• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog maar eens een chat met Philips support gevoerd, om te bekijken wat op dit moment de status is. Ik heb een beetje gebluft door te zeggen dat ik al een CI+ CAM van Ziggo heb (terwijl ik deze uiteraard nog niet heb). Anyway, hier de reactie:

Welkom bij Philips Chat, u chat met Jeremy. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goedemiddag
Bezoeker: Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe Philips TV (een 42PFL8654H/12)
Jeremy: oke..
Bezoeker: Ik heb echter nu ook een digitale tv module van Ziggo (CI+ CAM)
Jeremy: ja..
Bezoeker: Maar deze werkt niet met mijn TV
Bezoeker: Nu heb ik iets gelezen op internet over de software in mijn TV, dat deze niet goed zou werken met de module van Ziggo
Bezoeker: klopt dat?
Jeremy: Nou het is momenteel zo dat ziggo en philips nog enige tests aan het uitvoeren zijn. vandaar dat het momenteel nog niet optimaal werkt.
Jeremy: Wat u in iedergeval zou kunnen doen is uiteraard de software up to date houden en de site van Ziggo in de gaten houden
Bezoeker: Oke, dit betekent dat er binnenkort een update uitkomt o.i.d. zodat mijn CI+ module wel gaat werken?
Jeremy: Inderdaad dat heeft u goed begrepen.
Bezoeker: Heeft u enig idee hoe lang het nog duurt voordat ik deze update kan verwachten?
Jeremy: Dat durf ik u op dit moment niet te vertellen maar u kunt er wel vanuit gaan dat dit op korte termijn zal gebeuren
Bezoeker: Gelukkig maar!


Afwachten maar.........
 
Op de philips 8404 het volgende:

digitale zenders worden geïnstalleerd.
vervolgens zijn alleen de vrije zenders zichtbaar: ned 1, ned 1 HD, etalagekanaal en ziggo overzicht.
bij aanzetten vanavond melding dat er een zenderupdate plaatsvindt: er wordt geautentificeerd (?). TV moet hiervoor in standby staan.
Na weer aanzetten blijft deze melding staan
bovenstaande situatie blijft echter hetzelfde
 
Op de philips 8404 het volgende:

digitale zenders worden geïnstalleerd.
vervolgens zijn alleen de vrije zenders zichtbaar: ned 1, ned 1 HD, etalagekanaal en ziggo overzicht.
bij aanzetten vanavond melding dat er een zenderupdate plaatsvindt: er wordt geautentificeerd (?). TV moet hiervoor in standby staan.
Na weer aanzetten blijft deze melding staan
bovenstaande situatie blijft echter hetzelfde
Heb je dan de zenders geïnstalleerd zonder cam?
 
Op de philips 8404 het volgende:

digitale zenders worden geïnstalleerd.
vervolgens zijn alleen de vrije zenders zichtbaar: ned 1, ned 1 HD, etalagekanaal en ziggo overzicht.
bij aanzetten vanavond melding dat er een zenderupdate plaatsvindt: er wordt geautentificeerd (?). TV moet hiervoor in standby staan.
Na weer aanzetten blijft deze melding staan
bovenstaande situatie blijft echter hetzelfde

De Philips TV kan alleen in standby de netwerk aanpassingen verwerken. Als de TV helemaal uitgeschakeld wordt zal het na inschakelen eerst controleren of intussen aanpassingen op het netwerk zijn uitgevoerd en zal in dat geval een overeenkomstige melding tonen, met de vraag deze aanpassing uit te voeren door het toestel in standby te plaatsen. Dit staat geheel los van de CAM (authenticatie).
Het toestel heeft wel even tijd nodig om de aanpassingen ook daadwerkelijk door te voeren, dus je zult even moeten wachten voordat je de TV weer uit standby haalt.
 
De Philips TV kan alleen in standby de netwerk aanpassingen verwerken. Als de TV helemaal uitgeschakeld wordt zal het na inschakelen eerst controleren of intussen aanpassingen op het netwerk zijn uitgevoerd en zal in dat geval een overeenkomstige melding tonen, met de vraag deze aanpassing uit te voeren door het toestel in standby te plaatsen. Dit staat geheel los van de CAM (authenticatie).
Het toestel heeft wel even tijd nodig om de aanpassingen ook daadwerkelijk door te voeren, dus je zult even moeten wachten voordat je de TV weer uit standby haalt.

Welke zender-aanpassingen kan ik dan verwachten?

Is het wel aan de authenticatie procedure te wijten, dat alleen de vrije zenders zichtbaar zijn? En bij de andere zenders de melding "gecodeerd" verschijnt?
 
dat is mooi nieuws dus het werkt , heb je daar ook een 8404 staan ?

nee deze hebben we niet, moet morgen nog even testen in een 8 serie model! helaas vandaag geen tijd voor gehad twas druk namenlijk :pompom:

ralph
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan