• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oude telefoonnummer afgesloten door KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin het gevoel te krijgen dat dit forum niet open staat bij problemen en inderdaad Ziggo de hand boven het hoofd houd.
Als dat zo is, ben ik weg hier.
Ik snap je geloof ik niet. Ik zie diverse mensen aanbieden om je te helpen, wat kan "dit forum" meer doen dan ??
 
Ik snap je geloof ik niet. Ik zie diverse mensen aanbieden om je te helpen, wat kan "dit forum" meer doen dan ??

Cees,

Ik heb vandaag een pb gekregen van het @home web klantencontacten2 team, en deze gaan het nu doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling van Ziggo.
Ik hoop dat ik via deze weg duidelijkheid krijg over waarom het fout is gegaan en of Ziggo ook de fout erkent.
Trouwens nog steeds geen nieuw nummer, en oude nummer begint ook raar te doen als ik bel. (Fluittonen)
Nog even wachten tot mijn oude nummer overgedragen word aan een ander, en dan kan ik helemaal niet meer bellen.


Groeten Alien
 
Dat heb ik ook aangeboden.

Dat klopt Kitaro1, je bood aan om mijn gegevens naar de klantenservice te sturen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Deze klantenservice heb ik al veel te veel gebeld en niks wijzer geworden, behalve valse voorlichting dan.
Bij de klantenservice werken naar mijn idee alleen maar callcenter medewerkers, ik wil dat er rechtstreeks met Ziggo medewerkers contact word opgenomen zonder weer van het kastje naar de muur verhaal.
Het webcare team is nu bezig voor mij, en daar heb ik meer vertrouwen in omdat dit Ziggo medewerkers zijn en geen callcenter medewerkers.
Correct me if i'm wrong.

Alien
 
Dat klopt Kitaro1, je bood aan om mijn gegevens naar de klantenservice te sturen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Deze klantenservice heb ik al veel te veel gebeld en niks wijzer geworden, behalve valse voorlichting dan.
Bij de klantenservice werken naar mijn idee alleen maar callcenter medewerkers, ik wil dat er rechtstreeks met Ziggo medewerkers contact word opgenomen zonder weer van het kastje naar de muur verhaal.
Het webcare team is nu bezig voor mij, en daar heb ik meer vertrouwen in omdat dit Ziggo medewerkers zijn en geen callcenter medewerkers.
Correct me if i'm wrong.

Alien

Dan moet ik je inderdaad corrigeren. Bij de klantenservice werken ook Ziggo medewerkers. Maar goed, je probleem is nu al in behandeling bij het webcare team.
 
Dan moet ik je inderdaad corrigeren. Bij de klantenservice werken ook Ziggo medewerkers. Maar goed, je probleem is nu al in behandeling bij het webcare team.

Kitaro1,

Ok, bedankt voor je correctie.
Maar mijn probleem met het bellen cq doorgeven van gegevens via de klantenservice is meer gebaseerd op het feit van niet weten wie ik voor me heb.
Eén van de vele voorbeelden:
Ik bel de klantenservice en krijg te horen van een medewerker dat ik een nieuw nummer krijg in een tijdsbestek van 24-48 uur.
(deze medewerker was dus een callcenter inleen kracht of zoiets)
Vervolgens hoor ik van een andere medewerker dat het altijd 4 a 5 werkdagen duurt alvorens een nieuw nummer toegekent word.
(deze medewerker hoort dus bij Ziggo en weet waar hij over praat)
Resume:
Ik kan niet beoordelen als ik de klantenservice bel, of ik een cue aflezende en wegstrepende niets snappende callcenter persoon aan de lijn heb, of met een van zaken op de hoogte zijnde Ziggo medewerker spreek.
Dat maakt het voor mij lastig om dan nog afspraken te maken met de klantenservice.

Nogmaals, ik heb niets tegen Ziggo medewerkers.
Maar ik heb wel problemen met de klantenservice, omdat je dan afhankelijk bent wie je aan de lijn krijgt, en/of wie je probleem behandeld.

Alien
 
Laatste Update:
Ik heb voor de zoveelste keer contact gehad met de klantonvriendelijke service van ziggo, en kreeg te horen dat het nog minimaal 2 weken duurt vanaf nu voordat ik een ander telefoonnummer krijg.
Ik kan normaal gesproken best wel wat hebben, maar nu brak er wat in mij waardoor ik bijna stond te janken aan de telefoon.
IK HEB PER DIRECT ALLES OPGEZEGD, OOK DE TELEVISIE EN RADIO EN WIL VANAF NU GEEN CONTACT MEER MET ZIGGO.
Ik bedank allen die geprobeert hebben mij te helpen op dit forum, maar vanaf nu bestaat ziggo niet meer voor mij.
HOE KRIJG JE 2 MENSEN OVERSPANNEN?
ABBO OP ZIGGO NEMEN!!!!!
 
Laatste Update:
Ik heb voor de zoveelste keer contact gehad met de klantonvriendelijke service van ziggo, en kreeg te horen dat het nog minimaal 2 weken duurt vanaf nu voordat ik een ander telefoonnummer krijg.
Ik kan normaal gesproken best wel wat hebben, maar nu brak er wat in mij waardoor ik bijna stond te janken aan de telefoon.
IK HEB PER DIRECT ALLES OPGEZEGD, OOK DE TELEVISIE EN RADIO EN WIL VANAF NU GEEN CONTACT MEER MET ZIGGO.
Ik bedank allen die geprobeert hebben mij te helpen op dit forum, maar vanaf nu bestaat ziggo niet meer voor mij.
HOE KRIJG JE 2 MENSEN OVERSPANNEN?
ABBO OP ZIGGO NEMEN!!!!!
En uit je verhaal te lezen: je hebt alleen jezelf er mee...

Sterkte. Hier draait alles perfect na 2 maanden (wel een nieuw nummer, maar dat boeit niet) maar de essentie is: denk aan je hart, een ander doet het niet ;) Er zijn ergere dingen in de wereld... maar dat heeft misschien met een mate van relativeringsvermogen te maken.
 
De problemen zijn eigenlijk veroorzaakt doordat de Ziggo medewerker heeft geadviseerd aan de klant om internet+telefonie bij de huidige provider zelf optezeggen. De juiste volgorde was geweest: Klant meldt zich voor Internet & Telefonie aan bij Ziggo en geeft aan het huidige telefoonnummer te willen behouden. Klant stuurt het verkregen porterings formulier getekend terug en wacht tot zijn huidige telefonie aanbieder hem een bevestiging van de aankomende portering stuurt met de porteringsdatum. Pas hierna stuurt de klant naar zijn huidige provider een opzegging voor internet. De huidige provider ziet in zijn systeem dat telefonie al vanwege een portering wordt beeindingd en moet nu snappen in combinatie met de gecombineerde diensten die de klant daar had, wat er moet gebeuren.

Het zijn de verschillende regels welke de verschillende dienst verleners hanteren wat betreft opzeg periode, automatische contract verlening, product koppeling etc welke vaak voor administratieve ellende zorgt.

Je oude nummer is overigens nog niet perse verloren. Telefonie providers markeren gedeactiveerde nummers met een quarantaine status waardoor het nummer een tijd lang niet opnieuw vergeven kan worden. Dit om te voorkomen dat de nieuwe eigenaar telefoon verkeer ontvangt welke voor de oude bezitter bedoeld was. Ziggo heeft een porteringsafdeling welke met de oude telefonie provider kan telefoneren om alsnog het oude nummer naar Ziggo te laten porteren. (zoals eerder gezegd berust dit op welwillendheid, de oude provider is volgens het opta regelement niet verplicht hiertoe)
 
Hoi Onlinegamer,

Ik had gewoon de botte pech om een abbo aan te gaan toen het nog casema was, dus voor de fusie van 16 mei.
Een combinatie van verkeerde voorlichting en een verkeerd tijdstip.
Ik had toen al de nodige ellende meegemaakt bij kennissen van me, en dacht goed voorbereid te zijn, en was toen al op de hoogte van de storingen bij ziggo.
Maar dat mocht niet baten, ziggo doet haar eigen zin.
Maar waar ik het kwaadste om word is het feit dat je totaal niet weet waar je aan toe bent bij ziggo.
Valse voorlichting, ze zeggen allemaal wat anders bij de helpdesk, niet aan afspraken houden, van het kastje naar de muur gestuurd worden enz.
Ik snap best dat ik niet de enige ben met problemen, maar wees dan recht door zee en vertel precies hoe het zit.
In plaats daarvan houden ze je gewoon aan het lijntje, en als je een superieur wilt spreken, word dat gewoon glashard geweigerd.
Kortom, ik heb totaal geen vertrouwen meer in ziggo.
En daarom ben ik weer terug naar de KPN gegaan, wel jammer van me download snelheid want dat haal ik never meer met adsl, maar ja, het is niet anders.
Ik had gehoopt dat het goed zou komen, maar helaas dus.
Enige troost die ik heb, is dat ik niet de enige ben, en dat het nog word vervolgd.
Ik denk dat kassa de éérste afleveringen alleen maar over ziggo gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan