• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het ook voor dit apparaat tijd word voor een Bug&Wishlist.
zal proberen ze bij te houden


Bugs
Volgens mij dient het groene scherm er nog bij gezet te worden bij een koude start van de Humax.

Vreemd bij mij deed het probleem zich in de eerste maand na de aanschaf zich niet voor, daarna frequent voorkomend.

2e machine, ook een 5050,en deze geeft ook frequent een groen beeld, even de Humax uit/aan werkt maar is niet prettig.
 
Conflict tijdens live kijken en timers

Gister een opname ingepland. Deze veroorzaakte een conflict met een andere opname, ik heb die andere laten annuleren. Dus de nieuwe opname had voorrang. Daarna ging ik wat eerder opgenomen dingen kijken. Tijdens de laatste 10 minuten van de geplande opname bleek dat hij helemaal niet aan het opnemen was! In de timerlijst stond hij er echt tussen, en stond op 'opnemen'. Maar toch werd er niets opgenomen en heb ik tussendoor geen conflict gemeld gezien.

Eerst dacht ik dat het te maken had met het feit dat ik live-tv op een 3e stream had staan, zodat de opname niet kon plaatsvinden; maar dan geeft de humax een conflict aan zodra de opname moet beginnen.

Vandaag een erg vreemd conflict gehad.
Geplande timeropname van Discovery liep. Ik keek live tennis op Eurosport HD. Vervolgens moest een timeropname van RTL4 starten. Ik kreeg een conflictmelding en kreeg de opties om de nieuwe timeropname (RTL4) te wijzigen of de reeds lopende timer (dicovery) te beeindigen.
Waarom werd gewoon de live opname niet gestopt? Dat doet de 9200 ook. Hij springt dan over naar de nieuwe timeropname.

Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? En is het een wish of bug?
 
Misschien moet je toch af en toe dit topic even lezen. Er is door anoniem al geschreven wanneer Humax (en dus niet Ziggo) aan de nieuwe firmware versie zal gaan werken....

Dat had ik inderdaad niet gelezen, heel goed van anoniem :)

Overigens blijft het wel een samenwerking tussen Humax en Ziggo, Ziggo zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de firmware update op hun netwerk komt te staan (na het valideren), zodat de gebruikers deze kunnen downloaden.
 
Overigens blijft het wel een samenwerking tussen Humax en Ziggo, Ziggo zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de firmware update op hun netwerk komt te staan (na het valideren), zodat de gebruikers deze kunnen downloaden.
Dat niet alleen. Veel bugs zijn m.i. geralateerd aan spciefieke netwerkwensen van Ziggo. Het is ook aan Ziggo om er voor te zorgen dat Humax dat in de firmware kan oplossen.
 
Vandaag een erg vreemd conflict gehad.
Geplande timeropname van Discovery liep. Ik keek live tennis op Eurosport HD. Vervolgens moest een timeropname van RTL4 starten. Ik kreeg een conflictmelding en kreeg de opties om de nieuwe timeropname (RTL4) te wijzigen of de reeds lopende timer (dicovery) te beeindigen.
Waarom werd gewoon de live opname niet gestopt? Dat doet de 9200 ook. Hij springt dan over naar de nieuwe timeropname.

Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? En is het een wish of bug?

Dit is geen fout.
Je hebt maar 2 tuners.
Op elk kanaal zitten meerdere zenders (stream genaamd).
Je kan dus 2 zenders van een verschillende stream gelijktijdig opnemen en een derde alleen kijken als deze in dezelfde stream zit.
Als je 1 programma opneemt en kijkt naar een andere en deze zitten beide niet in dezelfde stream, dan kan je geen programma in een andere stream opnemen. Daarom krijg je die melding.
 
Dit is geen fout.
Je hebt maar 2 tuners.
Op elk kanaal zitten meerdere zenders (stream genaamd).
Je kan dus 2 zenders van een verschillende stream gelijktijdig opnemen en een derde alleen kijken als deze in dezelfde stream zit.
Als je 1 programma opneemt en kijkt naar een andere en deze zitten beide niet in dezelfde stream, dan kan je geen programma in een andere stream opnemen. Daarom krijg je die melding.

Hoe wil je dat dan noemen? Een timer zou prioriteit moeten krijgen op een live uitzending. Stel je voor dat de 5050 toevallig nog aanstond oid? Dan zou de timer niet kunnen opnemen.

De 9200 brak de live uitzending gewoon af voor de timer.

Ik ben bekend met de streams :wink:
 
Netwerkaansluiting hangt Humax op

Mijn probleem heeft volgens mij te maken met wat hier staat:https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=156163&postcount=275

Ik heb eveneens de Humax samen met een Popcorn via een switch aangesloten op een router. Op zich werkt dit prima. Maar als ik de switch (+ Popcorn) op een schakeldoos zet en deze uitschakel om stroom te sparen als ik die koppelingen niet gebruik, blijft de Humax hangen of beter gezegd, er komt na de boot geen enkel beeld door op de TV beeld blijft zwart).

Uit- en inschakelen van de Humax helpt niet. TV uit en aan helpt ook niet. Zodra ik de schakeldoos met de switch + Popcorn weer aanzet, krijg ik weer beeld maar geen geluid. Na uit- en aanzetten van de TV is het geluid ook weer terug. Uitschakelen van de FTP-server in het menu helpt ook niet.

Dit gedrag van de Humax is niet handig.:oops: Ik ben nu gedwongen om de switch aan te laten staan of ik moet een extra netwerkkabel van 10 meter trekken naar de router en geen switch gebruiken.
 
Hoe wil je dat dan noemen? Een timer zou prioriteit moeten krijgen op een live uitzending. Stel je voor dat de 5050 toevallig nog aanstond oid? Dan zou de timer niet kunnen opnemen.

De 9200 brak de live uitzending gewoon af voor de timer.
Dit is geen bug. Als je namelijk niets doet terwijl die conflictmelding verschijnt, dan maakt de 5050C na enige tijd (ik dacht zo'n 30 seconden) zelf de keuze om het huidige live programma te verlaten en de timer te starten (vergelijkbaar met de 9200C).

Het verschil met de 9200C is dat je nu wat te kiezen hebt in dit geval:
  1. live blijven kijken + de nieuwe timer niet starten
  2. live blijven kijken + de nieuwe timer starten + de al lopende opname stoppen
  3. live kijken afbreken + de nieuwe timer starten
 
Dit is geen bug. Als je namelijk niets doet terwijl die conflictmelding verschijnt, dan maakt de 5050C na enige tijd (ik dacht zo'n 30 seconden) zelf de keuze om het huidige live programma te verlaten en de timer te starten (vergelijkbaar met de 9200C).

Het verschil met de 9200C is dat je nu wat te kiezen hebt in dit geval:
  1. live blijven kijken + de nieuwe timer niet starten
  2. live blijven kijken + de nieuwe timer starten + de al lopende opname stoppen
  3. live kijken afbreken + de nieuwe timer starten
Ik had laatst deze gebeurtenis ook en ik heb de Humax uit gezet zonder te antwoorden in de veronderstelling dat hij dan de timer opname zou starten. Dit gebeurde echter niet. Dit lijkt me wel een bug! Heeft iemand deze ervaring ook?
 
Ik had laatst deze gebeurtenis ook en ik heb de Humax uit gezet zonder te antwoorden in de veronderstelling dat hij dan de timer opname zou starten. Dit gebeurde echter niet. Dit lijkt me wel een bug! Heeft iemand deze ervaring ook?

Wanneer je de vraag krijgt, dan verwacht hij antworod.
Uit zetten moet je dan niet doen.
Als je wacht, dan stopt hij automatich de live uitzending.

Zie pag. 61 van de gebruiksaanwijzing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan