Bewerken van berichten gaat soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via meer opties/opslaan lukt het wel maar als je profiel gaat wijzigen heb je die optie niet en daar is het dus ook een ander probleem.(met verbinding)
Er schijnt met firefox een probleem te zijn met de uitgebreide editor als de server de nieuwste versie van php gebruikt. IE6/7 zou dat niet hebben. Of dit ook het 'wijzigingen opslaan' probleem is weet ik niet.

Wil je ook nog eens testen als je één van de 2 andere editors als default instelt in je profiel ?

Ik ben wel op zoek naar een oplossing, maar het jammere is dat het niet bij iedereen optreedt, ik zelf zie het bijvoorbeeld niet. Foutzoeken wordt dan ook moeilijk. Ik vermoed dat een combinatie van browser instellingen en/of geinstalleerde add-ons in de browser een rol speel. De AJAX editor heeft dan blijkbaar soms een probleem. Voorlopig kan ik dus alleen maar veel opzoeken en lezen via google en kijken of dit bij ons van toepassing is.
 
Bedoel je de text editors ?? er is er maar een en ik heb die nu nu op basale textverwerker 'een simpele textveld gezet, ben benieuwd. Het gaat overigens niet altijd mis maar wel vaak.

update:
met de 'simpele textveld' instelling heb ik het probleem ook(in FF en IE), tenminste als ik een bericht wil wijzigen moet ik weer voor meer opties kiezen. Wel vreemd is dat het nu alleen bij berichten gebeurd waar afbeeldingen in staan. Bij gewone berichten heb ik meerdere malen getest en ging goed.

rw6peb.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu drie keer geprobeerd om een bericht van mij te bewerken, maar elke keer als ik op de <opslaan> knop druk verschijnt er een draaiend cirkeltje naast die knop en verder gebeurt er niets. Uiteindelijk maar besloten om via de backspace toets het scherm te verlaten.

Bij mij lukte de bewerking met Firefox ook niet (draaiend cirkeltje), maar met IE7 wel. Het bericht staat echter niet onder "Nieuwe berichten" (Storing In @Homegebied, Surround radio 875 )
 
dan zal het wel aan FF en IE liggen , ik gebruik overigens IE6 maar IE gebruik ik alleen voor sites die met FF niet werken. Ik heb IE7 ook gehad maar beviel me niet dus ben terug gegaan naar IE6 ook omdat ik IE dus toch maar zelden gebruik.
 
Het bericht staat echter niet onder "Nieuwe berichten" (Storing In @Homegebied, Surround radio 875 )
Hier staat hij wel bij nieuwe berichten. Kan zijn dat het is omdat het je eigen bericht is, of omdat het even duurt voordat deze geupdate worden.

Bovenaan de pagina kun je 'nieuwe berichten' aanklikken, maar ook 'directe links', daar staan nog 'berichten van vandaag' bij, om de nieuwste berichten te bekijken.

@Twigger: met IE6 heb ik zelf ook deze problemen niet op een andere pc, blijft dus een beetje vaag. Maar je weet nu hoe je er dmv de workaround toch mee kunt werken. Ik blijf zoeken naar een oplossing ondertussen.
 
@Twigger: met IE6 heb ik zelf ook deze problemen niet op een andere pc, blijft dus een beetje vaag. Maar je weet nu hoe je er dmv de workaround toch mee kunt werken. Ik blijf zoeken naar een oplossing ondertussen.
ja het lukt me toch wel.
Bedankt;)
 
Ik heb nog iets gewijzigd in het 'berichten plaatsen'.
De instelling staat nu zo dat je altijd een refresh en een melding-pagina krijgt dat het bericht geplaatst is. Maakt dat nog verschil bij het probleem? (vermoedelijk niet omdat dit alleen geldt bij het initieel posten van een reactie en niet bij een edit)
 
Ik heb nog iets gewijzigd in het 'berichten plaatsen'.
De instelling staat nu zo dat je altijd een refresh en een melding-pagina krijgt dat het bericht geplaatst is. Maakt dat nog verschil bij het probleem? (vermoedelijk niet omdat dit alleen geldt bij het initieel posten van een reactie en niet bij een edit)
ik heb zojuist weer meerdere malen getest en probleem blijft. Ik ben ook lid van het
dvd.nl/forum en daar heb ikhetzelfde bericht geplaatst als hier(met afbeeldingen) en heb daar ook meerdere malen getest zonder problemen. Dat forum is ook van vBulletin.
Dus het ligt toch aan dit forum blijkbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat forum is ook van vBulletin.
Dus het ligt toch aan dit forum blijkbaar.

Weliswaar een oudere versie daar en met andere ingestelde opties.

Ik heb nu de "Quick-Edit" optie uitgezet (10:10 uur) :

By enabling Quick Edit, a click on the Edit button in a post will open an editor within that post via AJAX if the visitor's browser is compatible.

Users may use the full editor by clicking the 'Go Advanced' button in the inline editor.

Quick-edit gebruikt standaard AJAX om berichte te editen, als je op 'meer opties' klikt schakelt de normale editor in, dus zonder AJAX. Ik heb het vermoeden dat sommige configuraties niet goed met AJAX omgaan. Nu is dit dus uitgeschakeld en heb je altijd de normale editor en zou het dus niet meer moeten optreden.

Hoe is het nu met editen van een bestaand bericht ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan