• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stappenplan bij Nieuwe router !

T

Thomas

Heb je een nieuwe router gekocht? Nu geen internet meer? Volg hier het stappenplan..

Stappenplan:

1: Reset het modem, stekker er uit en er in doen. (30 Sec wachten)
2: Haal de spanning van de router
3: Reset het modem
4: Start de router weer
 
En is de router van Netgear? Neem dan contact met ons op, contactgegevens hieronder. ;)
 
ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?
 
ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?
Koop je dan elke dag een nieuwe router? (want daar ging dit topic over)

Heb je iets anders met je router, meldt dan even wat in een eigen topic, misschien kan iemand je helpen.
 
ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?


Dit klopt. ik hoor steeds meer klachten van mensen bij @home waarbij met name bij draadloze verbindingen de verbinding opeens wegvalt (met name de internetverbinding). De routerverbinding blijft vaak wel bestaan. Wat is hier aan de hand ?
 
Router probleem antwoord

Het probleem met routers en het resetten ervan komt door het volgende probleem wat binnenkort verleden tijd is.

Iedereen die op internet wil heeft een zogeheten IP adres nodig.
Dit IP adres wordt verstrekt door de Provider, in dit geval Ziggo. Op het moment dat u geen router gebruikt zult u ook geen problemen ondervinden. Zodra u de pc aanzet, zal dit verzoek automatisch worden verzonden naar Ziggo en heeft onze (DHCP) server u een IP adres (Telefoonnummer om te internetten). Dit adres heeft een bepaalde levensduur. Dit kan 1 dag, 1 maand of soms jaren hetzelfde blijven.

Uw computer staat niet dag en nacht aan, en bij het aanzetten zal de computer ook steeds weer vragen wat zijn adres is om te kunnen internetten.

Bij een router ligt dit anders. UW router staat dag en nacht aan, en mocht er een nieuw telefoonnummer (ip adres) voor u klaar liggen, is het aan de router om dat over te nemen. De router heeft dat echter niet altijd door. Dit is niet alleen de schuld van de router, maar ook deels de schuld van Ziggo die soms te laat is met antwoorden. Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. Andere routers geven het op en zeggen " zoek het maar uit met je Ip adres" lokaal bent dan wel tot uw router verbonden, maar uw router niet meer met Ziggo.

Op het moment dat de stroom van de router haalt en deze na 10 seconden terugstopt in het contact zal de router opnieuw verbinding zoeken, wat dan meestal wel lukt.

Hoe gaat ziggo dit oplossen?

Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
 
Uw computer staat niet dag en nacht aan

Oh, en hoe weet jij dat? Bij mij wel hoor :wink:

Anyway: vind het dan toch typisch dat ik met mijn oude Linksys router bij UPC nooit ergens last van heb gehad en letterlijk vanaf de dag dat ik naar Casema gebied verhuisde ik problemen had. Nu een D-Link router en gelukkig geen enkel probleem meer.
En ook goed te horen dat Ziggo hier kennelijk iets aan gaat doen.
 
Binnenkort ? Welke router is robuust genoeg voor huidige Ziggo internet ?

Ik stap binnenkort over van XS4ALL naar een alles-in-een Ziggo abonnement. Wil ivm. goede wireless dekking overstappen naar wireless-N/MIMO technologie, en dacht de Linksys WRT160N aan te schaffen (mijn Linksys WAG200G adsl modem/router kan ik niet meer gebruiken), tot de winkelier me waarschuwde voor allerlei problemen icm. een Ziggo (Motorola) cable modem. Ik ben nu inderdaad al verschrikkelijk veel artikelen met ellende over resetten van routers gelezen, en vraag me af of ik er goed aan heb gedaan om over stappen naar Ziggo (...).

"Binnenkort (wanneer ?) behoort dit probleem tot het verleden." Waar komt die informatie vandaan die je hier post ? En wanneer staat die Ziggo "fix" dan gepland om uitgerold te worden ?

"Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. "
Welke routers zijn dat dan, of over welk feature/capability moet zo''n router beschikken wil ie stabiel internet blijven leveren in een huidige Ziggo configuratie ? Is dat (instelbare ?) timing, of een retry counter ?

Ik kan nog kiezen om een goede router aan te schaffen..... dus als ik hier op kan selecteren, dan doe ik dat uiteraard. Graag advies.

Thanks!
====================================================
Het probleem met routers en het resetten ervan komt door het volgende probleem wat binnenkort verleden tijd is.

Iedereen die op internet wil heeft een zogeheten IP adres nodig.
Dit IP adres wordt verstrekt door de Provider, in dit geval Ziggo. Op het moment dat u geen router gebruikt zult u ook geen problemen ondervinden. Zodra u de pc aanzet, zal dit verzoek automatisch worden verzonden naar Ziggo en heeft onze (DHCP) server u een IP adres (Telefoonnummer om te internetten). Dit adres heeft een bepaalde levensduur. Dit kan 1 dag, 1 maand of soms jaren hetzelfde blijven.

Uw computer staat niet dag en nacht aan, en bij het aanzetten zal de computer ook steeds weer vragen wat zijn adres is om te kunnen internetten.

Bij een router ligt dit anders. UW router staat dag en nacht aan, en mocht er een nieuw telefoonnummer (ip adres) voor u klaar liggen, is het aan de router om dat over te nemen. De router heeft dat echter niet altijd door. Dit is niet alleen de schuld van de router, maar ook deels de schuld van Ziggo die soms te laat is met antwoorden. Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. Andere routers geven het op en zeggen " zoek het maar uit met je Ip adres" lokaal bent dan wel tot uw router verbonden, maar uw router niet meer met Ziggo.

Op het moment dat de stroom van de router haalt en deze na 10 seconden terugstopt in het contact zal de router opnieuw verbinding zoeken, wat dan meestal wel lukt.

Hoe gaat ziggo dit oplossen?

Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
 
Terug
Bovenaan