• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stappenplan bij Nieuwe router !

Icidu 11G Wireless router niet op het internet

Woensdag een Icidu 11G router aangeschaft en direct aangesloten , home netwerk prima de benaderen PC via de kabel en laptop wireless.

Echter om op het internet te komen lukt nog steeds niet.

Bij WAN connection type Dynamic IP aangegeven maar ik krijg geen ip nummers terug hij blijft naar " hangen" Obtanging Network connection.

Wie heeft er een oplossing?
 
eminent

Ik heb net een Eminent router EM4420 gekocht.
Ik ga hem morgen aansluiten.
Heeft iemand met deze router ervaring?
Heeft deze ook het ip probleem of is dit een goede router die zijn werk doet zoals het hoort?

Hoi,

Ik heb zelf een Eminent EM4550 Wireless N Router, en deze werkt prima.
Nederlandse gebruikers handleiding, en heeft een installatiewizard. Ook staat erin hoe je deze in moet stellen als je @home of andere isp's gebruikt.

Ik denk dat als je de handleiding volgt alles in een keer werkt.

groeten Lutjemac.
 
Gebruik NAT, dan werkt het wel, had hetzelfde probleem.
Tenzij je deze aan een andere router heb hangen dan moet ie weer transparant staan.
 
Hoi,

Ik heb zelf een Eminent EM4550 Wireless N Router, en deze werkt prima.
Nederlandse gebruikers handleiding, en heeft een installatiewizard. Ook staat erin hoe je deze in moet stellen als je @home of andere isp's gebruikt.

Ik denk dat als je de handleiding volgt alles in een keer werkt.

groeten Lutjemac.

Ok bedankt.
Hij werkt perfect.
 
router linksys rv082

problemen met online blijven meestal snachts om +/- 3:00

word ik ge disconnect van internet paar sec dan weer internet

nu DHCP heb dit altijd uitgehad en geen problemen gehad voor 4 jaar of zo

nu sinds dec heb ik dit probleem wegvallen en terug komen van internet

paar sec maar genoeg om bv een nodeserver in de war te brengen

iemand een idee

als ik dhcp inschakel dan moet je invullen het volgende

Enable DHCP Server DHCP Relay

Client Lease Time 1440 Minutes
Dynamic IP Range
Range Start : 192.168.1 .100
Range End : 192.168.1 .149





dus inschakelen of niet nooit ingeschakelt geweest naar mijn weten

alvast bedankt
peter
 
Router

Ik zet de router elke nacht uit. Waarom zou deze aan moeten blijven. Dit kost toch geld?
 
Beste helpdeskmedewerker,

Kun je aangeven of deze "oplossing" al draait? Ook ik ben nu al ruim 6 maanden "slachtoffer" van de wijze waarop Ziggo dhcp adressen uitdeelt omdat ik een oudere router heb (met Wanadoo/Orange 3 jaar zonder enig probleem gedraaid en infrastructuur is nog identiek ook!). Het is nu inderdaad zo dat ik op de meest bizarre momenten (soms zelfs 2 keer per dag!!!) wordt verbroken en ondanks dat mijn router dan braaf aan het Motorola modem een nieuwe lease vraagt duurt dit zo lang dat mijn router inderdaad dan opgeeft. Bovendien switch ik constant van de 83. naar een 94. reeks en heb ik dus de ene keer een @ziggo.nl adres en de andere keer een @casema.nl adres. Ook vreemd als je het mij vraagt.

Ik vind het van de zotte dat Ziggo nu min of meer verwacht dat iedereen maar een nieuwe router gaat aanschaffen om een probleem te maskeren wat zij zelf veroorzaken. Ja, een pc zet je "in principe" aan en uit en dat is dan weer de mazzel van Ziggo maar wat als je een lange download wilt laten lopen? Dan word je dus ook gewoon verbroken! (ik heb dagen een trace laten lopen, maakt niets uit dus)

Ik heb al "ik-weet-niet-hoeveel-telefoontjes" aan de helpdesk gespendeerd en NIEMAND die ook maar iets voor je wil of kan doen. Laatst vond iemand het zelfs nodig om mij een netwerkkaart te laten uninstallen en dat terwijl ik toch duidelijk zei dat de verbinding router-pc prima in orde is.

"Ja prik je modem rechtstreeks in je pc" wordt er dan gezegd. Sjonge, jonge... we leven toch niet in de middeleeuwen??? Snapt Ziggo dan werkelijk niet dat de meeste huishoudens wel meer dan 1 pc hebben en dat de meeste routers behalve internet verdelen ook wel degelijk een beveiligingsfunctie hebben in de vorm van een firewall?

Het wordt echt tijd dat dat kabel netwerk net zoals het telefonie netwerk wordt vrijgegeven. Ik vrees dat ik op dit moment nergens anders terecht kan maar zodra dat wel kan, gaat Ziggo direct de deur uit. Wat een waardeloze service voor zo'n hoge prijs.
 
En toch denk ik dat het probleem bij de router zit.

Het is geen algemeen probleem met routers, want lang niet iedereen heeft dit probleem. Sterker nog, ik denk dat slechts een klein groepje last heeft van dit probleem. Je kan het zelf ook testen door inderdaad de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Heb je dan geen probleem? Dan is de router dus (mede) de oorzaak van het probleem. Er is dan iets in de router (hard/software) wat veroorzaakt dat er niet op de juiste wijze een nieuwe lease word aangevraagd en/of de lease word verlengd.
 
En hoe verklaar je dan dat ik 3 jaar lang geen enkel probleem heb gehad met identieke infrastructuur alleen als abonnee van Wanadoo/Orange/Online? Er iets niets, maar dan ook niets gewijzigd behalve dat ik nu bij Ziggo zit. En sinds Ziggo heb ik het probleem.

Zoals al eerder aangegeven is in dit topic heeft inderdaad niet iedereen dit probleem, mensen met een router die blijft zeuren om een IP hebben geen probleem. Maar ik vind het echt niet normaal dat Ziggo verwacht dat mensen maar een dure router gaan aanschaffen om een probleem dat bij hen ligt op te lossen. Ze kunnen ook de leasetijd verlengen of hun DHCP server fatsoenlijk inrichten.

Bovendien heb ik, zoals gezegd, een week lang getest zonder router en ook dan wordt de verbinding verbroken. Het punt dat ik nu al een half jaar probeer te maken is dat ik niet elke dag mijn verbinding hoor te verliezen. Dat hoort niet met een router, niet zonder router dat hoort helemaal niet te gebeuren tenzij ik zelf de modem uitzet or er een storing is bij Ziggo.

Mijn apparatuur is het probleem niet, het brakke netwerk van Ziggo/Casema is dat wel en blijkbaar zijn er maar weinig mensen die snappen hoe een DHCP server hoort te werken daar.
 
Terug
Bovenaan