• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of je de Humax in je netwerk kunt hangen is volgens mij nog maar de vraag. Het zal wel weer zo verlopen dat je bij het installeren van de Humax nieuwe Ziggo firmware door je strot geduwd krijgt. Gelijk als in de Cisco. Daarmee zetten ze gelijk USB en Netwerk poorten dicht. Dit alles onder het mom van rechten. (uitzendinggemist is immers ook gratis te bekijken via het net). Overzetten van HD content naar een ander medium via het net zou immers ook tot de mogelijkheden behoren.

Ik had een Humax 9200 welke prima beviel. Toch de upgrade gemaakt naar de Cisco HD tuner Humax 9200 verkocht. Wat een drama, ik heb het apparaat een dag later weer naar de winkel terug gebracht en weer een Humax 9200 gekocht. (apparaat zit vol met bugs en had zo nooit op de markt gebracht mogen worden) Continue oranje schermen, ondertitel op de HD kanalen niet om aan te zien enz enz.

Nu wacht ik dus op de Humax 5050. Ik wil echter mensen die hem al hebben besteld aanraden het apparaat eerst aan te sluiten zonder de coaxkabel. Vervolgens auto firmware update uitzetten en dan pas de coax erin doen en een normale installatie uitvoeren. Op die wijze behoud jezelf de keuze of je de firmware update wel wil hebben. In de fabrieksfirmware werkt de USB en Netwerkaansluiting zeker. (Ziggo gaat hem anders op zeker compleet dicht zetten)
 
Ziggo gaat hem anders op zeker compleet dicht zetten
Bron?
Als je deze topic doorleest zie je dat Anoniem (5050c tester en Ziggo medewerker) al aangegeven heeft dat alle content van de machine af te halen is, TENZIJ dit door de content provider uitgezet wordt. En daar lijkt voorlopig nog geen sprake van/heb ik nog niks over gelezen.

(of/en dat de content provider bepaald dat 't niet opgenomen mag worden, wat het ook lastiger maakt op 't van de HDD af te halen :p )
 
Nu wacht ik dus op de Humax 5050. Ik wil echter mensen die hem al hebben besteld aanraden het apparaat eerst aan te sluiten zonder de coaxkabel. Vervolgens auto firmware update uitzetten en dan pas de coax erin doen en een normale installatie uitvoeren. Op die wijze behoud jezelf de keuze of je de firmware update wel wil hebben. In de fabrieksfirmware werkt de USB en Netwerkaansluiting zeker. (Ziggo gaat hem anders op zeker compleet dicht zetten)

Mag ziggo dit uberhaupt zomaar doen?
het apparaat is tenslotte niet van hun/ of bij hun aangeschaft.


en dan de vraag voor een van de Ziggo "leden" hoe groot is de kans dat zoiets daadwerkelijk staat te gebeuren?
 
Mag ziggo dit uberhaupt zomaar doen?
het apparaat is tenslotte niet van hun/ of bij hun aangeschaft.
en dan de vraag voor een van de Ziggo "leden" hoe groot is de kans dat zoiets daadwerkelijk staat te gebeuren?

Ja, dat kunnen ze (& mogen ze ook volgens mij), je hebt te maken met de beroemde "ziggo"-firmware in zo'n apparaat. En alles is natuurlijk relatief afhankelijk van de eisen van de content-aanbieder. De kans dat het gaat gebeuren... Ach, ik weet het niet maar de mogelijkheid is/wordt wel ingebouwd.

Gert.
 
Of je de Humax in je netwerk kunt hangen is volgens mij nog maar de vraag. Het zal wel weer zo verlopen dat je bij het installeren van de Humax nieuwe Ziggo firmware door je strot geduwd krijgt.
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar het is onzin. De software in de decoder zoals die wordt uitgeleverd is ontwikkeld in samenwerking met Ziggo, en goedgekeurd door Ziggo. Dit model is speciaal ontwikkeld en aangepast voor de Nederlandse markt, bijv. door Irdeto2 er in te bouwen. Dus alle beperkingen die Ziggo wil opleggen zullen er al in zitten als je hem koopt.

Ziggo en/of Irdeto zijn inderdaad wel heel erg voorzichtig met het open zetten van poorten of toegankelijk maken van content op decoders, maar het kan wel en is al eerder gebeurd. De Siemens kan opnemen op een netwerk, of USB drive, en de opnames kunnen dan gekopieerd worden. Opnames van de Humax 9200 kunnen ge-exporteerd worden via de USB aansluiting (het werkt niet lekker, maar het kan wel.) Ook die functies zijn niet achteraf geblokkeerd door Ziggo.

Wat Ziggo wel kan doen is zorgen dat opnames versleuteld worden opgeslagen. Je kan ze dan alleen afspelen op dezelfde decoder met dezelfde smart-card (als die tenminste voorzien is van PVR-rechten, dat moet je even apart registreren). Je kan dan nog wel bij de bestanden, maar je hebt er niets aan om te kopiëren. Ook kan Ziggo bepaalde kanalen helemaal blokkeren voor opname. Of dat gaat gebeuren, en voor welke kanalen is niet bekend. De mogelijkheid tot blokkeren bestaat nu al, en is bijv. op de Siemens wel eens per ongeluk geactiveerd. Maar tot nu toe zijn er nog geen kanalen die je niet kan opnemen en kopiëren.
 
Scheer en foppen krijgt hem over 2 weken binnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan