en de usb adapter wl-168 krijg we bijna geen pagina meer open. Wij hebben scientific atlanta EPC 2203-ns modem. ZIggo klantenservice wil of kan niet helpen. Omdat ze zgn de router niet ondersteunen. Nee ze verkopen hem zelf niet! Wat kan nu eigenlijk het probleem zijn?
Groetjes beetje boze klant:evil:
@Kyra amber

Als ik jou verhaal lees dan zit het probleem van de draadloze verbinding in een van de volgende 3 factoren of een combinatie daarvan:
- Router
- Wireless verbinding (gekozen kanaal, ontvangst sterkte etc)
- PC/laptop.

Dat Ziggo jullie niet kan helpen met een router die jullie zelf aangeschaft hebben is op zich vrij logisch. Elke router is anders, en zij kunnen geen ondersteuning bieden op alle apparatuur die verkrijgbaar is.

Een paar vragen waarmee mogelijk meer duidelijk word over wat de oorzaak kan zijn:
- Heeft een andere pc via dezelfde draadloze verbinding hetzelfde probleem?
- Wat is de ontvangst sterkte op de pc/laptop van het draadloze signaal?
- Is de verbinding wel beveiligd? Zo ja, welk type beveiliging hebben je
- Is het een recente pc/laptop of een die al een tijdje meegaat?
 
traag internet

Hoi,
De desktop is een week geleden gekocht een acer aspire 5640. Der ontvangst is prima. Ook bij de acer laptops 2 x werkt het zeer traag. Maar heb w.s. een goede tip van sitecom gekregen. Ja hij is beveiligd wpa.
Bvd
 
Ik had voor mijn ouders ook een Sitecom WL 607 gekocht en deze had dezelfde problemen. Hij had wel direct verbinding en het leek allemaal te werken, maar sommige websites werden erg traag geladen. Het bleek uiteindelijk aan aan de firmware van de router te liggen. Na het updaten van de firmware (van 1.0 naar 1.6) waren de problemen opgelost. Je kan de firmware downloaden van de site van Sitecom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan