• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe decoder aangeschaft, krijg niets binnen via decoder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FrankDeBoer

Hallo Iedereen,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn nieuwe Cisco 8485DVB PVR te installeren, het is mij echter nog niet gelukt.

Mijn installatie:
Coax vanuit meterkast -> Cisco
Cisco -scart-> TV

Nu heb ik de ontvanger overgekocht van mijn zus, waar hij gewoon werkte, dus ik heb de fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld.

Nu moet ik dus opnieuw installeren, dus ik heb de frequentie en netwerkcodes ingevoerd (37200 mHz en 5555). Wanneer ik dan op OK druk krijg ik een 'installatie mislukt' melding (oranje pop up).

Rechtsonderin staan de verbindingssterktes, hier staat bij zowel Tuner 1 als bij Tuner 2 dat het niet verbonden is (0% sterkte, geen signaallock etc)

Dit is niet de enige decoder bij ons in huis, we hebben ook nog een Humax decoder beneden staan, en ik heb voor deze dus een nieuwe smartcard besteld bij foka.nl

Ik heb deze in de ontvanger geplaatst en gewoon Ziggo gebeld op het activatienummer. Hier verder geen problemen, ik kreeg niet door dat ze de kaart niet zagen ofzo.

Om te testen of er überhaupt een signaal doorkwam heb ik de RF bypass getest, ik heb wel analoge tv.

Enig idee wat ik fout heb gedaan?

Dus, errorcode e52/e48 bij de normale kanalen, signaalsterkte staat op 0%, analoog komt door.

P.s. het groene LEDtje waar ik al vaker over heb gehoord knippert (waaronder de 2 pijltjes staan zeg maar).

Mvg,
Frank
 
Volgens mij moet er nog een nul achter de frequentie ingevoerd worden.
Bij het ene merk moet dat wel en het andere niet
Dus 372000.
 
Schellinkhout (bij Hoorn) is ex-Multikabel, dus 514.00MHz en netwerk 8888.

Dat het ledje knippert komt hoogstwaarschijnlijk omdat er op de hoofdaansluiting nog de datasplitter (UMU-01 of ander model) zit om het signaal naar je modem af te takken. Deze zal eraf moeten en worden vervangen door een versterker. Als je signaal heel goed is kan het eventueel ook werken met alleen een goede splitter (VFC2104, bijvoorbeeld) maar dat is een oplossing die officieel niet wordt ondersteund.
 
Schellinkhout (bij Hoorn) is ex-Multikabel, dus 514.00MHz en netwerk 8888.

Dat het ledje knippert komt hoogstwaarschijnlijk omdat er op de hoofdaansluiting nog de datasplitter (UMU-01 of ander model) zit om het signaal naar je modem af te takken. Deze zal eraf moeten en worden vervangen door een versterker. Als je signaal heel goed is kan het eventueel ook werken met alleen een goede splitter (VFC2104, bijvoorbeeld) maar dat is een oplossing die officieel niet wordt ondersteund.

Ja, hier kwam ik ook al snel achter :D

Ik heb inmiddels de decoder werkend gekregen maar krijg alleen nog niets binnen bij Tuner-2 hoe werkt dat precies?

Ik heb om het werkend te krijgen de kaarten gewisseld met mn tweede decoder en de frequentie etc goed gezet. De tweede smartcard (nieuwe) was nog niet goed geactiveerd wat dus inmiddels wel gelukt is via de oude decoder.

Ik heb op dit moment in de meterkast gewoon een aparte aansluiting voor de modem en een aansluiting voor het analoge signaal, dus mogelijk zit er ergens dieper in de meterkast een datasplitter. Echter, voordat ik een versterker aanschaf, wat maakt het uit of het groene led-tje knippert? Aangezien de decoder vooralsnog functioneert.

Mvg,
Frank
 
Ik heb inmiddels de decoder werkend gekregen maar krijg alleen nog niets binnen bij Tuner-2 hoe werkt dat precies?

Die wordt uitsluitend gebruikt voor opnames. Zolang je die nog niet hebt gemaakt is deze niet geïnitialiseerd.

Ik heb op dit moment in de meterkast gewoon een aparte aansluiting voor de modem en een aansluiting voor het analoge signaal

Drie uitgangen aan de onderkant: data, TV, radio? Dan is dat een UMU-01: de hele bovenkant kan eraf, er onder zit een eengats WCD.

wat maakt het uit of het groene led-tje knippert?

Geen uitzending-gemist, geen video-on-demand. Ook werkt de 7-daagse EPG mogelijk niet, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ah ik zie het al, al die dingen heb ik niet hier thuis, geen versterker etc.

Dan zal ik het maar zonder interactieve tv moeten doen verwacht ik.

Groet,
Frank


EDIT: Hoe sterk zou het signaal moeten zijn om zonder versterker te werken? En waar is zo'n versterker goedkoop verkrijgbaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt iedereen!

Ik ben er helemaal uit.
Hier kan dus een slotje op.

Groet,
Frank
 
Het kan voor anderen nog wel eens leerzaam zijn om te lezen wat je hebt gedaan (of gaat doen) om het probleem op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan