• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Automatische incasso te laat uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maris37

Per 1/4/2008 heb ik het all-in-one pakket afgesloten met internet/telefonie/tv.

Ik heb daarvoor ook de automatisch incasso laten uitvoeren, zodat de factuurbedragen 2 werkdagen later worden aangeboden aan mijn bankrekening.

Echter dit werd nooit automatisch afgeschreven.
Toen viel er plots een brief op de deurmat viel van LAVG gerechtsdeurwaarders, of we het totaalbedrag binnen 5 werkdagen willen storten + de gemaakte incassokosten.

LAVG gebeld, die verzocht het hele verhaal op papier te zetten en naar hen te sturen.

Ziggo gebeld, erkend geen schuld, maar zegt doodleuk dat het nu een zaak van LAVG is.

Het bedrag is op dit moment gezien mijn huidige omstandigheden, te hoog om in 1 keer te betalen.

Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem, en weet iemand hier misschien een oplossing voor ?

Ik ben ten einde raad, alvast heel erg bedankt voor de moeite om dit te lezen en mogelijk te antwoorden.

Groeten,

Mariska
 
Een betalingsregeling zou wel te regelen moeten zijn als het bedrag te hoog is om in 1 x te voldoen?
 
We zullen het morgen overleggen, dankje.

Maar het is toch te zot voor woorden dat niemand zich verantwoordelijk voelt en de schuld op zich neemt.

Maar aan de andere kant kan ik me het zeer goed voorstellen, dat wanneer je op de helpdesk werkt bij Ziggo, en dat je van je manager te horen krijgt, dat je bepaalde antwoorden moet geven op bepaalde vragen.
 
Hmm, fijn is dat. Alles-in-1 wordt ook bij mij al enige maanden niet geïncasseerd, heb herhaaldelijk de helpdesk gebeld en die zegt telkens dat hun incassosysteem vanwege technische problemen nog steeds niet kan incasseren.

Erg fijn dat ze dan kennelijk opeens een incassobureau sturen. Dat is, zacht uitgedrukt, niet bepaald netjes.

Lijkt me zo langzamerhand toch een gevalletje MGV worden? Meerdere mensen die sinds ze naar Alles-in-1 zijn gegaan die nooit meer incasso's ontvangen en inmiddels dus minimaal 1 iemand die opeens een incassobureau op zijn dak krijgt?
 
er is altijd een betalingsregeling mogenlijk
alleen als je rond 1 4 2008 wel het geld heb
is het wel wat eigen sculd want ze kunnen het er 100x niet afhalen maar je hoort het bedrag op je rekening te hebben wat je weet er van dat je moet betalen

ziggo haalt bij ons ook niet elke maand het geld er af zo staat aug en sept nu nog open tewijl okt er af is dus zorg je er voor dat die twee maan gewoon op je rekening blijft staan en niet gebruiken dus

eigen schuld dus en kan me voorstellen dat ze dan geen regeling willen doen meteen.

 
automatische incaso

nou niet eigenschuld als je een alles in een pakket afneemt en hun je drie klantnummers geven inplaats van een
en er staat altijd genoeg geld op me rekening dus dat is het niet ze maken zelf fouten
door het niet incaseren heb net alles betaald en nu kreeg ik dus een brief van de gerechtsdeurwaarder :x
 
Karo, eigen schuld is natuurlijk onzinnig.

Allereerst is het Ziggo die maanden verzuimd te incasseren naar wat ik begrijp van de helpdesk door een technisch probleem.

Ten tweede staat op de betreffende rekening iig bij mij voldoende saldo, dus dat is het probleem niet. Ze hebben, iig bij mij, niet eens geprobeerd af te schrijven.

Ten derde kun je wettelijk niet zo maar een incassobureau op iemand af sturen zonder op zijn minst een aanmaning te versturen. Ook dat heeft Ziggo naar ik begrijp uit het verhaal nooit gedaan.

Zelf heb ik nog geen incassobureau op mijn dak gekregen. Wel vandaag (voor de 6e of 7e keer inmiddels) maar weer eens gebeld waarom Ziggo niet incasseerd. Kreeg te horen dat ze het naar de financiële afdeling gingen incasseren. Op mijn opmerking dat ik dat de vorige 6 keer ook hoorde werd geantwoord dat ze het nu echt ging doen. We zullen zien.
 
bericht 1 Het bedrag is op dit moment gezien mijn huidige omstandigheden, te hoog om in 1 keer te betalen.
ander bericht Ten tweede staat op de betreffende rekening iig bij mij voldoende saldo, dus dat is het probleem niet.

Sorry dan is er toch geen probleem
dan kan en betaal je toch gewoon en overleg je het me de incasso
als jij bewijs heb dat ze het niet geprobeert heb en er genoeg geld op de rekening staat is er niets aan de hand
 
Het bedrag is op dit moment gezien mijn huidige omstandigheden, te hoog om in 1 keer te betalen.

Ten tweede staat op de betreffende rekening iig bij mij voldoende saldo, dus dat is het probleem niet.

bericht 1: het bedrag is op dit moment gezien mijn huidige omstandigheden, te hoog om in 1 keer te betalen.
bericht 2: Ten tweede staat op de betreffende rekening iig bij mij voldoende saldo, dus dat is het probleem niet.
Beter lezen Karo, je citeert 2 verschillende personen ;)
Dus je redenering slaat niet echt ergens op en er zijn verschillende situaties. En het is toch van de gekke dat men door hun eigen fout 'niet geincasseerde' gelden ineens wil innen, zonder een officieel schrijven (aanmaning) van Ziggo zelf. Tuurlijk kan je alles aan de kant gaan zetten, voor als men het wel incasseert, maar ja, overal gaat wel eens iets kapot in een huis en dan zal je het maar net nnodig hebben. Bijvoorbeeld een nieuwe koelkast of wasmachine rechtvaardigd zulk handelen wel (kan je namelijk niet zonder) en ik mag aannemen dat jij daar ook wel zo over denkt.

Kortom, niemand kan in elkaars portomonnee kijken, dus jouw opmerking vind ik een beetje suggestief en totaal onnodig.
 
Beter lezen Karo, je citeert 2 verschillende personen ;)
Dus je redenering slaat niet echt ergens op en er zijn verschillende situaties. En het is toch van de gekke dat men door hun eigen fout 'niet geincasseerde' gelden ineens wil innen, zonder een officieel schrijven (aanmaning) van Ziggo zelf. Tuurlijk kan je alles aan de kant gaan zetten, voor als men het wel incasseert, maar ja, overal gaat wel eens iets kapot in een huis en dan zal je het maar net nnodig hebben. Bijvoorbeeld een nieuwe koelkast of wasmachine rechtvaardigd zulk handelen wel (kan je namelijk niet zonder) en ik mag aannemen dat jij daar ook wel zo over denkt.

Kortom, niemand kan in elkaars portomonnee kijken, dus jouw opmerking vind ik een beetje suggestief en totaal onnodig.



ze hadden toch het geld op hun rekening staan alleen ziggo haalt het er niet af
dus moet je gewoon het geld niet gebruiken

ik kan nu toch ook niet zeggen tegen ziggo met a doe deze maand maar niet hoor want me koelkast is stuk
je heb een aboment met ziggo en heb er voor gekozen dat ze automatisch het geld van je rekening kunnen halen
dan zal je er ook altijd voor moeten zorgen dat het er op staat
al zouden ze een half jaar niets afboeken is het niet je recht om dat geld dan op te maken en te zeggen dan hadden ze het die maand maar moeten doen en niet nu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan