• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze reactie heb ik op TotaalTV geplaatst:

Volslagen onzin! De Alphacrypts werken nog wel in CI-sloten en dus in PC's. Het "vinkje zetten" waardoor de Alphacrypts niet meer werken in CI+ sloten is dus puur om de verkoop van de Ziggo CAM te stimuleren. Echt bizar dat geen enkele nieuwsbron hierover kritische vragen stelt aan Ziggo. En waarom heeft CAIW en Canal+ hier geen last van? Wie zijn die contentproviders dan wel?
En wat als Ziggo een nieuwe firmware versie naar alle gecertificeerde tv's stuurt welke ervoor zorgt dat de tv alleen nog maar CI+ CAM's accepteert en de CI (Alphacrypt) CAM's weigert? Ze hebben immers al een firmware update naar de Sony tv's gestuurd welke functionaliteit van deze tv's wijzigde.
Een vereiste van Ziggo om het label "Ziggo gecertificeerd" te krijgen zou kunnen zijn dat de tv alleen nog maar CI+ CAM's accepteert, en de CI (Alphacrypt) CAM's niet meer.
 
En wat als Ziggo een nieuwe firmware versie naar alle gecertificeerde tv's stuurt welke ervoor zorgt dat de tv alleen nog maar CI+ CAM's accepteert en de CI (Alphacrypt) CAM's weigert? Ze hebben immers al een firmware update naar de Sony tv's gestuurd welke functionaliteit van deze tv's wijzigde.
Nee, het klopt wat Ziggo beweert, namelijk dat die Alphacrypts niet meer werken in CI+ TV's. Het gaat mij echter om de argumentatie van dit beleid. Het bestaat niet dat contentleveranciers dat eisen, terwijl CI TV's en PC's gewoon blijven werken. Dat is nogal tegenstrijdig, niet?
 
Nee, het klopt wat Ziggo beweert, namelijk dat die Alphacrypts niet meer werken in CI+ TV's. Het gaat mij echter om de argumentatie van dit beleid. Het bestaat niet dat contentleveranciers dat eisen, terwijl CI TV's en PC's gewoon blijven werken. Dat is nogal tegenstrijdig, niet?
Bij de Digitale HDD recorders is opnemen ook niet mogelijk voor sommige programma's. Hetzelfde word nu mogelijk met de CI+. Dus als de mogelijkheid er is, waarom niet gebruiken? Lijkt me logisch dat een contentprovider dat dan eist indien het mogelijk is.
 
Bij de Digitale HDD recorders is opnemen ook niet mogelijk voor sommige programma's. Hetzelfde word nu mogelijk met de CI+. Dus als de mogelijkheid er is, waarom niet gebruiken? Lijkt me logisch dat een contentprovider dat dan eist indien het mogelijk is.
Er is op dit moment niet eens apparatuur met een CI+ slot waarmee je kunt opnemen. Dus nee, dat vind ik niet logisch.
 
Wij doen dat omdat de contentproviders van ons eisen dat wij hun programma’s, films, series, etc. beschermen. Doen wij dat niet dan krijgen wij eenvoudig weg die content niet meer” is de uitleg van Gradus Vos.

Altijd datzelfde zogenaamde excuus.
Hoe zit het dan met de PVR's van Ziggo zelf (Siemens en Humax) waarbij de opgenomen 'content' momenteel ook zonder restricties gecopieerd worden?
Logischerwijs zouden deze mogenlijkheden dan straks ook onmogenlijk gemaakt moeten worden.
 
En wat als Ziggo een nieuwe firmware versie naar alle gecertificeerde tv's stuurt welke ervoor zorgt dat de tv alleen nog maar CI+ CAM's accepteert en de CI (Alphacrypt) CAM's weigert?
Dat is niet nodig, Ziggo hoeft alleen maar het juiste CI+ signaal mee te sturen.
De mogenlijkheid tot het blokkeren van niet CI+ CAM's is namelijk een onderdeel van de CI+ standaard.
 
En zoiets heet voorbereid zijn op de toekomst.
Het is natuurlijk ook heel ingewikkeld om dit pas aan te zetten wanneer het werkelijk nodig is. Maar goed dat ze dat nu alvast doen, want straks weigeren de contentproviders hun content door te geven.
 
Het is natuurlijk ook heel ingewikkeld om dit pas aan te zetten wanneer het werkelijk nodig is. Maar goed dat ze dat nu alvast doen, want straks weigeren de contentproviders hun content door te geven.
Misschien zorgt deze optie er wel voor dat bepaalde niet naar de scart uitgang van de tv word gestuurd waardoor een eventuele aangesloten recorder dit signaal niet kan opnemen van de scart uitgang....

Ze zullen er vast wel een goede rede voor hebben om dat nu al aan te zetten. En ze zullen hun klanten vast ook niet uitgebreid gaan uitleggen waarom.
 
Scart is een analoge verbinding, men zal er wel geen problemen mee hebben dat er dan via die weg een opname gemaakt wordt.

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan