• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

D-Link DIR-655

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van alles al geprobeerd.
Kabel zat in de goede ingang.
Zelfs de door Ziggo bijgeleverde kabel werkte niet.
Op de router gaat het Internet lampje niet aan, krijgt dus totaal geen signaal
van de modem.
Hierdoor uiteraard ook geen IP en verdere gegevens.
Poort op diverse snelheden uitgeprobeerd.

Bij het aansluiten van de oude modem, nog zonder dat deze bij Ziggo is aangemeld, meteen het lampje branden en gegevens.

Heb onder tussen de modem retour gedaan, het ding stinkte, stond volgens mij op het punt te ontploffen zo warm was het ding.
(retour sturen via een postbus a 7 euro, dus maar een antwoord nummer erop gezet, zullen ze niet blij mee zijn)

Heb er nu twee bij Ziggo aan de lijn gehad en beiden beweren hoog en laag dat de combinatie niet werkt.

Ga nog wel mijn router proberen bij een vriend, die krijgt deze week de zelfde modem, ben benieuwd of hij daar wel werkt.

Laat jullie ze snel mogelijk het resultaat weten.
 
Van alles al geprobeerd.
Kabel zat in de goede ingang.
Zelfs de door Ziggo bijgeleverde kabel werkte niet.
Op de router gaat het Internet lampje niet aan, krijgt dus totaal geen signaal
van de modem.
Hierdoor uiteraard ook geen IP en verdere gegevens.
Poort op diverse snelheden uitgeprobeerd.

Bij het aansluiten van de oude modem, nog zonder dat deze bij Ziggo is aangemeld, meteen het lampje branden en gegevens.

Heb onder tussen de modem retour gedaan, het ding stinkte, stond volgens mij op het punt te ontploffen zo warm was het ding.
(retour sturen via een postbus a 7 euro, dus maar een antwoord nummer erop gezet, zullen ze niet blij mee zijn)

Heb er nu twee bij Ziggo aan de lijn gehad en beiden beweren hoog en laag dat de combinatie niet werkt.

Ga nog wel mijn router proberen bij een vriend, die krijgt deze week de zelfde modem, ben benieuwd of hij daar wel werkt.

Laat jullie ze snel mogelijk het resultaat weten.

Ik heb niet zoveel zin om alle voorgaande pagina's terug te bladeren. Maar wat heeft ziggo jou op de mouw gespeld? Ik had hier eerst de motorola sb5100e, daarna de arris 702. Allebei zonder problems. Misschien heb je wel een brakke 655 op de kop getikt. Neemt niet weg dat de bewering van ziggo als zijnde de combinatie onmogelijk is op onzin is gebaseerd. Ga nog eens terug naar die pc-boer, of zoek een betere pc-boer en vermeld in het geval van wanpraktijken ook naam en toenaam van die eerste. Wellicht ben je ook nog steeds aan het klooien en is er helemaal niets aan de hand.
 
Van alles al geprobeerd.
Kabel zat in de goede ingang.
Zelfs de door Ziggo bijgeleverde kabel werkte niet.
Op de router gaat het Internet lampje niet aan, krijgt dus totaal geen signaal
van de modem.
Hierdoor uiteraard ook geen IP en verdere gegevens.
Poort op diverse snelheden uitgeprobeerd.

Als je een pc rechtstreeks aansluit op het nieuwe modem werkt het wel?
Als dit wel werkt is de poort van het modem niet defect.

Dan nogmaals de vraag, wat voor kabel gebruik je?
Een eigen kabel? De Ziggo kabel? Over wat voor kabel hebben we het? Een CAT5, CAT5E of een CAT6 kabel? Straight of crossed?

Heb je het al eens getest als de je de WAN poort van de router vastzet op bijvoorbeeld 100Mbit, want die staat standaard op auto, en dat misgaan, bijvoorbeeld om de klasse kabel die gebruikt word.
 
Heb er nu twee bij Ziggo aan de lijn gehad en beiden beweren hoog en laag dat de combinatie niet werkt.

Ga nog wel mijn router proberen bij een vriend, die krijgt deze week de zelfde modem, ben benieuwd of hij daar wel werkt.

Laat jullie ze snel mogelijk het resultaat weten.

Hoe is het resultaat?
Ik ben benieuwd of het echt niet werkt want dan heeft het voor mij geen zin om over te stappen naar ai1-extra met m'n dir-655 router.
 
Als je een pc rechtstreeks aansluit op het nieuwe modem werkt het wel?
Als dit wel werkt is de poort van het modem niet defect.

Dan nogmaals de vraag, wat voor kabel gebruik je?
Een eigen kabel? De Ziggo kabel? Over wat voor kabel hebben we het? Een CAT5, CAT5E of een CAT6 kabel? Straight of crossed?

Heb je het al eens getest als de je de WAN poort van de router vastzet op bijvoorbeeld 100Mbit, want die staat standaard op auto, en dat misgaan, bijvoorbeeld om de klasse kabel die gebruikt word.

Hij zal wel hebben lopen prutsen met z'n dlink. Normaal geef je binnen 7 dagen een antwoord met je bevindingen, tenzij het ineens werkt en je alle credits naar jezelf toe trekt. Excusez moi, beetje paniekpost van Kuyer met z'n vermeende Ebuu, heeft de man al langer als een week in de file gestaan? Hier heeft niemand iets aan.
 
Hij zal wel hebben lopen prutsen met z'n dlink. Normaal geef je binnen 7 dagen een antwoord met je bevindingen, tenzij het ineens werkt en je alle credits naar jezelf toe trekt. Excusez moi, beetje paniekpost van Kuyer met z'n vermeende Ebuu, heeft de man al langer als een week in de file gestaan? Hier heeft niemand iets aan.

Waarmee ik wil zeggen:
Ik zoek het op diverse fora, fout lag geheel bij mezelf, het werkt gewoon. Zeg ik lekker niet verder. Skippen, deze draad, beste lezer.
 
Waarmee ik wil zeggen:
Ik zoek het op diverse fora, fout lag geheel bij mezelf, het werkt gewoon. Zeg ik lekker niet verder. Skippen, deze draad, beste lezer.


Lekker

lees ik 7 pagina's
denk ik de oplossing te vinden

moet ik skippen !!
 
Na lang wachten vandaag eindelijk een nieuw modem gekregen. Het betreft een ubee. Na het installeren de snelheid getest en met kabel kom ik uit op 44 up en 3 down. Upload nog niet helemaal hoe die hoort maar ok. Toen draadloos getest en daar kom ik slechts op 24 up en 3 down. Signaal sterkte is goed. Iemand een id welke instellingen fout zouden kunnen staan? Heb een d-link dwa 140 adapter.
 
Na lang wachten vandaag eindelijk een nieuw modem gekregen. Het betreft een ubee. Na het installeren de snelheid getest en met kabel kom ik uit op 44 up en 3 down. Upload nog niet helemaal hoe die hoort maar ok. Toen draadloos getest en daar kom ik slechts op 24 up en 3 down. Signaal sterkte is goed. Iemand een id welke instellingen fout zouden kunnen staan? Heb een d-link dwa 140 adapter.
Channel width moet i.i.g. op 'Auto 20/40' staan, dat scheelt een heel stuk. Verder de 802.11 mode zo specifiek mogelijk, het liefst '802.11n only'. WPA kun je het best instellen op 'WPA2 only/AES'. Meer kan ik zo gauw niet bedenken.

Is de ontvangst met de DWA-140 goed, dus snelheid ongeveer 200-300Mbps? De laatste firmware voor de DWA-140 kun je trouwens hier ophalen (RT2870).
 
Channel width moet i.i.g. op 'Auto 20/40' staan, dat scheelt een heel stuk. Verder de 802.11 mode zo specifiek mogelijk, het liefst '802.11n only'. WPA kun je het best instellen op 'WPA2 only/AES'. Meer kan ik zo gauw niet bedenken.

Is de ontvangst met de DWA-140 goed, dus snelheid ongeveer 200-300Mbps? De laatste firmware voor de DWA-140 kun je trouwens hier ophalen (RT2870).

Heb de instellingen veranderd, maar het blijft het zelfde.... verbinding is 240 Mbps dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Ben nu ff de firmware voor de DWA-140 aan het downloaden maar dat duurt nog 20 min :? Hopelijk helpt het.. (niet zo veel zin om een kabel te gaan trekken om mijn snelheid te kunnen halen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan