• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch even met Ziggo gebeld en het bleek een fout in het systeem te zijn, als het goed is moet alles binnen 2 uur weer goed staan en heb ik op 2 smardcards film1 en eredivisie live en 2x het totaalpakket digitale tv en ook heb ik zonder dat ik daar om gevraagd had op de beide smardcards sport1 maar dat stond niet in het systeem vermeld.

Schijnbaar heeft iedereen momenteel enkele zenders Film1 en alle Sport1 zenders.
Ik heb Film1 in mijn pakket en sinds gisteren ook Sport1.
 
Smardcards koppelen

Hoeveel smardcards kunnen er per adres nu definitief worden gekoppeld? Heb veel verschillende aantallen gelezen. Was 5 toen 3 in sommige topics heeft men het over 4. Iemand die dit weet? Zou er graag 4 willen koppelen namelijk.
 
Hoeveel smardcards kunnen er per adres nu definitief worden gekoppeld? Heb veel verschillende aantallen gelezen. Was 5 toen 3 in sommige topics heeft men het over 4. Iemand die dit weet? Zou er graag 4 willen koppelen namelijk.

Als je voor de conversie 4 (of 5) smartcards in gebruik had, dan werden die alle 4 (of 5) gekoppeld.
Nu worden maar tot maximaal 3 smartcards gekoppeld.

Meer hierover kun je hier lezen
 
Hoeveel smardcards kunnen er per adres nu definitief worden gekoppeld? Heb veel verschillende aantallen gelezen. Was 5 toen 3 in sommige topics heeft men het over 4. Iemand die dit weet? Zou er graag 4 willen koppelen namelijk.

De eerste officiele mededeling was 5 smartcards. Later is dat door Ziggo gewijzigd naar 3.
Er zijn inderdaad gebuikers die 4 of 5 smartcards gekoppeld hebben. Denk dat Ziggo dat niet zo heel moeilijk over doet.
Dus 4 of 5 kan inderdaad. Misschien ook een beetje afhankelijk van de Ziggo medewerker?
 
Ik vrees dat je hier nu weer dingen suggereert die je niet hard kunt maken.

Waar baseer je dat op?

Ik heb zelf enige communicatie met Ziggo gehad over het samenvoegen van meerdere smartcards. Bij het activeren van mijn 4e kaart werd alles samengevoegd. Enige tijd later is dat ongedaan gemaakt en waren nog maar 3 kaarten samengevoegd en 1 kaart weer op alle zenders E19.
Daarop wederom contact gehad. Medewerker gaf aan dat het onmogelijk was dat de 4 kaarten samengevoegd waren. Ondanks dat het in "mijn Ziggo" wel zo stond en het ook gewoon gewerkt heeft.
Daarna is weer contact geweest om enkele pakketten per kaart te splitsen. Deze medewerker gaf aan dat in principe de officiele gang van zaken 3 smartcards was. Echter kon men wel meerdere smartcards (tot 5) samenvoegen. Hier werd medegedeeld dat dat per medewerker verschilde. De ene volgde strikt de regels, de andere wat soepeler. Dus in mijn beleving wel degelijk een verschil per medewerker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik heb begrepen is dat het niet in het hele Ziggo-gebied mogelijk was om 5 Smartcards te koppelen omdat het systeem daar kennelijk niet goed mee omging. In sommige regio's is het dus wel mogelijk om in te voeren, maar in andere weer niet, daarom hebben ze ervoor gekozen om het officiële aantal bij drie te houden zodat er geen ongelijkheid zou ontstaan. Kennelijk is het aanpassen van het systeem niet mogelijk of duurt het te lang. Weer een erfenis van de fusie.

Nota bene: dit is ook maar iets vaags wat ik via via heb opgepikt van mensen werkende bij een call-centre wat werk voor Ziggo doet, ik kan dit dus ook niet hard maken.

EDIT: nu bovenstaande post ietsje anders is (en nog dank voor het melden, de wrijving was er niet van mijn kant), dat zou aansluiten bij wat ik ervan hoor; in gebieden waar het wel mogelijk is tot 5 Smartcards te koppelen mag dit inderdaad niet gebeuren om geen ongelijkheid te creëren. Goedbedoelende medewerkers willen die regel wel eens overtreden, maar hij is er niet voor niets als mijn info klopt. Als het echter wel mogelijk zou zijn om in het gehele Ziggo-gebied 5 Smartcards te koppelen (iets wat ook niet hard te maken valt) is het wel een hele rare situatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vanaf het begin van het samenvoegen van de cards al mijn 5 cards gekoppeld. Inclusief pluspakket en Film1/Sport1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan