• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Goede en slechte SD ontvangers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggogebruiker01

Forum Gebruiker
Berichten
294
Goede en slechte SD ontvangers?

Ik weet dat er al heel vaak gevraagd is wat je nu voor Dig. ontvanger moet kopen. Helaas is de info soms wat oud, eenzijdig of gaat het over HD/interactieve ontvangers. Bij mij geven die dig. ontvangers altijd kuren na verloop van tijd, maar ik pieker er niet over om voor een simpel standard definition (SD) ontvangertje 50 Euro neer te leggen. Ik koop wel een tweede handsje. Doet het vaak prima.

Maar er bestaat al zo lang digitale TV van Ziggo dat ik moeite heb met kiezen.

De volgende vind/vond ik slecht:

  • Samsung DCB 9401R
    (een van de allereerste: die zilveren waar het kaartje uitsteekt). Ik vond 'm slecht omdat de ondertitels rafelig zijn (ik kijk vaak BBC). Verder zijn de menu's lelijk. Dat je je huidige TV programma in beeld ziet tijdens de EPG vond ik dan weer wel goed.
  • Humax IR-Fox C.
    De EPG loopt continu vast. Om knettergek van te worden! Verder zie je je huidige TV programma niet "live" in beeld tijdens het bekijken van de EPG, die er dan weer wel redelijk uitziet. De ondertitels (BBC) zien er goed uit. Mooi lettertype.
Verder kom je 2e hands vaak de volgende tegen, maar ik weet niet of die nog ouder en slechter zijn dan de 2 hierboven:

  • Samsung DCB B270R
  • Panasonic (TU-DC40RD?)
Welke "oude" zouden jullie kopen als extra decodertje. Kinderkamer enzo? Wat was echt een "gouden" decodertje voor z'n tijd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, 'slecht' en 'goed' zijn natuurlijk relatieve begrippen. Zelf heb ik helemaal geen slechte ervaringen met de Humax. Een enkele keer gebeurt het bij mij ook dat de EPG traag wordt. Even 30 seconden van de stroom af en het is weer klaar. Verder staat het beeld bij RGB iets te ver naar rechts en te hoog, maar daar is mee te leven. Een ontvanger zonder negatieve punten zul je denk ik nooit tegenkomen.

De Panasonic die je noemt ken ik niet, maar bij de Samsung zijn ook wel negatieve punten te noemen. In ieder geval de volgende.

- Als je ook nog analoog kijkt: ook als je ontvanger op standby staat houdt hij de scart ingang van de tv vast.
- Als je via EPG programmeert kun je de gegevens niet handmatig wijzigen.
- Als je een programma reserveert, moet je erom denken de ontvanger op een ander kanaal uit te zetten dan de zender die je reserveert, anders blijft de menu-balk in beeld.
 
Tja, 'slecht' en 'goed' zijn natuurlijk relatieve begrippen. Zelf heb ik helemaal geen slechte ervaringen met de Humax. Een enkele keer gebeurt het bij mij ook dat de EPG traag wordt. Even 30 seconden van de stroom af en het is weer klaar. Verder staat het beeld bij RGB iets te ver naar rechts en te hoog, maar daar is mee te leven. Een ontvanger zonder negatieve punten zul je denk ik nooit tegenkomen.

De Panasonic die je noemt ken ik niet, maar bij de Samsung zijn ook wel negatieve punten te noemen. In ieder geval de volgende.

- Als je ook nog analoog kijkt: ook als je ontvanger op standby staat houdt hij de scart ingang van de tv vast.
- Als je via EPG programmeert kun je de gegevens niet handmatig wijzigen.
- Als je een programma reserveert, moet je erom denken de ontvanger op een ander kanaal uit te zetten dan de zender die je reserveert, anders blijft de menu-balk in beeld.
Bedankt voor je tips over de Samsung! Maar heb je het dan over die oude "zilveren" 9401R of over de "nieuwere" zwarte B270R?

Wat bedoel je precies met analoog en scart? Wat ik wel heb begrepen is dat je je dig. ontvanger soms aan moet zetten wil je analoog kunnen kijken (er zit geloof ik een versterker in, net als in je VHS video recorder vroegah).

P.S. Opvallend dat bij jou de EPG niet continu vast loopt bij de Humax. Ik word er echt knettergek van. Ik ga er van uit dat mijn signaal sterk genoeg is want de check zegt: sterkte = 58% en kwaliteit = 100%.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die Panasonic is ook niet echt aan te raden, veel exemplaren hiervan kunnen niet goed overweg met QAM-256 waardoor je niet alle zenders kunt ontvangen. Bijvoorbeeld bij @home betekent dat dat je Nederland 1-3 en RTL4 al niet kunt zien.
 
Die Panasonic is ook niet echt aan te raden, veel exemplaren hiervan kunnen niet goed overweg met QAM-256 waardoor je niet alle zenders kunt ontvangen. Bijvoorbeeld bij @home betekent dat dat je Nederland 1-3 en RTL4 al niet kunt zien.
Superbedankt voor de info!!! :thumb up: Die koop ik dus nooit.
 
Bedankt voor je tips over de Samsung! Maar heb je het dan over die oude "zilveren" 9401R of over de "nieuwere" zwarte B270R?

Wat bedoel je precies met analoog en scart? Wat ik wel heb begrepen is dat je je dig. ontvanger soms aan moet zetten wil je analoog kunnen kijken (er zit geloof ik een versterker in, net als in je VHS video recorder vroegah).

P.S. Opvallend dat bij jou de EPG niet continu vast loopt bij de Humax. Ik word er echt knettergek van. Ik ga er van uit dat mijn signaal sterk genoeg is want de check zegt: sterkte = 58% en kwaliteit = 100%.

Ik heb het over de zwarte B 270R. Als je de ontvanger doorlust kun je ook als je wilt even analoog kijken, b.v. als je het signaal van de decoder wilt opnemen op een video recorder of een dvd recorder en je wilt naar een andere zender kijken. Als je de tv aanzet en de decoder staat op standby zie ik gewoon het analoge signaal, maar bij de samsung moet je met de afstandbediener van de tv de scartplug 'loskoppelen' anders heb je geen beeld.

Sterkte 58 is prima.
 
Scheisse, waarom zeg je dit nu? Heb ik eens een mogelijkheid om van dat achterlijke ding af te komen, zeg je dit weer... :cool:

Die Panasonic is ook niet echt aan te raden, veel exemplaren hiervan kunnen niet goed overweg met QAM-256 waardoor je niet alle zenders kunt ontvangen. Bijvoorbeeld bij @home betekent dat dat je Nederland 1-3 en RTL4 al niet kunt zien.
 
Verkoop dat ding aan iemand met glasvezel, daar gebruiken ze toch alleen maar QAM-64 via coax.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan