• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

humax_dood_geen digitaal signaal sinds ik Ziggo heb!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij zitten met precies hetzelfde. E16 melding!:cry: Het enige dat wij ontvangen is Het Ziggo kanaal...:evil:

Zondag al naar de klantenservice gebeld; We moesten de stekker en kabel eruit halen, het kaartje eruit fabrieksinstellingen enz. En dan afwachten. Er gebeurde niets.
Volgende dag weer gebeld. Maar nu met de mededeling dat wij 2 tot 24 uur de decoder aan moesten laten staan.... Weer geen effect. Nog steeds E 16 melding.
Vandaag weer gebeld. Ik zou weer geholpen worden en terugebeld worden om 18.00u omdat het nu te druk was. Ik ben niet teruggebeld en heb zelf om 18.45 maar weer gebeld. Ook bij deze 4e jongen moest ik dezelfde procedure uitvoeren en hij vertelde me dat ik tot 48u!!! moest wachten voordat er weer leven in zou zitten. Dat leek me wel erg gortig.

Vervolgens hebben we gevraagd of er niet een andere card gestuurd zou kunnen worden. Morgen belt hij terug om te kijken wat het resultaat is, of wij weer beeld hebben. Mocht het niet werken ( waar ik nu al vanuit ga, 4 keer 'reaninmeren' zoals Ziggo dat noemt, heeft niet geholpen) dan zouden wij onze oude card opsturen en een nieuwe teogestuurd krijgen...:cry:

Maar na de verhalen die ik op dit forum lees, gaat ook dat lang op zich wachten...

Een nieuwe card sturen lijkt me voor Ziggo toch ook veel goedkoper dan al dat personeel dat constant aan de telefoon dezelfde verhalen ophangt en de betalende klant steeds dezelfde handeling laat uitvoeren...

Dominique

Ik neem aan dat de signaalkwaliteit wel voldoende is anders heb je geen E16.
Ben je een nieuwe DTV kijker met een Ziggo kaart? Als je in het Casema gebied woont dus ook niet in het Multikabel gebied of Monickendam dan MOET je een oude Casema of een BLAUWE Ziggo smartcard hebben.
In het @home en Multikabel gebied kan een oude kaart of een nieuwe Oranje Ziggo kaart hebben.
 
@Ron: Multikabel DTV draait op de systemen van Casema. Lijkt me sterk dat je dan de oranje @Home/Ziggo kaart moet hebben.



Bij hardnekkige E16 (of E19) problemen is een nieuwe smartcard vaak een oplossing. De snelste manier? Los kaartje kopen in de winkel en een scan van het bonnetje insturen naar de klachtenafdeling met daarbij in het kort je verhaal tot nu toe. Dit krijg je normaalgesproken netjes vergoed en je kunt ook nog eens twee weken lang alle zenders bekijken. Bovendien heb je dan dezelfde dag alweer beeld.

Niet vergeten: nieuwe kaart activeren en de oude laten deactiveren.
 
hardnekkige e-16/ e-19 fout melding

:evil: Het probleem met die smartcard's is dat als ze langer als 2 maanden uit hebben gestaan, niet meer actief zijn. Dan moet een help desk medewerker een speciale handeling uitvoeren om die kaart weer te "reanimeren", jammer genoeg gaat daar nogal wat mee mis, dat de medewerkers dat niet weten. Er zijn ook 2 typen smartcard's die in het verkeerde gebied rondzwerven. Die beginnen met het nummer 410 en....
Die kaarten worden verkeerd geleverd door de winkels in dat gebied.

Ziggo is nog wel zo makkelijk, dat tegenwoordig met al die problemen, de abonnements gelden worden verrekend met het eerst volgende factuur, maar daar moet je wel weer geluk mee hebben en dat doen ze ook niet altijd.:lol:
 
Wij zitten in het voormalige Casema- gebied en onze kaart is ook nog van Casema. Vorig jaar mei.

Waar kan je die smartcards verkrijgen? Want dat klinkt mij wel prettig in de oren. Als ik op Ziggo moet wachten, vermoed ik dat zij over 4 weken een keer mijn oude card zien en denken: 'wat moest daar ook weer mee gebeuren???'
 
:evil: Het probleem met die smartcard's is dat als ze langer als 2 maanden uit hebben gestaan, niet meer actief zijn. Dan moet een help desk medewerker een speciale handeling uitvoeren om die kaart weer te "reanimeren", jammer genoeg gaat daar nogal wat mee mis, dat de medewerkers dat niet weten.

Een activatie-puls is niks speciaals, en de handeling bestaat waarschijnlijk gewoon uit een knop ergens aanklikken. Op de sat kan je die activatie-puls gewoon online of via SMS aanvragen, dus waarom het bij Ziggo "speciaal" moet heten. Ziggo heeft er wel een handje naar om van alles speciaal te verklaren en te moeten doen, terwijl er niks speciaals aan is.
 
Mijn eerste compliment aan Ziggo...Ze hebben ons teruggebeld op het afgesproken tijdstip!

Na een aarzeling moest de jongen aan de telefoon toch toegeven dat de card opgestuurd dient te worden ( naar een antwoordnr). Dat gaan wij dan ook maar doen. Hij kon niet aangeven hoe lang dat zou gaan duren .. maar van de verhalen hier duurt het zeker 2 weken.

Vervolgens heeft hij mij doorgeschakeld naar de klantenservice. De dame daar vertelde dat wij niets vergoed krijgen voor het niet digitaal kunnen kijken omdat ' wij hetzelfde betalen als analoge tv en wij dus toch wel tv kunnen kijken' ... Ben het er niet mee eens... Ik betaal voor een dienst die niet geleverd wordt...

Volgens de telefoniste kunnen we ook niet een zelfgekochte card vergoed krijgen omdat onze oude card bij hun nagekeken wordt.

Ik wacht maar een aantal weken af...
 
Welk pakket heb je voor digitale TV?

Veel mensen denken dat het digitale basispakket 15,90 euro/maand kost. Dit pakket is echter gratis. De 15,90 euro betaal je voor het analoge TV signaal.

Als je alleen het digitale basispakket hebt, heeft de medewerkster gelijk: Je betaalt niets, dus valt er ook niets te restitueren.
 
Goed NIEUWS, hij doet het weer, hij doet het weer:)

Wat is er gebeurd, ik werd net gebelt door ZIGGO en die jongen heeft mijn kaart op afstand gereanimeerd, zoals eerder hier in het forum door een gebruiker opgemerkt, dat , dat ook nog kan.

En het KAN dus, binnen een paar seconde deed alles hier het weer:)

Dus een compliment voor de service medewerker die weet hoe werkt.:wink:
 
Fijn om te horen dat het weer werkt. Maar dat reanimeren / activeren, is niks speciaals. Normaal hoor je dit gewoon makkelijk via een webinterface te kunnen doen. Zoals bij Canal Digitaal: https://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=302 , of TV Vlaanderen: https://www.tv-vlaanderen.be/pid_heractivatiecanvas.asp

Het feit dat het bij Ziggo moeilijk en lastig moet, en dat het een wonder lijkt dat het nog kan, is niet positief/lovenswaardig te noemen.
Iets om mee te nemen in het overleg.

MGV-ZGO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan