• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post je snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle pakketten gingen toch in snelheid omhoog ?
Ja. Twee punten echter:


  • VANAF 1 juli worden de snelheidsverhogingen doorgevoerd.


  • De snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, waarbij eerst de snellere abonnementen aan de beurt komen, en zo verder naar beneden.
Weten ze 't zelf wel ?

Ik zou geneigd zijn te concluderen van niet. Iets genuanceerder: de interne communicatie is zeer slecht waardoor een hoop afdelingen niet goed op de hoogte zijn.

Punt blijft dat je echt het nieuwe modem nodig hebt, maakt niet uit wat de medewerkers denken die je aan de lijn hebt gehad.
 
Ja. Twee punten echter:


  • VANAF 1 juli worden de snelheidsverhogingen doorgevoerd.

  • De snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, waarbij eerst de snellere abonnementen aan de beurt komen, en zo verder naar beneden.

Hoe vaak gaat dit nog gepost worden?
Als iedereen nou eens gewoon leest.
 
(...)
Punt blijft dat je echt het nieuwe modem nodig hebt, maakt niet uit wat de medewerkers denken die je aan de lijn hebt gehad.
Volgens mij is het zo dat Ziggo alleen mensen met het nieuwe modem upgrade, je hebt hem niet nodig voor de nieuwe snelheid, de nieuwe modems draaien voorlopig ook op EuroDOCSIS 2.0

Als in: het is een keuze die Ziggo gemaakt heeft en er is geen technische reden.
 
Ik kreeg van de helldesk juist te horen dat het niet uitmaakte, de nieuwe modems draaien voorlopig ook docsis 2.0

Tot nu toe 3 tegenstrijdige antwoorden gehad

1) gisteren (niet dus)
2) komende 2 maanden, na nieuw modem
3) komende 3 maanden, nieuw modem niet nodig.

Weten ze 't zelf wel ?

Dat had ik ook al gelezen dat de docsis 3.0 modems gewoon op docsis 2.0 connecten dus ik denk dat het dan ook geen reet uitmaakt en hopelijk de motorola's ook naar 50 gaan en tegen die tijd gefaseerd worden omgeruild.

Zou wel tof zijn als dat zo zou zijn
 
Ja. Twee punten echter:


  • VANAF 1 juli worden de snelheidsverhogingen doorgevoerd.


  • De snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, waarbij eerst de snellere abonnementen aan de beurt komen, en zo verder naar beneden.


Ik zou geneigd zijn te concluderen van niet. Iets genuanceerder: de interne communicatie is zeer slecht waardoor een hoop afdelingen niet goed op de hoogte zijn.

Punt blijft dat je echt het nieuwe modem nodig hebt, maakt niet uit wat de medewerkers denken die je aan de lijn hebt gehad.

Bedankt, is me nu duidelijk.

Harry
 
Onzin, de Docsis 3.0 modems draaien wel degelijk op docsis 3.0.



Code:
Direction     Downstream     Upstream
Version     DOCSIS     EuroDOCSIS     Both
1.x     42.88 (38) Mbit/s     55.62 (50) Mbit/s     10.24 (9) Mbit/s
2.0     42.88 (38) Mbit/s     55.62 (50) Mbit/s     30.72 (27) Mbit/s
3.0 (4 channels)     +171.52 (+152) Mbit/s     +222.48 (+200) Mbit/s     +122.88 (+108) Mbit/s
3.0 (8 channels)     +343.04 (+304) Mbit/s     +444.96 (+400) Mbit/s     +122.88 (+108) Mbit/s
EuroDocsis 3.0 -> 4 channels, net zoals het modem er 4 kan vinden.

Wat een onzin wordt hier toch altijd verspreid. :roll:
 
  • De snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, waarbij eerst de snellere abonnementen aan de beurt komen, en zo verder naar beneden.
Niet dat ik klaag over weer een nieuwe gratis verhoging, maar het lijkt mij dat het niet zo moeilijk is om de lagere abonnementen al gewoon te verhogen?

Het brengt geen extra stress op het netwerk, Z1 & Z2 hebben geen extra modem nodig etc.

Ik zie de redenering niet waarom ze de, in vergelijking, makkelijkste verhoging als laatste doen, wat weer inhoud dat nog meer mensen lopen te 'klagen'.
 
Niet dat ik klaag over weer een nieuwe gratis verhoging, maar het lijkt mij dat het niet zo moeilijk is om de lagere abonnementen al gewoon te verhogen?

Het brengt geen extra stress op het netwerk, Z1 & Z2 hebben geen extra modem nodig etc.

Ik zie de redenering niet waarom ze de, in vergelijking, makkelijkste verhoging als laatste doen, wat weer inhoud dat nog meer mensen lopen te 'klagen'.

Misschien dat dan de docsis 2 kanalen vol lopen met te veel downloaders?
En hierdoor onder capaciteit zou kunnen ontstaan?
 
Niet dat ik klaag over weer een nieuwe gratis verhoging, maar het lijkt mij dat het niet zo moeilijk is om de lagere abonnementen al gewoon te verhogen?

Het brengt geen extra stress op het netwerk, Z1 & Z2 hebben geen extra modem nodig etc.

Ik zie de redenering niet waarom ze de, in vergelijking, makkelijkste verhoging als laatste doen, wat weer inhoud dat nog meer mensen lopen te 'klagen'.

Het is als een aantal keer eerder uitgelegd. Het heeft een commerciele reden: als je van laag naar hoog werkt, stappen veel mensen met een hoog abonnement over naar een lager abbo. En Ziggo wil de omzet per klant natuurlijk zo hoog mogelijk houden. Of mensen met een hoger abonnement gaan (met recht) klagen dat ze hetzelfde krijgen voor meer geld.

Als je van hoog naar laag werkt, heb je die problemen niet. Je kan misschien zelf mensen verleiden om over te stappen naar een hoger abonnement.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan