• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik herhaal deze vraag maar even. Is er nu echt niemand die dit getest heeft? Zou namelijk het eerste zijn wat ik zou doen.

Ik heb wat SD materiaal over ge-ftp'ed en het gewoon kunnen bewerken op de pc.
 
Dus als ik dit apparaat plaats op de Humax kan ik deze draadloos bedienen via de laptop in een netwerk?
Sorry dat ik dit vraag, ik heb er weinig verstand van.:oops:


Mogelijk dat het wel kan via zo'n 'usb-hub' in combinatie met een router? Weet alleen niet of de pvr die 'hub'dan ook herkent?
 
Dus als ik dit apparaat plaats op de Humax kan ik deze draadloos bedienen via de laptop in een netwerk?
Sorry dat ik dit vraag, ik heb er weinig verstand van.:oops:

dat klopt. ik heb deze achter mijn tv hangen met daarin de tv met dnla en de bluray speler tbv bdlive. straks komt ook de humax hieraan.
dit kastje maakt verbinding met bijn wifi-router en zodoende kan ik via het draadloze netwerk mijn home-entertainment benaderen.
 
het volgende werd geplaatst in de bug&wishlist, zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

1) HDMI heeft geen aspect ratio info door aan de TV, het gevolg is dat de automatische smartzoom (niet lineaire zoom+clip) van de TV niet meer werkt.

Oplossing: naast de auto, fullscreen en zoom een smartzoom optie.

Wat is er mis met de bestaande mogelijkheden?

Auto: pilarbox ziet er niet uit op een breedbeeld TV
Fullscreen geeft teveel vervorming.
Zoom: laat teveel (o.a. ondertitels) weg.
 
Auto: pilarbox ziet er niet uit op een breedbeeld TV

In de autostand geeft hij dus waarschijnlijk wél de aspect ratio door, want anders had je geen 'pillar box'.
De opmerking dat het er niet uitziet vind ik een non-argument, het is de enige modus waarbij het beeld niet vervormd (en dus correct) wordt weergegeven.
Een bioscoopfilm met een aspect ratio van 2.35 wordt weergeven in 'letter box' op een breedbeeld tv. Ook géén probleem, toch?
 
Hoi,

Ik lees wat berichten over het felle display van de 5050. Voor de mensen die het hebben gezien en ook het displat van de 9200 hebben gezien.... zijn deze vergelijkbaar, of is de 5050 echt een stuk feller ?
Véél feller. Te fel imo. Hoop dat ze ooit nog eens een optie toevoegen om dit te veranderen. Naja, kassie dicht, klaar :)
 
Ik heb wat SD materiaal over ge-ftp'ed en het gewoon kunnen bewerken op de pc.
Dank je. Zou je het willen proberen met HD beeldmateriaal?

Ja, HD opnames!, daar zijn we natuurlijk benieuwd naar! :oyeah:

Het bewerken van HD/h264 opnames is niet zo eenvoudig als bij SD MPEG2 materiaal.
Voor het eenvoudig knippen van HD TS streams heb ik tot nu toe zeer goede ervaringen met dit programma:

BitStreamTools: Transport Stream Packet Editor

2yl8mc7.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan