• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan geen PPS bijlage van 4,2 mb meer verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor1950

Forum Gebruiker
Berichten
47
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ontvanger krijgt deze melding :

At Sun Apr 19 21:52:37 2009 the scanner said:
MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are removed

Ik zelf krijg daar geen melding over, wie weet hoe lang ik al voor joker pps bijlagen verzend/doorstuur

Ik heb nu het vinkje weggehaald bij " Berichten opsplitsen boven 500 kb ",
en nu gaat het wel goed . Ik kan bijlagen nu dus niet meer opsplitsen ?
 
Ontvanger krijgt deze melding :

At Sun Apr 19 21:52:37 2009 the scanner said:
MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are removed

Ik zelf krijg daar geen melding over, wie weet hoe lang ik al voor joker pps bijlagen verzend/doorstuur

Ik heb nu het vinkje weggehaald bij " Berichten opsplitsen boven 500 kb ",
en nu gaat het wel goed . Ik kan bijlagen nu dus niet meer opsplitsen ?

Weet je zeker dat het geen melding is van de mailscanner van de ontvanger (Dus zijn eigen virusscanner) ?
 
Volgens mij wel, ik had beter de gehele tekst kunnen melden, bij deze alsnog dus :


Warning: This message has had one or more attachments removed
Warning: (the entire message).
Warning: Please read the "ZiggoSMTP-Attachment-Warning.txt" attachment(s) for more information.

This is a message from the MailScanner E-Mail Virus Protection Service
----------------------------------------------------------------------
The original e-mail attachment "the entire message"
was believed to be dangerous and/or infected by a virus and has been
replaced by this warning message.

Due to limitations placed on us by the Regulation of Investigatory Powers
Act 2000, we were unable to keep a copy of the infected attachment. Please
ask the sender of the message to disinfect their original version and send
you a clean copy.

At Sun Apr 19 21:52:37 2009 the scanner said:
MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are removed
 
Edit: Hmm niet goed gelezen, die optie had je al gevonden. Je kan berichten dan inderdaad niet meer opsplitsen. Dit hebben ze gedaan vanwege de beveiliging. Overigens is het ook niet nodig om het op te splitsen, lijk me. toch?
 
Ik had splitsen ooit eens aangezet omdat een ontvanger geen grote bestanden aankon en nooit meer terug gezet. Maar wat mij het meest irriteert : ik kwam er bij toeval achter via de ontvanger dat het niet goed ging. Zelf kreeg ik geen foutmelding. Cor
 
dat is het probleem niet

je moet even je computer defragmenteren. het ziet ernaar uit dat je computer het pps bestandje in meerdere delen (fragmentjes) op je harde schijf heeft staan.

omdat de mailserver geen fragmented files kan onderszoeken op virussen krijg je hem auto terug.

wat ook wel zo is is dat het een mailtje is van bijna 5mb , ik geloof dat je ook maar max 4-5mb per mail mag versturen.
 
moet even je computer defragmenteren. het ziet ernaar uit dat je computer het pps bestandje in meerdere delen (fragmentjes) op je harde schijf heeft staan.

omdat de mailserver geen fragmented files kan onderszoeken op virussen krijg je hem auto terug.
Wat is dit nu voor vreemd verhaal?? :?:

Wat heeft de mailserver nu te maken of bestanden al dan niet gefragmenteerd op een HD staan?
Bestanden gesplitst in segmenten is natuurlijk iets anders maar dat heeft verder niets te maken met het defragmenteren van de harde schijf.
Al dan niet gefragmenteerd, de bestanden blijven natuurlijk gewoon hetzelfde.
 
Wat is dit nu voor vreemd verhaal?? :?:

Wat heeft de mailserver nu te maken of bestanden al dan niet gefragmenteerd op een HD staan?
Bestanden gesplitst in segmenten is natuurlijk iets anders maar dat heeft verder niets te maken met het defragmenteren van de harde schijf.
Al dan niet gefragmenteerd, de bestanden blijven natuurlijk gewoon hetzelfde.


nooit text gelezen ?

At Sun Apr 19 21:52:37 2009 the scanner said:
MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are removed


de applicatie die gebruikt word om berichten te lezen en te scannen verwacht dat het in 1x erdoorheengaat , niet in meerdere stukken

dus het bestand zit in 2 fragmentjes of meer dus hij pakt hem niet.

raar antwoord of niet , defrag en 100% dat hij dan wel verstuurd.
 
je moet even je computer defragmenteren. het ziet ernaar uit dat je computer het pps bestandje in meerdere delen (fragmentjes) op je harde schijf heeft staan.

omdat de mailserver geen fragmented files kan onderszoeken op virussen krijg je hem auto terug.
Sorry, maar het gebrek aan inzicht dat je hier laat zien is schokkend. Ik hoop echt dat je niet bij de Ziggo-helpdesk werkt en hier alleen maar de boel voor de gek houdt, ander begin ik de klachten over de helpdesk te begrijpen.

Het is heel normaal dat op een computer bestanden gefragmenteerd zijn. Dat is vervelend voor de performance, maar functioneel maakt het niets uit. Er zal geen enkele virus-scanner problemen hebben met een gefragmenteerd bestand. (Wel met een gelocked bestand, maar dat is iets heel anders.)

Maar dan nog, de virus-scanner draait op de mailserver. Die kan nooit op een PC van een verzender scannen. Het enige dat hij kan scannen zijn berichten die op de mailserver voorbij komen.

De mailscanner geeft ook aan dat de message fragmented is, niet de file op de PC van de verzender. Cor1950 geeft zelf al aan dat het opgelost is door berichten niet meer opgesplitst te versturen (blijkbaar een standaard optie in zijn maillclient, waarschijnlijk Microsoft Outlook Express). Het is Outlook die het bestand in delen opsplitst, en in meerdere mails verstuurd. Zie ook hier.
 
Ik hoop echt dat je niet bij de Ziggo-helpdesk werkt en hier alleen maar de boel voor de gek houdt, ander begin ik de klachten over de helpdesk te begrijpen.

Hangt ervanaf. Als hij niet voor de TD internet werkt, maar bijvoorbeeld op een administratieve afdeling, zit hij niet op een afdeling waar ze dit moeten weten.

Overigens heeft bestandsfragmentatie hier inderdaad helemaal niks mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan