• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Harddisk problemen nieuwe decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

ppassie

Ik heb onlangs de 5200c gekocht. Na installatie leek alles te werken. Totdat ik wilde opnemen. Daarop gaf deze aan "er is een onbekende fout opgetreden". Als ik naar de opnames ga, dan is deze leeg (geeft wel aan 83% vrij, maar blijkbaar is er voor het systeem en timeshift default in gebruik). Vanuit het systeem menu geprobeerd de harde schijf te formatteren en weer de foutmelding "er is een onbekende fout opgetreden". (terwijl hij de harddisk wel enigszins kan lezen, want hij ziet tenslotte dat er 83% vrij is).

Vandaag terug gegaan naar de winkel. Daar is deze aangesloten, en toen werkte hij zoals het hoort. Dus timeshift, opnemen en ook het formatteren van de harddisk. De verkoper zei mij dat als ik thuis nog een keer problemen had, dat hij hem dan meteen omruilt voor een nieuwe.

Heeft iemand van jullie dit meegemaakt? Hij lijkt nu goed te werken. (misschien was het "iets" wat door het spanningsloos te maken om naar de winkel te gaan opgelost is?)
 
De 5200 heeft een vervelende bug waardoor incidenteel opnames mislukken. Zie de vele andere topics op dit forum.

Het kan dus zijn dat je daar last van had toevallig bij je eerste opname.

Alleen deze bug zorgt er meestal maar bij hooguit 10-20% van de opnames voor problemen. Dus als je bij alle opnames dit probleem hebt is er iets anders aan de hand waarschijnlijk en zou ik inderdaad de decoder omruilen.

Hoe is overigens je signaalkwaliteit? Dat kan nml ook een oorzaak voor mislukte opnames zijn (al zou je er dan bij live TV ook last van moeten hebben).
 
Van die bug had ik inderdaad al gehoord. Maar het formatteren van de schijf zou dan wel moeten lukken, denk ik.

Vooralsnog lijkt hij het nu goed te doen.

De letterlijke foutmelding die ik bij een opname poging kreeg is "Opname mislukt door onbekende fout".
Als de bug waar je het over hebt zich voordoet, geeft hij dan ook precies deze melding?
 
Van die bug had ik inderdaad al gehoord. Maar het formatteren van de schijf zou dan wel moeten lukken, denk ik.

Vooralsnog lijkt hij het nu goed te doen.

De letterlijke foutmelding die ik bij een opname poging kreeg is "Opname mislukt door onbekende fout".
Als de bug waar je het over hebt zich voordoet, geeft hij dan ook precies deze melding?

Nee, dan laat hij zien hoeveel minuten hij heeft opgenomen.
En dat is dan minder dan het had moeten zijn.
Wordt hard aan gewerkt.

Ik denk dat jij je PVR Humax 5200 moet terugbrengen en omruilen.
Er is een kans dat de harde schijf defect is.

Je hoeft hem trouwens niet te formateren, als je hem nieuw hebt geplaats.
Eigenlijk hoef je hem nooit te formateren, behalve als je hem snel leeg wilt maken.
Hij werkt met het besturingsstyeem Linux.
 
Vanochtend gaf hij weer problemen. "Er is een onbekende fout opgetreden". Ik heb de decoder ingepakt, en ben terug naar de winkel gegaan. Daar heb ik een nieuwe gekregen en die lijkt het vooralsnog goed te doen. Dus hopelijk "case closed" :)

Blijft toch vervelend als een storing niet continue aanwezig is. Ik heb liever dat 'ie helemaal niets meer doet dan dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan