• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ziggo hotspots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Signaal

Maar dat is niet overal zo. Ik heb bij drie kennissen het wifi-modem gezien. Er zit geen externe antenne op dus het bereik heeft zeker zijn beperkingen.
Prima snelheid zegt niet veel. De snelheid in Mbs krijg je vaak te zien als je op de ID van de verbinding klikt.
Vlakbij het modem en op de 2e verdieping is er vast verschil.
En als de buren ook wifi hebben en op hetzelfde kanaal, dan kan de snelheid ook flink lager worden.
Ik heb alles al geprobeerd:
- vaste kanalen
- mtu settings
- andere plek van router in huis
- repeater, maar omdat het signaal van de Ubee al zwak is kan deze ook niet het signaal opschroeven. Ik zit nu 4 meter van mijn router en het signaal met WiFi is 40Mbps (zou 60 Mbps moeten zijn). Een beetje verlies is niet erg, maar 20Mbps over 4 meter!
- etc.

Verder heb ik ook al netplugs aangeschaft, zoals Ziggo deze aanraadt bij een slechte verbinding. Echter ook deze dingen hebben hun nukken. Deze moet het liefst op een vrije contactdoos zitten en liefst over dezelfde fase met zo min mogelijk andere apparatuur op deze fase aangesloten. In de praktijk is dit moeilijk realiseerbaar. Anders veel signaalverlies.

De beste oplossing die ik heb uitgevoerd is een UTP-kabel van zolder naar de router gelegd.

Mijn stelling blijft dat het marketingtechnisch van Ziggo een goede zet is, maar dat het gebruik van hotspots in de praktijk zal tegenvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het wel een aardig idee maar dat verbinding maken werkt voor geen meter. Met mijn iPhone lukt het niet. Android tablet komt ook niet verder dan de tekst Verbinding maken waarbij de signaalsterkte slecht is. Je zou denken dat je eigen modem toch wel een sterk signaal heeft.
 
De Ziggo hotspots werken buiten alleen wat beter als iedereen z'n router op een raam aan de straatkant zou plakken !
 
Ik gebruik nu al een paar weken in Den Haag Loosduinen gebruik de WifiSpots.
Erg handig en goed product moet ik zeggen.

Ik heb het standaard op 2 BlackBerry’s staan in onze familie.
Ik zelf maak er gebruik van voor het luisteren naar internet radio wanneer ik naar me werk ga en ook van me werk naar huis. Tevens heel handig om lekker via internet te bellen. Met de BlackBerry maak ik gebruik van BBM Voice en ook Viber. Ondanks dat je vaak maar 1 stip hebt qua ontvangst is het gebruik goed genoeg. Het geluid met BBM Voice en Viber is goed.

Ik ben zeer tevreden over dit product. Ondanks dat ik zelf thuis nog een oude modem heb.
Maar wanneer ik wel kan delen zal ik dat zeker doen.


:thumb up:
 
Inloggen op een hotspot wil maar niet lukken. Contact gehad met ziggo, de telefonische instructies gevolgd, totdat de ziggo medewerker ook tot de conclusie kwam dat het zou moeten werken maar het dat niet doet. Advies, service+ bellen a 65 cent per minuut. Dat is een lekkere oplossing zeg. Ziggo biedt een dienst aan die niet blijkt te werken en dan mag ik, wie hoe lang, aan de telefoon hangen tegen 65 cent per minuut. Ik ga maar eens op zoek naar email contact formulier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inloggen op een hotspot wil maar niet lukken
Ik ga maar eens op zoek naar email contact formulier.

Als er in de buurt een Ziggo-wifispot is, dan zie ik die als "Ziggo".
Dan kan ik inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.
De gebruikersnaam is een getal van 8 cijfers en het wachtwoord bestaat uit 15 lettertekens.
Met deze Ziggo-logincodes werken kan je twee keer tegelijk ingelogd zijn.

Als je zeker weet dat de inlogcodes goed zijn, moet je ook nog weten of je niet de derde bent die met die codes wilt inloggen.
 
Als er in de buurt een Ziggo-wifispot is, dan zie ik die als "Ziggo".
Dan kan ik inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.
De gebruikersnaam is een getal van 8 cijfers en het wachtwoord bestaat uit 15 lettertekens.
Met deze Ziggo-logincodes werken kan je twee keer tegelijk ingelogd zijn.

Als je zeker weet dat de inlogcodes goed zijn, moet je ook nog weten of je niet de derde bent die met die codes wilt inloggen.
Klopt. Ik ben er van overtuigd dat ik geen fouten maak. Tegelijkertijd ben ik ingelogd op mijn router om te kijken wat daar verschijnt maar er blijft bij wifi hotspots, 0 gasten staan. Ik heb ook mijn eigen router uitgezet om op de Ziggo van een ander in te loggen. Dat lukt ook niet. Enige wat ik nog kan bedenken is om het op een andere lokatie te proberen in de buurt van een ziggo hotspot.
 
Klopt. Ik ben er van overtuigd dat ik geen fouten maak. Tegelijkertijd ben ik ingelogd op mijn router om te kijken wat daar verschijnt maar er blijft bij wifi hotspots, 0 gasten staan. Ik heb ook mijn eigen router uitgezet om op de Ziggo van een ander in te loggen. Dat lukt ook niet. Enige wat ik nog kan bedenken is om het op een andere lokatie te proberen in de buurt van een ziggo hotspot.
Op mijn klacht bij ziggo niets gehoord. Sinds 4 juni werkt het echter. Of ze het opgelost hebben of dat het 'spontaan' is gaan werken is onduidelijk. Ik ben iig blij dat het werkt.
 
Heb je dit gelezen en kan dit de oorzaak zijn?

Hoe weet ik of mijn apparaat geschikt is voor draadloos internet?
Als u tegenwoordig een smartphone, laptop, computer of tablet koopt, is dit apparaat in de meeste gevallen geschikt voor draadloos internet via Wi-Fi. Dit kunt u controleren in de handleiding.

Let op: om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat, is het nodig dat de Wi-Fi standaard WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 wordt ondersteund. Heeft u hier vragen over, en wordt uw apparaat door Ziggo ondersteund, neem dan contact op met onze Klantenservice. Wordt uw apparaat (nog) niet ondersteund door Ziggo, dan zou u contact op kunnen nemen met Service+.
Sinds 4 juni is het spontaan gaan werken. Ik heb daarna nog een mail van ziggo ontvangen waarin men aangeeft dat wanneer je het wachtwoord reset, het langer kan duren voordat dit actief wordt. Bij mij duurde dat een kleine week.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan