• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ci vs CI+ en aldi mt logic hd televisie

  • Onderwerp starter hansiepansie
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch maar gelijk even uitgeprobeerd.
Smart card weer in de humax en de humax met hdmi kabel aan de te gekoppeld. Resultaat : 0 :cry: .
Ik doe kennelijk iets fout, maar wat.

Coaxkabel ook weer in de Humax gedaan? De juiste HDMI-source op de tv geselecteerd?
 
Mijn televisie reageert helemaal nergens meer op. Als ik de stekker erin doe gaat er een rood lampje branden onder het beeldscherm. Als ik daarna met de afstand bediening de tv aanzet gaat het rode lampje knipperen, maar gebeurd er verder niets, zowel niet met als zonder smart card.

Als hij ook zonder de module niet op wil starten lijkt hij mij defect.
 
Oops, kijk daar zie je toch gauw wat over het hoofd. :thumb up:
Gelijk even proberen.

Hansiepansie
tv kabel losgetrokken van de mt logic hd tv en zie ik kom weer in een menu. Nu dus eerst de scan doen zonder ci+ module zoals beschreven in ander topic op dit forum.

Hansiepansie
 
Als hij ook zonder de module niet op wil starten lijkt hij mij defect.
Ha die Zapp,

Nou dat valt gelukkig mee, (zie mijn bovenstaande berichtje.
Ik begrijp uit een andere topic dat dat scannen even duurt ,stapjes van 1000 kHz.

Hij heeft er inmiddles 4 gevonden. Ik ga eerst maar even snel slapen, want moet er morgen om 7 uur uit en zit om 8 uur in de auto. Dat resultaat van het scannen zie ik dan straks om 7 uur wel.
Morgenavond maar even verder experimenteren.
Ik laat jullie de vorderingen zeker weten. Dank voor de hulp / aandacht van jou en Randstad. :thankyou:

Hansiepansie
 
Ja, netwerk-id heb ik niet in kunnen stellen. Die optie zat er niet op, alleen frequentie en grote van de stappen.

Het probleem met de TV op die manier te laten zoeken is dat Ziggo de frequnties van een aantal transport streams 750kHz uit het 8MHz raster heeft staan, mogelijk dat je deze wel kunt vinden als je de stapgrootte klein genoeg maakt maar dan kan het zoeken lang duren en er is nog steeds geen garantie dat ze gevonden worden.

Wat zijn "transport streams (muxen)"?

Een verzameling zenders die op één frequentie wordt doorgegeven. Bij sommige ontvangers kun je ze handmatig opgeven, dat werkt betrouwbaarder dan laten zoeken.
 
Het probleem met de TV op die manier te laten zoeken is dat Ziggo de frequnties van een aantal transport streams 750kHz uit het 8MHz raster heeft staan, mogelijk dat je deze wel kunt vinden als je de stapgrootte klein genoeg maakt maar dan kan het zoeken lang duren en er is nog steeds geen garantie dat ze gevonden worden.

Klopt ik heb op TransponderlistGenerator gevonden dat bijvoorbeeld op
570750 kHz zit dit.
// 13 - Etalagekanaal
// 61 - Nederland 1 HD
// 62 - Nederland 2 HD
// 356 - SLAM!TV

Ook als ik dat invoer en handmatig zoekt vind de tv het niet.
Toch jammer, morgen maar eens met Tristar Europe b.v. bellen voor support. Klinkt als iets heel simpel dat is op te lossen met een SW update.
 
Ha die Zapp,

Nou dat valt gelukkig mee, (zie mijn bovenstaande berichtje.
Ik begrijp uit een andere topic dat dat scannen even duurt ,stapjes van 1000 kHz.

Hij heeft er inmiddles 4 gevonden. Ik ga eerst maar even snel slapen, want moet er morgen om 7 uur uit en zit om 8 uur in de auto. Dat resultaat van het scannen zie ik dan straks om 7 uur wel.
Morgenavond maar even verder experimenteren.
Ik laat jullie de vorderingen zeker weten. Dank voor de hulp / aandacht van jou en Randstad. :thankyou:

Hansiepansie
Even het vervolg op het verhaal.
Vanochtend , om 7 uur stond de tv uit. Toen ik um aanzette was er beeld. Goed, goed goed. De zenderscan heeft gwerkt en ik heb vele kanalen en radiozenders, die het voor een groot deel niet doen omdat de smartcard niet is geplaatst.
Dat geeft vertrouwen.
Vervolgens de hele dag op pad geweest en toen ik net thuis kwam de ci+ module met smart card geplaatst. Het werkt!! Ook de gecodeerde zenders zijn zichtbaar.

Zapp, Randstad! Nogmaals dank voor jullie hulp en aandacht. Zonder jullie en dit forum was ik er zeker in vast gelopen.

Mijn volgende stap is een zoektocht naar de juiste dongel voor de koppleing met het wlan

Hansiepansie
 
Mijn volgende stap is een zoektocht naar de juiste dongel voor de koppleing met het wlan

Hansiepansie

Ik heb ook deze tv gekocht en ben wel benieuwd naar het resultaat van je zoektocht naar de dongel. Veezy als trefwoord op google geeft totaal geen info voor wat betreft wifi. Kan daar geen willekeurig merk op gebruikt worden?

Zodra ik het weet post ik het hier.
Alvast bedankt.
 
Ik heb ook deze tv gekocht en ben wel benieuwd naar het resultaat van je zoektocht naar de dongel. Veezy als trefwoord op google geeft totaal geen info voor wat betreft wifi. Kan daar geen willekeurig merk op gebruikt worden?

Zodra ik het weet post ik het hier.
Alvast bedankt.

Hallo irdonald,

Ik heb je een PM gestuurd.

Groeten,
hansiepansie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan