• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

digitale TV op PC maar veel zenders ontbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DrNo

Ik heb op mijn PC (Vista) een Terratec Cinery C PCI HD CI kaart met een alphacrypt module laten zetten. December vorig jaar werkten alle zenders. Ik heb een Ziggo digitaal totaal pakket. Door allerlei problemen heb ik in april het besturingssysteem opnieuw laten installeren. enkele weken later is de tv kaart etc er weer in geplaatst. Smart card erin en zenders zoeken. 125 zenders gevonden. Lijkt een hele boel, maar er ontbreken heel veel zenders zoals Ned 1-2-3 Rtl 4-5-7 SBS6 - Veronica etc etc. (RTL 8 en NET5 heb ik wél) Van alles geprobeerd, maar ik kan ze niet vinden. Sluit ik een "normale" tv aan op de kabel krijg ik wél alle zenders. Sluit ik de kabel aan op mijn pc gaat het mis. Er zit geen splitter tussen de kabel.
Wie heeft er tips die dit probleem oplossen.
 
Waarschijnlijk zoekt de kaart niet alle frequenties af en mist daardoor een paar transportstreams, oa die met Ned1 / 2/ 3 en RTL4 die samen in 1 stream zitten.

Ik vermoed dat er ergens een instelling niet goed staat, maar het fijne weet ik zo niet. Veel verder kan ik je dan helaas ook niet helpen.
 
Tja, lijkt mij ook dat er ergens iets in de instellingen fout zit, maar dat is nou net de moeilijkheid. Er valt bij dit Terratec kaartje zo weinig in te stellen.
Je kiest voor "zoekloop"; filter zet ik op "geen filter"; scan modus op "regio scannen" en regio op "alles". Voorheen werkte dat. Als ik ipv regio scannen kies voor "frequentieband scannen" kies ik voor scannen vanaf 0 tot 818000 -64 (=max) en een stapgrootte van 8000 ( ook al eens verlaagd naar 1000). Dan kan ik nog "Symbolrate (KS)" instellen. Die staat op 27500. Waarom weet ik niet. Het "type modulatie" tenslotte staat op "auto". Er worden dan géén zenders gevonden!?? Of ik verder nog zaken in kan stellen?? Volgens mij niet. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Tja, lijkt mij ook dat er ergens iets in de instellingen fout zit, maar dat is nou net de moeilijkheid. Er valt bij dit Terratec kaartje zo weinig in te stellen.
Je kiest voor "zoekloop"; filter zet ik op "geen filter"; scan modus op "regio scannen" en regio op "alles". Voorheen werkte dat. Als ik ipv regio scannen kies voor "frequentieband scannen" kies ik voor scannen vanaf 0 tot 818000 -64 (=max) en een stapgrootte van 8000 ( ook al eens verlaagd naar 1000). Dan kan ik nog "Symbolrate (KS)" instellen. Die staat op 27500. Waarom weet ik niet. Het "type modulatie" tenslotte staat op "auto". Er worden dan géén zenders gevonden!?? Of ik verder nog zaken in kan stellen?? Volgens mij niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Wellicht een stapgrootte van 250? Ze hebben van TS freq verschoven net naast de vorige TS freq. Symbolrate weet ik niet, bij m'n dm's zet ik die gewoon op 6875(000).
Probeer het eerst maar eens met een stapgrootte van 250.

Gert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eerst eens te beschrijven welk DVB software pakket je gebruikt voor digitale TV. Het merk DVB-C PC-TV kaart is namelijk minder interessant aangezien alle DVB-C PC-TV kaarten via BDA drivers door de DVB software pakket wordt aangestuurd.
 
Ahum, alle afkortingen beginnen me toch een beetje te duizelen, maar ik ben wel blij dat er toch regelmatig mensen dit forum lezen en willen helpen.
Via de Terratec site heb ik de laatste bda driver gedownload, dat is de Cinery c pci hd drv vista xp 1.1.0.601. Daarbij gebruik ik de Terratec Home Cinema 6.3 software. Ik hoop dat je deze info bedoelt. Ik heb een Mascom Alphacrypt Classic module waar de smartcard van Ziggo ingaat.
Kunnen jullie hier iets mee???
 
Ahum, alle afkortingen beginnen me toch een beetje te duizelen, maar ik ben wel blij dat er toch regelmatig mensen dit forum lezen en willen helpen.
Via de Terratec site heb ik de laatste bda driver gedownload, dat is de Cinery c pci hd drv vista xp 1.1.0.601. Daarbij gebruik ik de Terratec Home Cinema 6.3 software. Ik hoop dat je deze info bedoelt. Ik heb een Mascom Alphacrypt Classic module waar de smartcard van Ziggo ingaat.
Kunnen jullie hier iets mee???

Probeer het eerst maar eens met een stapgrootte van 250. Die van 8000 en 1000 is te groot voor het geknoei van de kabelboer met het opschuiven van de TS-freq.

Gert.
 
Ahum, alle afkortingen beginnen me toch een beetje te duizelen, maar ik ben wel blij dat er toch regelmatig mensen dit forum lezen en willen helpen.
Via de Terratec site heb ik de laatste bda driver gedownload, dat is de Cinery c pci hd drv vista xp 1.1.0.601. Daarbij gebruik ik de Terratec Home Cinema 6.3 software. Ik hoop dat je deze info bedoelt. Ik heb een Mascom Alphacrypt Classic module waar de smartcard van Ziggo ingaat.
Kunnen jullie hier iets mee???
Als ik even snel in de handleiding kijk dan moeten er ergens op je PC van die *.CHL bestanden staan die gebruikt kunnen worden om mee te scannen. Kan je zo'n bestand eens opzoeken en de inhoud bekijken met bijvoorbeeld Kladblok van Windows? Als het een ASCII bestand is dan even de inhoud hier plaatsen om te zien of we hier iets handigs mee kunnen zodat het zoeken wat makkelijker gaat.
 
Probeer het eerst maar eens met een stapgrootte van 250. Die van 8000 en 1000 is te groot voor het geknoei van de kabelboer met het opschuiven van de TS-freq.

Gert.

Ga ik proberen. Duurt een paar uur. I'll be back.....
 
Als ik even snel in de handleiding kijk dan moeten er ergens op je PC van die *.CHL bestanden staan die gebruikt kunnen worden om mee te scannen. Kan je zo'n bestand eens opzoeken en de inhoud bekijken met bijvoorbeeld Kladblok van Windows? Als het een ASCII bestand is dan even de inhoud hier plaatsen om te zien of we hier iets handigs mee kunnen zodat het zoeken wat makkelijker gaat.

*.chl bestanden.... Als ik in Vista Mijn Computer open en rechts bovenin in het zoekschermpje chl of zelfs *.chl intoets wordt er niets gevonden of moet ik op een andere manier zoeken???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan