• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

welke techneut....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Q

Quatje

...kan mij helpen aan het juiste aansluitschema voor de volgende "configuratie":

*TV= sony bravia KDL 46W2000
*DVD recorder= sony RDR-HX750
*Decoder= samsung DCB-B270R

Ik ben al bijna een week bezig :oops: en heb inmiddels wel beeld & geluid maar alleen als de DVD recorder aan staat. Iets opnemen kan niet want ik krijg geen zenders op de recorder (EPG doet niets meer). Ik ben inmiddels ten einde raad en sta op het punt het op te geven :giveup:en m'n relatie wordt er ook niet beter op:wink:
Dus: HULP IS MEER DAN WELKOM!

Ik wacht jullie hulp met spanning af en alvast enorm bedankt!
 
Heb je hier iets aan?
aansluiten.jpg

Waar Antenne staat is de aansluiting in de muur (of meterkast) waar je de coax op aansluit.
Vanuit daar de antenne kabel in de ingang van de digitale decoder, weer van de decoder naar de DVD, vanuit de DVD naar de televisie, zo hou je ook alle analoge kanalen op je TV en DVD.
Scart van de digitale decoder naar de DVD, een scart van de DVD naar de TV, zo heb je als je de DVD uitschakelt beeld van digitale ontvanger op je TV.
Mocht je dat niet willen, dan kan je een scart van de digitale ontvanger naar de TV gebruiken.

PS, Ik heb scart vanaf mijn Samsung (de TV scart aansluiting) naar de DVD/HDD (op ext2) en vanaf de DVD/HDD ext1 naar de TV op ext2.
De scart vanaf de digitale decoder naar TV gebruik ik niet.
 
Helaas denk ik niet dat ik er hier mee ben want de Samsung DCB-B270R heeft geen "normale" RF uitgang maar 2 scart-uitgangen: AV1 (TV) en AV2 (EXT).

Nog andere suggesties?
 
Helaas denk ik niet dat ik er hier mee ben want de Samsung DCB-B270R heeft geen "normale" RF uitgang maar 2 scart-uitgangen: AV1 (TV) en AV2 (EXT).

Nog andere suggesties?

Dus wel, er zitten toch coax aansluitingen op in en uit. dat noemen ze met een duur woord RF ?
 
Dus wel, er zitten toch coax aansluitingen op in en uit. dat noemen ze met een duur woord RF ?

Ja maar zoals opgemerkt is dit geen 'normale' uitgang zoals bij een VCR.
Het RF signaal wordt alleen maar doorgelusd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jamaar zoals opgemerkt zijn dit geen 'normale' uitgang zoals bij een VCR.
Het RF signaal wordt alleen maar doorgelusd.
Ikzelf laat de coax kabel eerst van de WCD naar HD/DVD recorder lopen en vandaar naar de digitale decoder en dan verder naar de TV. Dit heb ik gedaan om alles behalve de HD/DVD recorder 'snachts en bij afwezigheid zonder spanning te zetten. Dit kan niet met de HD/DVD recorder, want dan moet ik iedere keer de klok weer bijstellen.
 
Beste forummers,

YAHOE:pompom:het is gelukt:!: geweldig dat er nog mensen zijn die anderen willen helpen.

Ik heb het schema van Harold gebruikt met de aanvulling dat de scart vanaf de digitale decoder naar TV niet aangesloten is. Zelfs Guide+ is inmiddels bijgewerkt (ik heb de decoder vannacht op kanaal 20 = Eurosport aan laten staan). Eén nadeel: de rf uitgang van de decoder is analoog dus geen digitaal signaal naar de recorder.

Als iemand daar nog wat op weet graag.
 
De scart van de decoder naar de DVD/HDD heb je wel aangesloten?
Dan zou je het digitaal signaal moeten kunnen zien als je de DVD/HDD op Line 1, 2 of 3 zet.
 
Beste forummers,
Eén nadeel: de rf uitgang van de decoder is analoog dus geen digitaal signaal naar de recorder.

Als iemand daar nog wat op weet graag.

Beetje laat van mij, maar volgens mij heeft geen een decoder een rf uitgang waar het digitale signaal op zit.

Ik kwam hier terecht omdat ik deze Samsung heb gekregen en kijk even wat voor problemen er allemaal spelen, valt best mee :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan