• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 1)

  • Onderwerp starter Magnetra
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb bij mij thuis een Ubuntu Server draaien met Apache en Teamspeak en nog wat andere dingen. Nu lukt het mij soms niet om apache te bereiken met port forwarding, bijv na een restart ( er zit een klok tussen het Ubee mode/router die elke dag om 4 uur het apperaat aan en uitzet ).

Ook als ik 5-10 minuten bezig ben op de site ( browsen ) wil de verbinding nog wel eens weg vallen met apache


Nadat ik alle port forwards uitzet en het apperaat in DMZ host zet kan ik de website wel weer normaal bereiken, dit heb ik nog niet getest met "
Ook als ik 5-10 minuten bezig ben op de site ( browsen ) wil de verbinding nog wel eens weg vallen met apache"

Nu had ik dit gelezen op de frontpage:

  • Poort forwarding schijnt niet altijd effectief te zijn (dank aan Ardana voor de melding).
    Mijn advies in dit geval: gebruik een eigen router of zet desnoods het apparaat in de DMZ.
Dit geeft mij niet heel veel informatie, wat wordt verstaan onder "niet altijd effectief"

En hoe zit het met deze waardes?

85085487.png

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook als ik 5-10 minuten bezig ben op de site ( browsen ) wil de verbinding nog wel eens weg vallen met apache

Heb je de firewall al uitgezet in de router ? Ik weet niet precies waar die instelling zit (ik heb een ander modem), maar de interne firewall schijnt bij veel inkomende verbindingen soms de verbinding te blokkeren. Gewoon uitzetten dus en dan nog eens testen.
 
Heb je de firewall al uitgezet in de router ? Ik weet niet precies waar die instelling zit (ik heb een ander modem), maar de interne firewall schijnt bij veel inkomende verbindingen soms de verbinding te blokkeren. Gewoon uitzetten dus en dan nog eens testen.
scaled.php
 
sonos

ik heb deze modem maar hij herkent mijn sonos apparatuur en Iomega multimedia drive niet?
Hoe op te lossen ?
 
Heb je de firewall al uitgezet in de router ? Ik weet niet precies waar die instelling zit (ik heb een ander modem), maar de interne firewall schijnt bij veel inkomende verbindingen soms de verbinding te blokkeren. Gewoon uitzetten dus en dan nog eens testen.

Is dat niet onveilig??
 
Is dat niet onveilig??
De routerfunctie van je modem houdt zowiezo al het meeste verkeer wat inkomend naar je toe komt tegen, dat bereikt je computers dus al niet. De firewall die in je modem/router zit kijkt dan verder nog mee met je verbinding en houdt zaken tegen die hij als onveilig ziet, maar als je al een goed antivirus programma op je computers gebruikt is zo'n extra firewall in je router meestal niet nodig, vooral niet als hij ook zorgt voor een wegvallende verbinding. Dat is lang niet bij iedereen het geval, maar als je zelf een server draait thuis of veel verbindingen hebt wil zo'n firewall nog wel eens voor problemen zorgen.
 
De routerfunctie van je modem houdt zowiezo al het meeste verkeer wat inkomend naar je toe komt tegen, dat bereikt je computers dus al niet. De firewall die in je modem/router zit kijkt dan verder nog mee met je verbinding en houdt zaken tegen die hij als onveilig ziet, maar als je al een goed antivirus programma op je computers gebruikt is zo'n extra firewall in je router meestal niet nodig, vooral niet als hij ook zorgt voor een wegvallende verbinding. Dat is lang niet bij iedereen het geval, maar als je zelf een server draait thuis of veel verbindingen hebt wil zo'n firewall nog wel eens voor problemen zorgen.


Dank je voor je antwoord. Ga ik dat eens proberen, want helemaal smooth loopt die Ubee niet.
 
hoe snel is de modem eigenlijk qua streamen? een hd film (boven 12 gig) is niet te doen hier..
 
Na zo'n 20 pagina's te hebben gelezen en nog niet tot een duidelijk antwoord te zijn gekomen, heb ik me ook maar even aangemeld. 93 werd me iets teveel..:wink:

Ook hier dezelfde problemen waar ik al veel over gelezen en gehoord heb.
Ieder half uur / uur verlies ik connectie met internet, maar is er wel een wifi verbinding.

Werk sinds juli 2011 met de EWV3200. Problemen met uitvallend internet als genoemd + div. andere problemen. Na een maand omruiling van het modem voor een andere EWV3200. Meeste klachten sindsdien weg alleen blijf ik problemen houden met uitvallend internet. Zowel draadloos als wel bedraad. Werkte aanvankelijk met een lange coax kabel vanaf de AOP doos. Vanwege de klachten de EWV3200 bij de AOP doos geplaatst met de korte coax. Blijf klachten houden. Niet elk half uur, maar toch wel enkele keren per dag. Soms geeft het netwerk icoon aan dat er geen internet verbinding is, soms ook niet. Pagina's laden gewoonweg niet. Enkele minuten wachten en we zijn weer online. Gekke is dat internetradio vaak wel door blijft spelen. In de power uitlezing van het modem heb ik nooit iets afwijkends kunnen zien. Heb het enige tijd aangezien, maar heb toch de indruk dat het modem de oorzaak is.
 
Problemen met uitvallend internet als genoemd + div. andere problemen.
.....
Soms geeft het netwerk icoon aan dat er geen internet verbinding is, soms ook niet. Pagina's laden gewoonweg niet. Enkele minuten wachten en we zijn weer online.

.....

Gekke is dat internetradio vaak wel door blijft spelen. In de power uitlezing van het modem heb ik nooit iets afwijkends kunnen zien. Heb het enige tijd aangezien, maar heb toch de indruk dat het modem de oorzaak is.


Als je internet radio gewoon doorspeelt heb je dus wel gewoon internet. Ik denk dat er dan eerder een probleem is met het opbouwen van nieuwe verbindingen/pagina's. Het lijkt dan op een DNS probleem, wat meestal iets in je computer is. Heb je hetzelfde effect op meerdere computers die via je modem werken op hetzelfde moment ? Zo niet, dan moet je de instellingen of antivirus van je pc eens checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan