• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FSK telefoons

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kingpin!

Hoe herken je een FSK telefoon als je die zou willen aanschaffen?
Bij Primafoon werd ik niet veel wijzer.
 
Hallo,

Een telefoon is niet te herkennen als FSK type.
Er zijn toestellen die FSK nummerweergave ondersteunen, of types die DTMF nummerweergave ondersteunen. Ook zijn er die beide doen.
DTMF is de KPN standaard, dus bij Primafoon zullen ze die types aanbieden.

Voor Multikabel heb je FSK nummerweergave nodig. Meestal is het wel uit de handleiding te halen bij de specificaties.

Zelf heb ik een Philip onis 200. Deze ondersteunt beide types.
Ik schakelde dus zonder problemen over.

Hopelijk ben je hiermee verder geholpen.

groeten
 
Ik heb een Phoenix 500 Dect telefoon van KPN, wat eigenlijk een Panasonic is, en die heb ik zojuist bij mijn buurman geprobeerd om te kijken of de nummerweergave/ nummerherkenning werkt en dit werkt allebei.
Bij mij gaat dus vanavond nog de aanmelding voor kabeltelefonie de deur uit.
Roel Mulder
Den Helder
 
FSK herken je aan de specificaties van de telefoon plus het <hoort> in de handleiding te staan...
 
aangeschaft een Siemsens A200. werkt uitstekend, zowel in geluid, als in nummer en naamuitlezing.
bedankt voor jullie reacties.
Je wordt trouwens wijzer op de site van de desbetreffende fabrikanten dan bij de verkopers....
 
Mijn vraag is waar je die telefoons kunt kopen.
De winkels DIXON en Mediamarkt geven geen enkele garantie (ook voor siemens) dat FSK wordt ondersteunt.
Wel zeggen beide dat uittesten thuis uitsluitsel kan bieden.
Mediamarkt zegt wel dat als het product niet bevalt je het kunt omruilen of je geld terug.
Een a200 is een perfect apparaat maar in Nederland veel te duur.
Scheelt met Duitsland soms wel 40% !!. dan weet je zeker dat er FSK op zit.
 
fsk siemens

Ik heb mijn Siemens bij Dixon gekocht.
Ik mocht deze terugbrengen als deze niet werkte op de kabel.
Ik heb eerst uitgebreid de site van Siemens bezocht en daar staat bij al hun toestellen welke wel of geen fsk ondersteunen. De meeste toestellen ondersteunen beide systemen. En duur, ja ik betaalde voor de A200 99,99 euro, hoop geld, maar het toestel werkt uitstekend. de A340 was waar ik woon niet verkrijgbaar. het verschil tussen beide toestellen is dat de laatste een verlicht lcd schermpje heeft en ruimte voor 30 nummers/namen in het adresboek ipv van 20 bij de A200.
Misschien een tip: als je de volgende url overneemt, krijg je bij kieskeurig (als voorbeeld de A340) opvraagbaar reviews, kun je lezen wat anderen van een bepaald toestel vinden.

https://www.kieskeurig.nl/nl/produc...os&q2=[merk]=Siemens&pcode=telefoon_draadloos

succes
Tom
 
Dat komt mooi uit ... ik heb net via i-net een telefoonset uit Duitsland binnen en deze zijn standaard voorzien van FSK nummermelding ... werkt niet bij KPN, maar wel bij verschillende kabelaanbieders .... resultaat ==> ik ga volgende week over op telefoon via MK en dan kan mijn nummermelder er tussen uit en ontvang ik op de Gigaset A340 de inkomende nummers ... tip???? .. gr.

p.s. voor diegene die denken wat moet hij nou met Duitse telefoons ==> de Gigaset 340 is voor de DTMF (KPN) zo'n €149,00 en ik heb de duoset (basisstation, losse lader en 2 handsets) voor €100,60 ..

en

Ik heb voor het aanvragen van tel bij MK geïnformeerd en heb daarop een Siemens Gigaset A340 duo besteld. Het voordeel is dat ze FSK nummermelding hebben en het werkt bij MK ... btw .. mijn oude nummermelder van Profoon, de PCI-65, werkt ook nog na de overgang.

Mijn Siemens komt uit Duitsland en heb ik via prijzenslag.com besteld voor €100,60 in huis..... Ik gebruik kabeltelefoon nu 3 weken en ben er errug tevreden over ... gr.

Deze heb ik eerder in soortgelijke forums geplaatst ... misschien heb je er wat aan ... gr. 8)[/quote]
 
Ik ben sinds vandaag 18 aug overgegaan naar MK telefonie.

Alles ging goed.

Ik heb een Philips Zenia 200 set. Na wat geklooi bleek dat ik het operator type moest wijzigen om op FSK ondersteuning te komen.

Nummer herkenning doet het nu weer echter de nummers worden niet meer gekoppeld aan de naam in het adresboek. Dus alleen het nummer verschijnt en niet de naam uit het adresboek erbij.

Ik weet dat dit met mijn toestel te maken heeft en niet met MK. Maar megelijk heeft iemand hier dezelfde ervaring

Groeten

Janwing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan