Filter nieuwe berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ebo!

Hallo,

Ik gebruik de keuze "Nieuwe berichten" regelmatig om bij te blijven en door alle berichten te lezen sinds mijn vorige bezoek.
Echter staan hier echt alle berichten in opvolgorde van datum-tijd.
Aangezien ik geen internet of telefonie via de kabel heb ben ik ook niet geinteresseerd in die topics.

Is het op een of andere manier mogelijk een filter in te stellen?
Bijvoorbeeld voor hoofd-groepen van topics?

Gr, ebo
 
Rechts bij weergave kunt u switchen

Hallo,

Is het op een of andere manier mogelijk een filter in te stellen?
Bijvoorbeeld voor hoofd-groepen van topics?

Gr, ebo
Rechts bij Weergave kunt u switchen naar vertakt of hybride weergave. U kunt kijken wat u het meeste bevalt en klikt dan op het bericht wat u wilt lezen.
 
De optie voor weergave is er volgens mij niet in het overzicht van "nieuwe berichten" beschikbaar, maar alleen beschikbaar in een specifiek topic. Of het is er wel maar ik kan het niet vinden.

Als je eens in de paar dagen "Nieuwe berichten" opvraagt heb je toch al snel aardig wat pagina's met berichten om doorheen wil bladeren. Om die reden zou het handig zijn als je ca. 30-40% ervan kunt weg-filteren door middel van het aan/uit-schakelen van bijvoorbeeld hoofd-forums, zoals "Ziggo-telefonie" of "Ziggo internet" enz.
 
De optie voor weergave is er volgens mij niet in het overzicht van "nieuwe berichten" beschikbaar, maar alleen beschikbaar in een specifiek topic. Of het is er wel maar ik kan het niet vinden.

Als je eens in de paar dagen "Nieuwe berichten" opvraagt heb je toch al snel aardig wat pagina's met berichten om doorheen wil bladeren. Om die reden zou het handig zijn als je ca. 30-40% ervan kunt weg-filteren door middel van het aan/uit-schakelen van bijvoorbeeld hoofd-forums, zoals "Ziggo-telefonie" of "Ziggo internet" enz.

Een oplossing met gebruik van dit filter heb ik zo even niet voor je, daar is die optie blijkbaar niet voor bedoeld. Maar je kun misschien via een truuk dit wel doen:

Als je de hoofdindex van het forum bekijkt zie je bij elk forum links een icoon staan. Wanneer er nieuwe berichten in dat forum zitten zie je "2 velletjes papier" en is het icoon oranje, zijn er geen nieuwe berichten dan is het icoon blauw en zie je maar "1 brief". Als je met je muis dubbelklikt op dit icoon zet je in 1 keer dat hele forum als "gelezen".
Doe dit dan voor alle forum die je niet wilt zien, dat is niet zo heel veel werk omdat je dit achter elkaar op dezelfde pagina kunt doen.
Daarna hou je de ongelezen forums over die je wilt bekijken, ik vermoed dat je daarna gewoon de 'lees nieuwe berichten' kunt doen zoals je altijd deed en zie je ze alleen uit de groepen die je wilt.

Er zijn wel andere zoek-mogelijkheden via uitgebreid zoeken. Je kunt ook de groepen waar je wel in geinteresseerd bent stuk voor stuk openen en ziet dan de discussies waarin nieuwe posts staan sinds je daar voor het laatst was. Je kunt dan op het linker pijltje-neer klikken (als je de muis erboven houdt zonder te klikken zie je ook 'ga naar eerste nieuwe bericht) en leest die discussie dan vanaf het eerste nieuwe bericht. Dat doe je voor alle nieuwe discussies. Elke keer als je opnieuw de forumindex bekijkt zie je dat de topics die je net gelezen hebt niet meer als 'nieuw' staan (behalve als je met vorige-pagina teruggaat omdat die het uit je browser-cache toont en geen nieuwe pagina ophaalt)

Misschien kun je de eerste of tweede manier gebruiken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan