• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ziggo stuurt Html-berichten daar ben ik niet blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rolfhobby

Ziggo heeft u een HTML mail gestuurd dat uw programma technisch niet ondersteunt. Om de mail te bekijken klikt u op onderstaande link:
klik op https://nieuwsbrief.home.nl/click2? ik heb In me Outlook de weergave van opmaak uitschakeld waarom zal je dat vragen ook in de outlook is uitgezet nou de volgende reden :?::?: In HMTL is het erg eenvoudig een tekst aan te maken en berichten in Outlook kunnen namelijk ook ongevraagd scripts uitvoeren op U PC zonder dat u daar erg in hebt, die lijkt alsof het een link naar een grote, bekende site is, maar in feite is het een link naar een site van de verzender van de Spammer email wat ik al eerde mee heb gemaakt van daar dat me berichten in de outllook nu alleen op TXT berichten staat.:?::?: ik werd getip door iemand die zei dat ik dat zo moest doen, wat ik wilde vragen is of ziggo ze in vervolg de E-mail gewoon in de TXT kunn sturen?:?::?::?::?::?::?::?::?:
Krijgt u regelmatig opgemaakte e-mail en vindt u dit niet prettig of veilig? In Outlook kunt u de weergave van opmaak uitschakelen.
Elk bericht zal dan als platte tekst worden weergegeven. Hoewel tekst waarschijnlijk beter leesbaar wordt, is het grote nadeel dat u geen afbeeldingen.gif niet meer ziet. Wie denkt dat een e-mail geen kwaad kan aanrichten zolang u geen attachments of bijlagen opent, heeft het bij het verkeerde eind. Html-berichten in Outlook kunnen namelijk ook ongevraagd scripts uitvoeren op U PC zonder dat u daar erg in hebt. Hoe voorkomt u dat? hier een paar Tips!
Om dergelijke praktijken te voorkomen gaat u naar het menu ’Extra’ en kiest daar voor ’Opties’. Selecteer het tabblad 'Beveiliging’ (Security) en kies daar achter ’Zone’ de optie ’Websites met beperkte toegang’ (Restricted sites). Klik daarna op ’Zone-instellingen’ (Zone settings), bevestig met een klik op OK en ga naar ’Aangepast niveau’ (Custom level). In het daaropvolgende dialoogvenster scroll je naar de optie ’Actief uitvoeren van scripts’ (Active Scripts) en zet je een vinkje voor ’Uitschakelen’ (Disable). Sluit vervolgens alle vensters af door op OK te klikken. :?::?:
 
Als u de nieuwsbrief van Ziggo bedoelt dan kan er op de volgende pagina worden ingesteld of deze als tekst of als html verstuurd moet worden.

https://www.ziggo.nl/mijnziggo/gegevens/nieuwsbrief

Nou ik bedoelde geen Nieuwsbrieven, maar ik heb me hie ook gelijk maar afgemeld, deze email van ziggo bedoelde ik

Belangrijke mededeling: inloggen met uw e-mailadres

Geachte heer/mevrouw,
Onlangs hebben wij u via e-mail geïnformeerd over de nieuwe manier waarop u vanaf nu kunt inloggen op al uw Ziggo internetdiensten (voorheen @Home).
Logt u nu al in op de nieuwe manier (met uw volledige
e-mailadres) dan is deze herinnering voor u niet van toepassing.
Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?
Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met rolfh-home.nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Uw e-mailadres blijft uiteraard hetzelfde. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen.
Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.
BLA BLA BLA!!
Ook kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer
088-7170100 (lokaal tarief). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en in het weekend tussen 09.00 en 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Willy Verweij
Product Manager Internet en Telefonie

eigenlijk is deze een beetje personelijk gericht en mag niet eigelijk niet op een site staan! vind ik!
 
Dit stinkt naar Phising.... Nooit op ingaan dus !!!!!!

Ziggo zal NOOIT via e-mail of via een sitepage aanlog gegevens laten veranderen, laat staan persoonlijk op die manier informeren.

Laat staan, zonder dat u erom vraagt.
 
Dit stinkt naar Phising.... Nooit op ingaan dus !!!!!!

Ziggo zal NOOIT via e-mail of via een sitepage aanlog gegevens laten veranderen, laat staan persoonlijk op die manier informeren.

Laat staan, zonder dat u erom vraagt.
Dit is geen phisingmail maar een informatiemail die ziggo naar haar (@Home)gebruikers heeft gestuurd dat er nu met het volledige emailadres moet worden ingelogd.
 
Dit lijkt mij een niet gebruikelijke gang van zaken om dat op zon'n manier
te doen. Wie bewijst dat dit inderdaad van Ziggo is, en dat men niet op
die manier gegevens probeert te vergaren, en te misbruiken.

Aanlog wijzigingen horen niet op die manier te geschieden, maar schriftelijk.
Kwaad willende zullen nooit deze kosten willen maken van schriftelijke
verzendingen.

Mijn provider Xs4all, zal dat dus nooit op die manier doen, en dat heb ik
in het verleden al eens gemerkt. Bij hun wordt je schriftelijk geinformeerd
omtrend dit soort belangrijke wijzigingen.

Voorzichtigheid blijft dus geboden !
 
Zo'n mail heb ik ook van Ziggo gekregen.
Al komt dit mailtje wel van:
from outbound2.tripolis.com ([194.88.230.51]:37085)

Maar lijkt mij wel van Ziggo te zijn...
 
Dit is geen phisingmail maar een informatiemail die ziggo naar haar (@Home)gebruikers heeft gestuurd dat er nu met het volledige emailadres moet worden ingelogd.
klopt het was ook mijn volledige emailadres maar die heb ik maar weg gelaten.
maar ik ben met
Dit is geen phisingmail maar een informatiemail die ziggo naar haar (@Home)gebruikers heeft gestuurd dat er nu met het volledige emailadres moet worden ingelogd.
en natuurlijk ben ik met Eric van Beek eens zo hoor het te gaan!
Dit lijkt mij een niet gebruikelijke gang van zaken om dat op zon'n manier
te doen. Wie bewijst dat dit inderdaad van Ziggo is, en dat men niet op
die manier gegevens probeert te vergaren, en te misbruiken.

Aanlog wijzigingen horen niet op die manier te geschieden, maar schriftelijk.
Kwaad willende zullen nooit deze kosten willen maken van schriftelijke
verzendingen.

Mijn provider Xs4all, zal dat dus nooit op die manier doen, en dat heb ik
in het verleden al eens gemerkt. Bij hun wordt je schriftelijk geinformeerd
omtrend dit soort belangrijke wijzigingen.

Voorzichtigheid blijft dus geboden !
 
Zo'n mail heb ik ook van Ziggo gekregen.
Al komt dit mailtje wel van:
from outbound2.tripolis.com ([194.88.230.51]:37085)

Maar lijkt mij wel van Ziggo te zijn...

Als dat het adres is waar het vandaan komt, dan zegt het al genoeg dus !
Komt dus niet van het Ziggo netwerk dus !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan