• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk maar eens naar Regio 22 en het infokanaal (999) zonder smartcard...
Het blijkt dat de diverse ontvangers hier weer apart op reageren. :roll:

Humax IR-FOX C zonder smartcard:
Informatiekanaal (999) werkt!
Regio22 kanaal werkt niet!

Siemens M750 zonder smartcard:
Direct na verwijderen kaart geen beeld op zowel Regio22 als het Infokanaal.
Na herstarten M750 wel beeld op zowel Regio22 als het Infokanaal.
Wordt er echter gezapt naar een gecodeerd kanaal dan is er ook geen beeld meer te krijgen op Regio22/Infokanaal.

Go figure..... :shock:

Multikabel, Siemens M750:
mktvinfoor1.gif


Multikabel, Humax IR-FOX C
mkfoxnocardpg9.jpg
 
Hmm, wordt niet vrolijk van de antwoorden van anoniem. Overigens ben ik blij dat hij ze geeft, en don't shoot the messenger, dus richt mijn kritiek dus volledig op Ziggo en niet op anoniem (om enig misverstand te voorkomen). Al moet ik wel zeggen dat de antwoorden van anoniem wel iets minder neerbuigend kunnen zijn... als hij het zo goed weet, vertel ons dan wat er wel aan de hand is ipv de speculaties af branden.

Maar waarom begrijpen kabelaars niet dat heel veel mensen gewoon zelf willen kiezen met welke apparatuur ze digitale TV kijken? En al dat ge**** over standaarden: als de kabelaars het zouden willen was die standaard er natuurlijk al lang geweest. Kennelijk hebben kabelaars in Nl dus nog steeds het misplaatste wereldbeeld dat kijkers op interactieve diensten via hun decoders zitten te wachten.

Wordt hoognodigt tijd voor politiek ingrijpen.

Gevolg is nu dat iig ik maar even geen cent aan welk apparaat dan ook ga uitgeven tot ik zeker weet wat CI+ brengt.

De officiele apparatuur brengt by far niet de opties die ik wil, en de apparatuur die dat wel doet kan straks met één druk op de knop bij Ziggo waardeloos zijn.
 
En al dat ge**** over standaarden: als de kabelaars het zouden willen was die standaard er natuurlijk al lang geweest. Kennelijk hebben kabelaars in Nl dus nog steeds het misplaatste wereldbeeld dat kijkers op interactieve diensten via hun decoders zitten te wachten.
.

Wij zijn 1 van de weinige Europese kabelaars die digitale decoder standarisatie actief hebben gepromoot. Helaas waren/zijn er in Europa ook een aantal grote kabelmaatschappijen, die geen support wilden/willen geven aan en draagvlak willen creëren voor de standarisatie en daarom is het ook niet gelukt om het specificatie voor te leggen aan ETSI.

De EU heeft aangegeven dat zij geen eisen willen opleggen na het MHP debâcle en dat dit aan de markt moet worden overgelaten.

Meer informatie over standarisatie zie:
https://www.cenelec.eu/NR/rdonlyres...FAF-05B1EA0B400B/782/DigitalTVfinalreport.pdf


De specificatie die wij hanteren is tot stand gekomen in samenwerking met EICTA en een aantal ECCA/ECL members (kabel-operators). Deze EICTA Cable specificatie zal ook worden gebruikt voor de ontwikkeling van IDTV. De specificatie is ook aangeboden aan IEC voor standarisatie.

Het is dus zeker niet dat de NL (Irdeto) kabelaars hun eigen gang gaan. Als dat het geval zou zijn dan zouden geen manufacturers bereid zijn (geweest) om producten voor een relatief kleine markt te ontwikkelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij zijn 1 van de weinige Europese kabelaars die digitale decoder standarisatie actief hebben gepromoot.

Zal wel te simpel gedacht zijn, maar waarom niet gewoon de Amerikaanse True2Way overnemen (het voormalige CableCard)? Eventueel in een Europese versie zonodig, net zoals bij DOCSIS/EuroDOCSIS?

True2Way lijkt nu in de VS eindelijk een beetje van de grond te komen, inclusief leverancier support.
 
Zal wel te simpel gedacht zijn, maar waarom niet gewoon de Amerikaanse True2Way overnemen (het voormalige CableCard)? Eventueel in een Europese versie zonodig, net zoals bij DOCSIS/EuroDOCSIS?

True2Way lijkt nu in de VS eindelijk een beetje van de grond te komen, inclusief leverancier support.

Het is pas net uit en van wat ik gewend ben kijken ze altijd liever eerst de kat uit de boom om te zien of het ook echt wat word voor ze zoiets gaan introduceren. Het concept opzich van tru2way spreekt mij wel aan. Maar ik denk niet dat je je hoop moet vestigen op dat dit systeem snel hier geintroduceerd zal worden.
 
ja, helaas de Amerikaanse standaard komt niet overeen met DVB. Met name het deel SI is geheel anders. Daarnaast zijn we in Europa verplicht om gebruikt te maken van DVB-CSA (common scrambling algortime) wat eveneens niet in America wordt gebruikt. De CI+ heeft overigens wel overeenkomsten met Cablecard2.0, echter wordt voor de UI API gebruik gemaakt van MHEG5.
Voor interactieve toepassing wordt Voor interactieve toepassingen wordt gebruik gemaakt van OCAP. OCAP is gebaseerd op GEM. GEM (Globally Executable MHP) heeft weer een aantal overeenkomsten met MHP, maar niet voor de US cable specifieke eisen.
 
Ik begin me steeds meer thuis te voelen in dit forum. Tot nog toe leer ik er alleen maar van.:-P
 
Digitale TV via de kabel staat nog steeds in de kinderschoenen, tenminste wat aantal leden betreft.

Dus ik denk niet dat men nu al gaat kloten aan de codering, pas als de dichtheid zon 80% is wordt dat interessanter.
 
Digitale TV via de kabel staat nog steeds in de kinderschoenen, tenminste wat aantal leden betreft.

Dus ik denk niet dat men nu al gaat kloten aan de codering, pas als de dichtheid zon 80% is wordt dat interessanter.

Ik weet niet hoeveel leden er zijn. Maar als ik nu al zou weten dat er problemen aan gaan komen (als bedrijf zijnde), zou ik het met weinig leden nu al oplossen.

Minder leden is minder geld te besteden om interresante aanbiedingen te moeten doen om hardware te upgraden is minder kosten.
 
In 2000 gestart en inmiddels bijna 1 miljoen dtv gebruikers, dus om te spreken van 'weinig leden' ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan