• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Advies gevraagd, welke HDMI kabel 10 meter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jansfotos

Dag, Ik wil mijn pc aan de hdtv aansluiten dmv een hdmi kabel en een verloopstukje van hdmi naar DVI ( aan de videokaart van mijn pc)

Welke merk enz adviseren jullie mij? Moet er misschien, welke, een versterker er tussen?

Bedankt, Groet, Jan.
 
HDMI - HDMI, wel of niet versterker ?

probeer deze eens heb ik er zelf ook achter hangen werkt perfect


https://www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/1299/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

greetzz passat

Ik wilde dan een HDMI - HDMI kabel met een verloop stukje naar DVI. Kan ik eventueel de kabel nog ergens anders aansluiten, bijv aan een notebook van kennis die heeft een hdmi aansluiting op der notebook. Maar ik zit met de lengte van 10 meter. allekabels.nl adviseerd mij een versterker van 99 euro er tussen te zetten. Ook zou ik nog een audio kabel van 10 meter moeten aanschaffen.

Overgens wat was je levertijd bij allekabels.nl? Goede afwerking|?
 
volgens mij is een versterker niet nodig ik gebruik deze kabel zelf ook voor HD materiaal (streaming) en heb haarscherp beeld zonder blokjes of iets dergelijks levertijd was trouwens 3 werkdagen
 
volgens mij is een versterker niet nodig ik gebruik deze kabel zelf ook voor HD materiaal (streaming) en heb haarscherp beeld zonder blokjes of iets dergelijks levertijd was trouwens 3 werkdagen


Jij gebruikte een HDMI - HDMI + verloopstukje naar DVI van 10 meter?
 
Ik zou zeker niet een al te budget HDMI kabel komen als het gaat om een lengte van 10mtr. Bij deze lengtes is de kwaliteit van de afscherming wel een belangrijke factor, en dat wil er bij de hele goedkope kabels nog weleens aan schorten.
 
deze kost €25,- en werkt perfect bij mij.


https://www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/1299/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

groeten Passat

Ik wil eigenlijk een hdmi-hdmi met een dvi verloopstekkertje. Dan denk ik dat ik de hdmi -hdmi eventueel ook nog ergens anders voor kan gebruiken. Zou deze construktie kwaliteits verlies geven?

Ik wil namelijk niet alleen computeren via de hdtv maar ook films die op de pc staan bewonderen op het hdtv scherm

O ja kun je mij ook uitleggen wat ik voor audi kabels nodig heb. Ik heb nog geen decoder ik wacht namelijk op de nieuwe 5050 van Humax.

Groet, Jan
 
Waarschijnlijk heb je iets kwaliteidsverschil maar hoeveel dit is kan ik je niet uitleggen misschien dat iemand anders op dit forum dit weet, ik heb het verschil namelijk nog nooit gezien. Voor de audio moet je eerst kijken waardoor je het wilt afspelen, als dit een (aparte ) reciever is dan kun je het beste zorgen voor een optische ingang dan kun je het beste vanaf je je comuter via spdif naar de optische ingang van je reciever (via Toslink) heb je dit niet dan kun je gewoon via tulp stekkers gaan maar heb je geen digitaal geluid (dolby digital , DTS enz.)

groeten passat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan