• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RTL HD en Gemist vanaf oktober bij UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat als RTL nou denkt de hoofdprijs binnen te kunnen halen door de kabelaar fors te laten betalen voor de HD versies? Moet Ziggo die kosten dan maar slikken en niet aan de klanten doorberekenen?
Het lijkt erop dat UPC dit dus gewoon doet: RTL vraagt geld, dan vragen wij dat van de kijkers...
 
Ja, maar RTL vraagt veel minder, 2 euro per jaar per zender is 66 cent per maand voor allevier de RTL zenders in HD.
Dat is toch heel andere koek dan een duur HD pakket van minimaal 9 euro zoals bij UPC?

Ik denk als de kijker bijna 10 euro per maand moet betalen voor HD dat heel veel mensen het af laten weten.
 
is er verder al wat bekend over de RTL HD kanalen?
Ik had verwacht begin september maar helaas?
 
RTL 7 in HD zou interessant kunnen zijn voor de (auto)sport, Formule 1 in HD bijvoorbeeld. Voor RTL 8 zie ik het voordeel nog niet zo, maar dat is dan ook een "vrouwenzender" :)

Formule 1 wordt nog niet in HD opgenomen, misschien volgend seizoen.
 
Ik moet je zeggen dat ik Ugly Betty download in HD en dan afspeel op mijn HDTV. Dat ziet er toch een stuk beter uit én is dus beschikbaar. Van mij mag ook RTL8 dus in HD gaan uitzenden.
 
Mee eens.

Echter contentaanbieders zijn nog al ouderwets, en houden vaak vast aan regio's a la de DVD.

Qua TV series zie je dat ze eerst geld willen verdienen in de thuismarkt (USA).
Daarna is veelal de UK aan de beurt.
Vervolgens komen series op DVD (en her en der op Blu-Ray) uit.
Dan komen markten als Nederland.

Soms lopen de DVD releases / verkopen aan landen in Europa nog wel eens door elkaar.

Ook lijkt het er op, dat sommige contentaanbieders wel content willen aanbieden aan landen in de EU dagen na de uitzending in de USA.
Voorbeeld: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2362

Telenet heeft die pre-VOD nog even in de ijskast gezet, omdat Belgische TV zenders niet blij waren met dit plan.
 
Formule 1 wordt nog niet in HD opgenomen, misschien volgend seizoen.

Formule 1 wordt inmiddels wel in HD opgenomen, echter gaat de HD-feed (nog) niet het circuit af. Kennelijk zijn ze aan het overwegen om vanaf de laatste race van het seizoen over te gaan op HD. Dit mede omdat de BBC, de Duitse RTL en Nederlandse RTL en Eén allen overgaan / overgegaan zijn op HD. Zo hebben ze nu dus een voldoende grote afzetmarkt voor HD uitzendingen.

...
Ook lijkt het er op, dat sommige contentaanbieders wel content willen aanbieden aan landen in de EU dagen na de uitzending in de USA.

Goed initiatief, echter zullen de RTLs en SBSs van deze wereld dan nog meer inkomsten afname zien, omdat dan ook mensen die tot nog toe niets van usenet of bittorrent af wisten de afleveringen kunnen downloaden en dus niet meer op de tv te hoeven zien.
 
Rtl hd ook bij ziggo?

Weet iemand of RTL HD ook bij ZIGGO wordt doorgeven vanaf oktober?
Dank u
 
Formule 1 wordt inmiddels wel in HD opgenomen, echter gaat de HD-feed (nog) niet het circuit af. Kennelijk zijn ze aan het overwegen om vanaf de laatste race van het seizoen over te gaan op HD. Dit mede omdat de BBC, de Duitse RTL en Nederlandse RTL en Eén allen overgaan / overgegaan zijn op HD. Zo hebben ze nu dus een voldoende grote afzetmarkt voor HD uitzendingen.
Laten we hopen, nu er meer rechtehebbenden zijn met een HD zender, dat we snel van de F1 in HD kunnen gaan genieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan