• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 programma's achter elkaar opnemen van dezelfde zender. En een andere gelijktijdige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een duidelijk uitleg. Het klopt dat enkele programma's 's avonds flink uitlopen. Vooral bepaalde zenders, SBS6 en RTL7, hebben daar een handje naar.

De extra opname tijd op 0 zetten is een idee. Daarna weer handmatig, de laatste 2e opname, verlengen.
 
@TEMPEL

Dit gaat juist NIET door Humax veranderd worden aangezien dit juist expres zo gedaan is in de laatste softwareupdate , het is dus juist nieuw in de laatste firmware en wel handig voor mensen die weinig opnemen.

Ik vond het ook niet slim van Humax in het begin (zie topic op Tv Home Forum) maar als je het zo doet als ik beschrijf in mijn vorige post (uitlooptimers beiden op 0 zetten !)is het zelfs een vooruitgang.

Zie hier het topic van 5 oktober 2007 op het Tv Home Forum

https://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=58&t=790104
 
Ik denk dat van beide manieren wel iets te zeggen is.
Het is gewoon een kwestie van even door hebben en doen.

Omdat ik hier 2 PVR's heb staan wordt het wel lastig en moet ik niet vergeten om bij de Humax de uitloop handmatig te verlengen.
 
Ik denk dat van beide manieren wel iets te zeggen is.
Het is gewoon een kwestie van even door hebben en doen.

Omdat ik hier 2 PVR's heb staan wordt het wel lastig en moet ik niet vergeten om bij de Humax de uitloop handmatig te verlengen.

Dat is inderdaad even wennen en je moet het zeker niet vergeten inderdaad om bij ELK programma extra tijd handmatig bij te doen.

Maar dan weet je ook zeker dat je de hele fim erop hebt terwijl met de standaard uitlooptimers van maximaal 15 minuten je vaak toch het eind van de film mist.
 
Dit gaat juist NIET door Humax veranderd worden aangezien dit juist expres zo gedaan is in de laatste softwareupdate , het is dus juist nieuw in de laatste firmware en wel handig voor mensen die weinig opnemen.
Dat ze het opname systeem in de laatste softwareupdate verbeterd hebben, betekent niet dat ze het in volgende update niet nog verder kunnen verbeteren. Mijn eerste optie zou volgens mij redelijk eenvoudig ingebouwd moeten kunnen worden.

Het hele idee achter de EPG in een PVR is juist dat je gewoon aan kunt vinken welke programma's opgenomen moeten worden. Daarbij zou je als gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met overlappende uitlooptijden van opeenvolgende programma's of het handmatige aanpassen van begin- en eindtijden. Dat moet de PVR gewoon op een nette manier voor je oplossen.
Pas als je iets wil wat echt niet kan, zoals het gelijktijdig opnemen van 3 verschillende zenders, zou de PVR je daarvoor moeten waarschuwen.
 
Daarbij zou je als gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met overlappende uitlooptijden van opeenvolgende programma's of het handmatige aanpassen van begin- en eindtijden. Dat moet de PVR gewoon op een nette manier voor je oplossen.
Pas als je iets wil wat echt niet kan, zoals het gelijktijdig opnemen van 3 verschillende zenders, zou de PVR je daarvoor moeten waarschuwen.

Dat doet de Samsung wel. Je kunt programma's dus achter elkaar programmeren. Heb je een uitloop van b.v. 10 minuten aan staan dan loopt de 1e opname ook 10 minuten door. Dan stopt hij en start direct de 2e opname. Hier val je dus wel soms net in het begin in. Ik denk dat je dan hooguit 15 seconden kwijt bent.
De Samsung neemt dus maar op 1 tuner op als je 1 zender achter elkaar programmeert. Dus ook als je maar 1 timer hebt lopen.
De Humax pakt standaard dus altijd de 2e tuner.
 
Dat doet de Samsung wel. Je kunt programma's dus achter elkaar programmeren. Heb je een uitloop van b.v. 10 minuten aan staan dan loopt de 1e opname ook 10 minuten door. Dan stopt hij en start direct de 2e opname. Hier val je dus wel soms net in het begin in. Ik denk dat je dan hooguit 15 seconden kwijt bent.
De Samsung neemt dus maar op 1 tuner op als je 1 zender achter elkaar programmeert. Dus ook als je maar 1 timer hebt lopen.
De Humax pakt standaard dus altijd de 2e tuner.

Dit deed de Humax voor de softwareupdate ook precies zo als de Samsung.

Maar er zijn mensen die het misschien handig vinden om later twee netjes gesplitse opnames te vinden in hun opnamelijst, dat is het voordeel van deze methode.
Twee films die direct achter elkaar komen hebben dan elk hun eigen naam zonder dat een stukje van de ene film op de andere titel staat.

Zie dit topic: https://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=58&t=790104
 
Het is vreselijk onhandig die wijziging in de software. Voorheen deed de Humax alles automatisch en maakte keurig aparte items in de lijst van alle programma's die je achter elkaar opnam. Hij zag zelf dat er twee programma's (met automatisch ingestelde overlooptijd) werden opgenomen, brak de opname van de eerste keurig af en startte de volgende zodat je twee nette blokken had. Superhandig! Nu moet ik handmatig van alles gaan instellen als ik wat wil opnemen achter elkaar op twee zenders. De gebruiksvriendelijkheid is er ernstig mee op achteruit gegaan.
Heb trouwens veel nadelen ontdekt aan die nieuwe update. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem heb geinstalleerd!!!!! :x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan