• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

internet soms erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

roewy

de laatste tijd valt me op dat de internetverbinding op sommige momenten enorm traag is. lijkt weer de tijd van het telefoonkabeltje. merkt iemand anders hier ook wat van? heb zelf het family-pakket.
 
de laatste tijd valt me op dat de internetverbinding op sommige momenten enorm traag is. lijkt weer de tijd van het telefoonkabeltje. merkt iemand anders hier ook wat van? heb zelf het family-pakket.

Start je PC eens in de veilige modus (met netwerkmogelijkheden) op. Test het dan nog eens... als dit wel snel gaat, heeft je traagheid met een van de vele andere mogelijkheden temaken! Spam, virussen, invoegtoepassingen etc. Kan aan veel dingen liggen......
 
de laatste tijd valt me op dat de internetverbinding op sommige momenten enorm traag is. lijkt weer de tijd van het telefoonkabeltje. merkt iemand anders hier ook wat van? heb zelf het family-pakket.

Op de nieuwe klantentelefoon van Ziggo wordt een internetsstoring genoemd, er worden daarbij geen gebieden aangegeven. Onduidelijk is of dit landelijk is of in mijn postcodegebied (Breda)
 
Volg de wijze raad van vinnie-terranova eens op;).Vermoedelijk heb je een virus of zo iets.
 
Op de nieuwe klantentelefoon van Ziggo wordt een internetsstoring genoemd, er worden daarbij geen gebieden aangegeven. Onduidelijk is of dit landelijk is of in mijn postcodegebied (Breda)


Landelijk zijn er geen problemen, bij mij in ieder geval niet.... (we zitten gelukkig niet bij KPN, die nog steeds haar duim op het gat van de lekke dijk van het netwerk heeft)

Dus als jou postcode gebied storing aangeeft, zal dat we zo zijn. Kijk het even aan, en voer anders toch eens mijn eerder genoemde mogelijkheid eens uit.
 
de laatste tijd valt me op dat de internetverbinding op sommige momenten enorm traag is. lijkt weer de tijd van het telefoonkabeltje. merkt iemand anders hier ook wat van? heb zelf het family-pakket.
Ik heb wel eens gehad dat m'n virusscanner de oorzaak was(!).
Na lang zoeken er achter gekomen...
 
Hier laatste week wel wat problemen gehad met verbinding wegvallen voor vijf minuten ofzo maar verder geen problemen, als dit aanhoud zou ik inderdaad is op je eigen pctje / netwerk kijkne.
 
heb gekeken naar mijn virusscanner. heb recentelijk de nieuwe avg 8.0 free geinstalleerd. na deze gedeinstalleerd te hebben en de oude versie teruggeplaatst te hebben loopt alles weer sneller. blijkbaar belast de nieuwe versie het systeem te veel.
 
Toevallig had ik er gister ook last van, normaal een rechte lijn op 1,8mb maar was gister niet boven de 300 kpbs te fikken..

Was al laat dus kon de HD niet bellen, vanmorgen was het nog een beetje buggy tussen de 6000 en 10000 kpbs. Nu zit het op de 1,4mb 1,6 mb..

We kijken het even aan..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan