• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 1)

  • Onderwerp starter Magnetra
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor alle reactie en adviezen !

Ik ga dit weekend ermee aan de slag en hoop jullie niet meer nodig te hebben...

En anders zien jullie me vanzelf terug :wink:
 
Helaas heb ik hetzelfde probleem...net een Konig 300N PCI geinstalleerd...modem staat in een houten kast van IKEA, 2 meter afstand van PC, bedraad kom ik op speedtest (zowel .net als Ziggo speedtest) tot 119 Mbps down en 8 Mbps up. Draadloos to 31Mbps down en 8Mbps up...er moet ergens toch iets verkeerd staan..een verlies van pak m beet 10-20% is niet erg, maar 75% verlies is echt teveel...
 
Helaas heb ik hetzelfde probleem...net een Konig 300N PCI geinstalleerd...modem staat in een houten kast van IKEA, 2 meter afstand van PC, bedraad kom ik op speedtest (zowel .net als ziggo speedtest) tot 119 Mbps down en 8 Mbps up. Draadloos to 31Mbps down en 8Mbps up...er moet ergens toch iets verkeerd staan..een verlies van pak m beet 10-20% is niet erg, maar 75% verlies is echt teveel...

Mijn ervaringen met de nieuwe Ubee EVW3200 zijn niet om over naar huis te schrijven. Bedraad haal ik netjes 119 Mbps maar draadloos bij lange na niet :cry:

Zowel met een macbook pro, HP probook met sitecom wireless N USB micro adapter (3 antennes), als een wat oudere Dell laptop met netgear wireless N adapter haal ik bij lange na de opgegeven snelheid niet.

Nu snap ik dat er draadloos wat snelheid verloren gaat maar op 1 meter afstand haal ik draadloos met de macbook pro max 70 Mbps.

Eerst stond de Ubee in een ikea tv kast (zo'n Ikea PS kast die heel Nederland heeft). Heb heb daar maar uitgehaald en op de muur gemonteerd (achter de kast) maar dat mag niet echt baten.

Hoorde dat de Ubee EVW3200 draadloos maar max 80 Mbps ondersteunt. Kan iemand dat bevestigen/ ontkrachten?

Op nog geen 10 meter haal ik met mijn HP probook nog net 10 Mbps, dus bereik is ook niet best. Overweeg sterk om alsnog een losse router er aan vast te hangen, maar vind dat eigenlijk zonde van het geld.

kortom...nog niet heel blij met het nieuwe modem
 
Helaas heb ik hetzelfde probleem...net een Konig 300N PCI geinstalleerd...modem staat in een houten kast van IKEA, 2 meter afstand van PC, bedraad kom ik op speedtest (zowel .net als ziggo speedtest) tot 119 Mbps down en 8 Mbps up. Draadloos to 31Mbps down en 8Mbps up...er moet ergens toch iets verkeerd staan..een verlies van pak m beet 10-20% is niet erg, maar 75% verlies is echt teveel...

Wat voor radiosnelheid wordt er opgebouwd door je WiFi kaart ? Meestal kun je dit zien door met je muis boven het WiFi icoontje in je systeemvak (rechts onder je bureaublad) te gaan staan zonder te klikken. Of soms bij eigenschappen te kijken van dat icoontje.
 
Modem router automatisch terug in fabr.toestand

Het is nu al de 2e keer in korte tijd, dat de Ubee terug gezet is in de fabrieks toestand zonder mijn medeweten. Erg slordig, daar alles wat draadloos verbinding er mee maakte, nu opnieuw de orginele WPA code moet invoeren.
Ook de printers met een vast ip adres werken dan niet meer.
Een tweede wireless router is niet meer bereikbaar vanuit het internet.
De router inlog procedure heeft nu ook weer het standaard userid en paswoord dat voor iedereen geld :cry:
Heeft iemand enig idee hoe deze reset tot stand wordt gebracht?
 
Misschien al langs gekomen, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Ik heb afgelopen weekend een andere router op de kop getikt via marktplaats.

Nu kan ik twee dingen doen:
of dat passthrough mac adres doen (en kabel op WAN poort van de tplink tl-1043 aansluiten).
of klantenservice bellen en het modem in bridge-mode laten zetten.

Werkt dit allebei evengoed, zijn er voordelen aan een van de twee opties?
Is er nog een groot verschil in stroom verbruik tussen de ubee in bridge of passthrough en wifi uit?

Of kan ik in principe ook de wifi van de ubee aanlaten op 5ghz en de tplink op 2.4ghz laten werken (kan niet op 5ghz).

Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Nu kan ik twee dingen doen:
of dat passthrough mac adres doen (en kabel op WAN poort van de tplink tl-1043 aansluiten).
of klantenservice bellen en het modem in bridge-mode laten zetten.

Werkt dit allebei evengoed, zijn er voordelen aan een van de twee opties?
Is er nog een groot verschil in stroom verbruik tussen de ubee in bridge of passthrough en wifi uit?

Of kan ik in principe ook de wifi van de ubee aanlaten op 5ghz en de tplink op 2.4ghz laten werken (kan niet op 5ghz).

Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?


Als je het modem in Bridge laat zetten heb je geen router functies meer, dus ook geen WiFi. Begin dus eens met de zaken die je zelf kunt doen, dus pass-through en zet je Wifi inderdaad op 5GHz en je TPlink op 2.4 en kijk hoe het werkt. Je kunt ook wel de routing functie van de Ubee gebruiken en de TPlink als switch met wireless toegang gebruiken. UTP kabel die uit LAN poort van Ubee komt in dat geval op een LAN poort van de TPlink zetten en de DHCP server uit laten van de TPlink. In alle gevallen is het handig om de SSID en wachtwoord gelijk te houden van TPlink en Ubee zodat je computers denken dat het hetzelfde apparaat is met 2 interfaces, ze kiezen dan automatisch de sterkste, dat kan ook als ze beiden op 2.4 GHz werken.

Als laatste optie kun je de modem in bridge laten zetten, maar dan verlies je dus je extra Wifi.
 
Semi-bridge werkt prima, alles via de tp-link.
Dus in principe kan even de klantenservice bellen om het in bridge te laten zetten, alleen vraag ik me af of dat zin heeft.

Als de Ubee 2 watt minder gaat verbruiken heeft het al zin vindt ik, krijg alleen de indruk dat dat ding gewoon 11 watt verbruikt, wat je ook aan of uit zet. :roll:
 
Het is nu al de 2e keer in korte tijd, dat de Ubee terug gezet is in de fabrieks toestand zonder mijn medeweten. Erg slordig, daar alles wat draadloos verbinding er mee maakte, nu opnieuw de orginele WPA code moet invoeren.
Ook de printers met een vast ip adres werken dan niet meer.
Een tweede wireless router is niet meer bereikbaar vanuit het internet.
De router inlog procedure heeft nu ook weer het standaard userid en paswoord dat voor iedereen geld :cry:
Heeft iemand enig idee hoe deze reset tot stand wordt gebracht?
Gisteren is er een techneut van Ziggo geweest. Hij had het nog nooit meegemaakt.Hij heeft alles vervangen. Aansluitdoos, kabel naar UBEE en de UBEE zelf. Ik ben benieuwd of het nu niet meer voorkomt.
 
Semi-bridge werkt prima, alles via de tp-link.
Dus in principe kan even de klantenservice bellen om het in bridge te laten zetten, alleen vraag ik me af of dat zin heeft.

Als de Ubee 2 watt minder gaat verbruiken heeft het al zin vindt ik, krijg alleen de indruk dat dat ding gewoon 11 watt verbruikt, wat je ook aan of uit zet. :roll:

Zaterdag maar gewoon even gebeld en het modem staat nu in bridge mode.
In de korte tijd dat ik er nog even een verbruiks-meter ertussen had zitten leek het inderdaad of de Ubee een watt of 2 minder verbruikt dan in semi-bridge. (scheelt iets 17 kWh op jaarbasis, alle beetjes helpen ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan