• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

1 Hop van Ziggo die mogelijk storing veroorzaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem met DNS? Andere DNS servers die mogelijk het probleem zouden kunnen oplossen?

Ik zie niet in hoe een DNS server invloed kan uitoefenen op dit probleem, volgens mij gaan we hier op een zijspoor en alleen maar verder weg van de oplossing. Een DNS server is er om een url te resolven naar een ip. Een DNS server bepaald niet de route die een packet vervolgens aflegt van en naar het doel, dat zijn de node's/routers onderweg die dat bepalen.

"We" gaan nergens naartoe ;)
Ik heb trouwens iets minder last van spikes op het moment, maar opgelost is het niet!
 
Ik zal de boel straks wel weer even spiken. Het is pas 5:52 en mijn ellende begint meestal pas rond 7:15-ish. Ah well, zie het straks als ik thuis kom.

For the Horde !:applause:
 
Ok het volgende is het geval :

Op het moment is er bij Ziggo werk opgepakt door de Verbindings-Officier, mbt deze melding.

Deze Verbindings-Officier zou de verantwoordelijkheid moet hebben voor en is gemachtigd om deze meldingen om te zetten in een officiele storing.

Dit is op het moment nog niet gebeurd.

- Dit houdt in, dat elke persoon die belt, opnieuw geconfronteerd zal worden met het vragenlijstje, van "heeft u een router meneer, heeft u al naar uw netwerk gekeken meneer ? heeft u uw pc al opnieuw opgestart meneer?"
- Dit betekent dat je het best kunt verwijzen naar de verbindings-officer en geef dan ook expliciet aan dat bij hem deze storing bekend MOET zijn. Ga niet akkoord met een kluit in het riet, laat je niet wegjagen, deze melding is bekend bij de Verbindings-Officier!
- Deze persoon kan van ons probleem een echte storing maken en daarmee zouden we veel meer spoed aan onze meldingen kunnen geven!
- Meldingen worden geregistreerd onder Postcode en huisnummer/ Achternaam. Dit houdt in dat je melding kunt maken tot je een ons weegt, maar ze zullen nooit meldingen gaan koppelen aan al bestaande meldingen op een andere postcode!



- Wat betekent dit ?
-> de Ziggo Helpdesk medewerkers zijn niet 100% op de hoogte van deze melding!
-> Dit betekent dat ze je niet kunnen vertellen, of deze melding vaker is aangemeld. Ze zullen je dus proberen te vertellen ,dat dit NIET het geval is!
-> Blijf hangen, geef aan dat deze storing wel degelijk vaker gemeld is en vraag naar de Verbindings-Officier Er is mij en een maat van me gegarandeerd dat deze melding bij hem bekend is en dat hij hier onderzoek naar doet!
 
Het was overigens gisteravond een heel klein beetje beter na 22:00

19:30 thuis gekomen, gameserver aan en een snelheid van 3400ms. Traceroutes van een vriend van me opgevraagd, die heeft een crappy Wanadaoo adsl verbinding. Hij draaide dezelfde gameserver op 150ms. Pings gemaakt naar Startpagina.nl en Wowhead.com en ook daar flinke loss volgens mijn pingetje. Dus niet een Telia probleem maar schijnbaar een probleem van de hele wereld (behalve Ziggo ?). Alles nagekeken, helpdesk gebeld om te vragen hoever ze zijn met mijn probleem. Uiteraard hele discussie, omdat de dingen niet met elkaar in verband worden gebracht (omdat niemand pathpings maakt en aantoont dat er package loss is maar alleen traceroutes maakt waarop de vertraging niet te zien is) was mijn melding van 9/12 de eerste geweest en wordt die niet voor 14/12 serieus ter hand genomen door de Technische dienst.

Modem wordt doorgelezen door helpdesk, meneer u heeft package loss.... of toch niet....he nu weer wel...en nu weer niet.... ik vraag het even aan de TD.

Ik kan ook jullie slechts enkele dingen aanraden:

- Ping een internetsite of je newsserver of wat dan ook
- Maak een pathping of soortgelijke meting die aantoont dat er package loss is, op alle sites waar je naartoe inlogt (zodat ze niet kunnen zeggen dat het aan die server/site ligt)
- Blijf bellen

Het heeft alles met capaciteit te maken en of Ziggo er nu stiekem wel of niet van afweet doet er niet toe. Het moet gewoon opgelost worden en als die telefoontjes daarvoor nodig zijn, dan doen we dat maar. Maar wel goed voorbereiden voor je belt, anders wordt je nummer 374 op de lijst van "meneer, u heeft geen probleem".

Overigens geeft mijn speedtest.net tijdens de daluren nog steeds op en neer gaande resultaten en haal ik in de pieken de 20/3 echt wel. Maar het volgende moment is het de helft. En een ping naar Frankfurt is nog steeds 14-15ms. Dus daar is niets aan te zien, het is gewoon loss omdat het niet door de trechter komt. En is met alles dat buiten het Ziggo netwerk valt.
 
dit is de 3de topic die ik al zie over dit ziggo probleem. En alles wijst uit maar die ene ip waar het probleem van komt. Als ik thuis kom zal ik een mrt result plaatsen
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Het heeft alles met capaciteit te maken en of Ziggo er nu stiekem wel of niet van afweet doet er niet toe. Het moet gewoon opgelost worden en als die telefoontjes daarvoor nodig zijn, dan doen we dat maar. Maar wel goed voorbereiden voor je belt, anders wordt je nummer 374 op de lijst van "meneer, u heeft geen probleem".
Het probleem is bekend bij dispatch (storingsdienst zeg maar) en wordt dus onderzocht.

Het feit dat de meeste HD medewerkers hier niets van wisten, komt/kwam door het feit dat de melding niet op het interne storingsbord is geplaatst.

Dit is binnen 5 minuten geregeld. Dan kan iedere medewerker je fijn vertellen dat er een algemene storing is :oyeah:
 
Het probleem is bekend bij dispatch (storingsdienst zeg maar) en wordt dus onderzocht.

Het feit dat de meeste HD medewerkers hier niets van wisten, komt/kwam door het feit dat de melding niet op het interne storingsbord is geplaatst.

Dit is binnen 5 minuten geregeld. Dan kan iedere medewerker je fijn vertellen dat er een algemene storing is :oyeah:

Ok dus ik mag verwachten dat het binnen niet al te lange tijd opgelost wordt?
 
wordt er wel wat gedaan in het weekend ?
zou wel lekker wezen als iemand ons op de hoogte houd hoe dan ook.
storing site van ziggo is nog steeds niet bereikbaar.
zou al een vooruit gang wezen als het daar al op zou staan.
 
Nou,mijn downloadsnelheid is nu ook ingestort,ik haal niet meer dan 8 mbit/s waar het 20 mbit/s moet zijn,wordt steeds leuker ;)
 
Het probleem is bekend bij dispatch (storingsdienst zeg maar) en wordt dus onderzocht.

Het feit dat de meeste HD medewerkers hier niets van wisten, komt/kwam door het feit dat de melding niet op het interne storingsbord is geplaatst.

Dit is binnen 5 minuten geregeld. Dan kan iedere medewerker je fijn vertellen dat er een algemene storing is :oyeah:

@ Unknown,

Weet jij of dit topic https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14922 ook in deze storing is meegenomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan