• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grotere HD, welke type werkt goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens werkt het overzetten van gegevens van de oude 160 GB schijf naar een grotere schijf middels het in een PC zetten niet. De Humax gebruikt een heel ander bestandssysteem waar een PC niet mee overweg kan. Hij herkent de schijf zelfs niet.

Hier herkende hij de schijf wel. Dat de PC de bestandstype niet kent maakt niets uit. Dat is juist heel bewust gedaan. Het enige wat je moet doen is alles selecteren en kopieren naar de nieuwe schijf.
 
Hmm, vreemd dat het bij jou wel ging.

Ik heb het overigens niet over het bestandstype maar bestandssysteem, dus FAT-FAT32-NTFS-XFS-anders. Bij mij herkende de pc de hele harddisk niet, de partitie-gegevens waren ook volledig onbekend. Ik heb nog diverse partitie-tools geprobeerd maar zonder resultaat.
Maar misschien ben ik in de war met de harddisk in mijn Philips harddisk recorder (dat krijg je als je ouder wordt). Ik zal van de week de originele 160 GB harddisk nog even in een pc doen.
 
Nu breng je ook mij aan het twijfelen. Volgens mij werd hij door de Humax als Fat32 geformateerd.
Laat het mij eens even weten.
 
Wat ik me afvraag: Krijg je met een andere/grotere harddisk geen reboots meer???
 
Vanaf dat ik de laatste update gedaan heb niet meer, tenminste tot nu toe. Als dat alsnog wel weer een keer gebeurt meldt ik het hier.

Vóór de laatste update kreeg ik wel met regelmaat een reboot.
 
Ik heb hier ook de Seagate DB35.3 500 GB schijf erin zitten.
Geen problemen mee gehad.
Wel middels de schakelaar of knop de Humax uitzetten als hij aanstaat op b.v. een zender.
Mocht je veel programma's op je oude 160 GB schijf hebben dan dan zou je die kunnen kopieren op je nieuwe schijf. Moet je wel beide schijven in je PC stoppen en rechtstreeks van de oude naar de nieuwe schijf kopieren.

Sorry mensen, het is me niet helemaal duidelijk meer.
Ik heb de Seagate 500GB gekocht maar wil de programma's van de oude schijf wel graag kopiëren. Lukt dit nu wel of niet gewoon in windows met een copy-actie?
Er is een programma HumaxRW dat dit ook schijnt te kunnen, maar dat is geschreven voor de 9200T en in de readme.txt daarvan staat dat er alleen read-only ondersteuning voor de 9200c is.
Dus als er iemand is die daadwerkelijk de files van de oude naar de nieuwe harde schijf voor de 9200c heeft gekopieerd, dan hoor ik graag hoe je dat precies doet.
 
Ik ben in elk geval zeker dat het niet zal lukken door de disk tijdelijk in een pc te stoppen en gewoon te kopieeren.
Het bestandssysteem van de Humax is geheel niet leesbaar voor de pc, heb ik kort geleden voor de zekerheid nog geprobeerd.
 
Ik denk dat je dan toch eerst de opnames van je "oude disk" zult moeten
kopïeren naar je PC, middels het langzame Media Linker.
Een andere manier is er niet.
Daarna je 500GB disk inbouwen, that's it.
 
Ik denk dat je dan toch eerst de opnames van je "oude disk" zult moeten
kopïeren naar je PC, middels het langzame Media Linker.
Een andere manier is er niet.
Daarna je 500GB disk inbouwen, that's it.

Ja, dat kopiëren naar de pc is geen probleem, maar hoe krijg ik de files van de pc op de disk? Dat Media Linker werkt toch maar één kant op (van humax naar pc)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan