• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na dit hele topic nogmaals van voren en van achteren gelezen te hebben besluit ik mijn bevindingen en problemen ook maar eens te posten. Ik besef dat dezelfde opmerkingen al vaker gedaan zijn, maar wellicht dat toch iemand een tip kan geven.
Sinds de aansluiting van de cisco heb ik ongeveer 1 dag uitzending gemist kunnen bekijken. Hieruit maak ik op dat toen mijn interactieve televisie goed aangesloten was. Inmiddels staat er bij interactieve televisie status even wachten. Als ik interactieve televisie opnieuw probeer te installeren krijg ik provisioning error. Er staat dan dat het op de achtergrond opnieuw geprobeerd wordt, maar er veranderd niks. Uit de mail van maandag 26 januari maak ik op dat de pakketten inmiddels geactiveerd zouden moeten zijn. Ook hier merk ik alsnog niks van. Ik heb sinds het begin niks aan mijn aansluiting veranderd en ben dan ook van mening dat deze wel zou moeten kloppen, aangezien het toen 1 dag gewerkt heeft. Ook heb ik hier op het forum gelezen dat de epg tot 14 dagen vooruit te zien zou moeten zijn, dit is bij mij ook niet zo. Mijn postcode gebied is 4207.
Met alle drie mijn kaarten (mijn twee oude, waarvan ik er 1 heb doorgegeven en mijn nieuwe) heb ik dezelfde problemen. Op mijn mail heb ik nog geen reactie gekregen, maar ook daar ben ik niet enige in heb ik al gelezen. De stroom heb ik voor iedere nieuwe poging er ongeveer een minuut afgehaald en ben ook regelmatig terug naar fabrieksinstellingen gegaan, maar dat werkt in ieder geval allemaal niet.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Als je de melding krijgt, dat het op de achtergrond opnieuw geprobeerd wordt dan gaat het fout met het activeren van het interne kabelmodem. Dit staat los van de activatie van de smartcard. Doorgaans staat de Cisco dan niet helemaal goed aangesloten.
 
Als je de melding krijgt, dat het op de achtergrond opnieuw geprobeerd wordt dan gaat het fout met het activeren van het interne kabelmodem. Dit staat los van de activatie van de smartcard. Doorgaans staat de Cisco dan niet helemaal goed aangesloten.

:confused:
heb de cisco volgens het boekje aangesloten, dus ook de hoofdaansluiting veranderd..internet en telefoon aangesloten op de breedband..maar helaas....blijft vast lopen bij het activeren van de interne kabelmodem, kan niet eens mijn acount gegevens invoeren.,..
iemand nog een idee?

Dag!
Visje...
 
:confused:
heb de cisco volgens het boekje aangesloten, dus ook de hoofdaansluiting veranderd..internet en telefoon aangesloten op de breedband..maar helaas....blijft vast lopen bij het activeren van de interne kabelmodem, kan niet eens mijn acount gegevens invoeren.,..
iemand nog een idee?

Dag!
Visje...

Visje,

bij mij lukte dit eerst ook maar niet.. ook in bussum trouwens. Heb dit weekend de hoofdaansluiting opnieuw aangesloten (niet helemaal netjes, die oude vastgestucte groene kabel brak steeds af, heb nu een f-connector erop gedraait en die zonder eengatsdoos in de versterker gestopt. Niet zoals het hoort maar het werkte.

Algoed, wat bij mij de doorslag gaf was de cisco rechtstreeks op de een-na-laatste poort van de versterker ( < 10m geloof ik) aangesloten. Beide tuners geven dan 100% signaal, toen deed ie het activeren eindelijk wel.

Probeer dus je cisco met bijgeleverde F-connector naar "normaal" verloopje rechstreeks op een hoger versterkte poort te doen... Hoop dat dit helpt.

Succes!
 
Algoed, wat bij mij de doorslag gaf was de cisco rechtstreeks op de een-na-laatste poort van de versterker ( < 10m geloof ik) aangesloten. Beide tuners geven dan 100% signaal, toen deed ie het activeren eindelijk wel.

Het is > 10 m :wink:

Probeer dus je cisco met bijgeleverde F-connector naar "normaal" verloopje rechstreeks op een hoger versterkte poort te doen... Hoop dat dit helpt.

Pas wel op dat je niet teveel versterkt
Ik heb zelf de cisco op uitgang 2 aangesloten en heb 2 keer 100% signaal, ondanks dat de afstand ca 15m is. Ik gebruik overigens hirschmann bekabeling
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is > 10 m :wink:



Pas wel op dat je niet teveel versterkt
Ik heb zelf de Ziggo op uitgang 2 aangesloten en heb 2 keer 100% signaal, ondanks dat de afstand ca 15m is. Ik gebruik overigens hirschmann bekabeling
Ik heb de versterker nog in de doos zitten en 15 meter kabel vanaf het aop zitten (wel betere kwaliteit kabel en metalen en f-pluggen) en kwaliteit 100%, ber 0 en signaal tussen de 70 en 100%. Alles werkt hier prima. Moraal van het verhaal: zorg voor goede kabels en pluggen en gebruik niet meer versterking dan nodig. Een versterker compenseert niet voor een rotte plastic plug van 2 kwartjes die vol dvb instraling staat op te vangen.
 
pff...
nou, voor ik weer het een en ander ga veranderen bij die aansluiting wacht ik eerst rustig het mailtje van de helpdesk af...
thx in elk geval voor je/jullie advies...
was al blij dat na het veranderen het allemaal (lees tv, internet en telefoon) weer goed deed!

Dag!
Visje...
 
pff...
nou, voor ik weer het een en ander ga veranderen bij die aansluiting wacht ik eerst rustig het mailtje van de helpdesk af...
thx in elk geval voor je/jullie advies...
was al blij dat na het veranderen het allemaal (lees tv, internet en telefoon) weer goed deed!

Dag!
Visje...

Even voor de duidelijkheid; Er zijn testers bij wie iTV nooit heeft gewerkt. Daarbij is het zaak de aansluitingen goed na te lopen. De antennekabel van de Cisco moet rechtstreeks van de versterker komen, dus in geen geval via een ander apparaat, anders gaat het fout. Signaalsterkte is dan 100%. Maar omgekeerd is dat (100%)geen garantie dat alles goed is aangesloten; aansluiting moet zo rechtstreeks mogelijk zijn i.v.m. retour.

Dan de grote groep testers waarbij een deel van iTv (Programma Gemist) wél heeft gewerkt in het begin op de zowel de oude(opgegeven) als de nieuwe smardcard. Bij in ieder geval een aantal van hen ( waaronder ikzelf) doet zich onlangs een mysteriueze afsluiting van iTv voor, juist op het moment dat Ruigrok een mailtje dat alles zou moeten werken stuurt en Ziggo een rekening voor de nieuwe diensten. (Zoals bekend moeten we die rekening negeren) Voor die mensen geldt: de iTv moet opnieuw worden geïnstalleerd op de oude smardcard waarvan het nummer bij de start is doorgegeven aan Ruigrok. Dan doet (bij mij althans) alles het. Nadeel is wel dat ik niet én de extra kanalen én iTv heb. Zodra je op de nieuwe smardcard met die extra kanalen iTv probeert op te roepen doet de Cisco een nieuwe installatie die alleen maar oplevert dat iTv niet meer werkt. Ook op de oude smardcard niet meer. Tenzij je daarop iTv opnieuw installeert. Conclusie: installeer en gebruik VOD en iTv alleen op de OUDE opgegeven smartcard!
Overigens: wel slordig /vervelend van Ziggo dat iTv op de nieuwe smardcard nu is uitgeschakeld
 
Conclusie: installeer en gebruik VOD en iTv alleen op de OUDE opgegeven smartcard! Overigens: wel slordig /vervelend van Ziggo dat iTv op de nieuwe smardcard nu is uitgeschakeld
Heel vervelend om verwarring te veroorzaken, maar bij mij is het precies andersom. Alleen met de nieuwe kaart krijg ik beeld en niet het 0900-nummer in een popup. Het advies van Ruigrok ("probeer allebei de kaarten") lijkt dus toch het beste... Of zou het zo zijn dat een kaart die nog in z'n 6 weken demo-tijd zit ook automatisch ITV toestaat?
 
Dat laatste lijkt me sterk in ieder geval, aangezien iedereen nog in zijn 6 weken proeftijd zit volgens mij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan